StPr/25/0809
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 4 780 PLN
Warunki pracy na stanowisku: praca polegająca na działaniach prewencyjnych i interwencyjnych, na terenie miasta Płocka, w zmiennych warunkach atmosferycznych, w systemie zmianowym, zarówno w warunkach dziennych, jak i nocnych, z możliwością przedłużenia dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin w 4 - miesięcznym okresie rozliczeniowym w systemie równoważnego czasu pracy, wymagająca pełnej sprawności psychoruchowej, w pełnym wymiarze czasu pracy. Posługiwanie się środkami przymusu bezpośredniego, będącymi w posiadaniu Straży, w zakresie określonym w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych. Możliwość wykonywania czynności polegających na kierowaniu służbowym pojazdem mechanicznym. Wykonywanie czynności w sytuacjach stresowych i zagrożeniu na kontakt z osobą obezwładnianą, zwierzętami. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Straży Miejskiej w Płocku, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Ogłoszenie dotyczy stanowiska urzędniczego w charakterze strażnika miejskiego - aplikant, o którym mowa w ustawie o strażach gminnych, w związku z powyższym, zgodnie z art. 24 pkt. 6 tej ustawy od kandydatów wymagana jest sprawność pod względem fizycznym i psychicznym.
Zakres obowiązków:
Ochrona porządku publicznego na terenie miasta Płocka wraz z pozostałymi zadaniami określonymi w art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeniach wykonawczych, a także aktach prawa miejscowego w tym min. ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych, podejmowanie interwencji związanych z nieprzestrzeganiem przepisów prawa, działania w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli.
Miejsce pracy:
Otolińska 10, 09-400 Płock, powiat: m. Płock, woj: mazowieckie
Pracodawca:
Straż Miejska w Płocku
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Typ propozycji:
praca stała, praca w wolne dni
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie branżowe
- Niezbędne wymagania formalne: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.1763): a) obywatelstwo polskie, b) ukończone 21 lat, c) korzystanie z pełni praw publicznych, d) wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe, e) nienaganna opinia, f) sprawność pod względem fizycznym i psychicznym, g) strażnikiem może być osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, h) uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet). Wymagania dodatkowe: a) ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich, b) wykształcenie wyższe kierunek: bezpieczeństwo publiczne, administracja, c) znajomość aktów prawnych: ustawy o strażach gminnych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi do ustawy, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Prawo o ruchu drogowym, d) uprawnienia ratownika medycznego lub ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, e) zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym, f) znajomość języków obcych, g) prawo jazdy kat. B,C, h) znajomość topografii miasta Płocka, i) doświadczenie w pracy w służbach mundurowych, w ochronie.
Inne wymagania:
Niezbędne wymagania formalne: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.1763): a) obywatelstwo polskie, b) ukończone 21 lat, c) korzystanie z pełni praw publicznych, d) wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe, e) nienaganna opinia, f) sprawność pod względem fizycznym i psychicznym, g) strażnikiem może być osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, h) uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet). Wymagania dodatkowe: a) ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich, b) wykształcenie wyższe kierunek: bezpieczeństwo publiczne, administracja, c) znajomość aktów prawnych: ustawy o strażach gminnych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi do ustawy, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Prawo o ruchu drogowym, d) uprawnienia ratownika medycznego lub ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, e) zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym, f) znajomość języków obcych, g) prawo jazdy kat. B,C, h) znajomość topografii miasta Płocka, i) doświadczenie w pracy w służbach mundurowych, w ochronie.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Nr telefonu:
24 3660310
Wymagane dokumenty:
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 1)życiorys (CV) - własnoręcznie podpisany; 2)list motywacyjny własnoręcznie podpisany; 3)kwestionariusz osobowy - własnoręcznie podpisany, do pobrania na stronie BIP https://sm.plock.eu) ; 4)dokumenty potwierdzające wykształcenie/kwalifikacje zawodowe; 5)oświadczenie kandydata - własnoręcznie podpisane, do pobrania na stronie BIP https://sm.plock.eu , tj.: a)oświadczenie o niekaralności - w myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego Zapytania o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego; b)oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa - w myśl art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (strażnikiem może być osoba posiadająca obywatelstwo polskie); c)oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych - w myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych; d)oświadczenie o posiadaniu nienagannej opinii (w myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych); e)oświadczenie kandydata dot. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych innych, niż określone w art. 22 § 1 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy oraz w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych i ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji przez Administratora, tj. Straż Miejską w Płocku; f)oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną; g)oświadczenie o uregulowanym stosunku do służby wojskowej (w myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych); h)oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań do wysiłku fizycznego (przedkładane jest przed przystąpieniem kandydata do testu ze sprawności fizycznej) - własnoręcznie podpisane. Oferty pracy należy składać w Zespole Administracji i Kadr w Straży Miejskiej w Płocku lub za pośrednictwem poczty na adres Straży Miejskiej w Płocku, ul. Otolińska 10, 09-407 Płock (decyduje data wpływu, nie stempla pocztowego) w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze strażnicze aplikanta w Straży Miejskiej w Płocku. Etapy naboru: Etap I składanie dokumentów przez kandydatów na stanowisko urzędnicze, analiza złożonych dokumentów: Etap II weryfikacja końcowa kandydatów, polegająca na napisaniu testu kwalifikacyjnego, poddaniu się testowi sprawności fizycznej, przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem; badania lekarskie i psychologiczne (dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do zatrudnienia). Do naboru dopuszczeni są wyłącznie ci kandydaci, którzy spełniają wymagania niezbędne na wolne stanowisko urzędnicze i złożyli w terminie dokumenty określone w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne, oferty dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane. Kontaktujemy się wyłącznie z kandydatami, którzy pozytywnie przechodzą kolejne etapy rekrutacji. Kandydaci mogą być zobowiązani do przedstawieni oryginałów dokumentów potwierdzających dane zawarte w aplikacji. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopię z tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego. Formularz kwestionariusza osobowego i oświadczenia dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://sm.plock.eu oraz w siedzibie Straży Miejskiej w Płocku przy ul. Otolińskiej 10, 09-407 Płock. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://sm.plock.eu oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Straży Miejskiej w Płocku przy ul. Otolińskiej 10, 09-407 Płock. Informacja dotycząca procedury zgłoszeń wewnętrznych: w Straży Miejskiej w Płocku obowiązuje Regulamin procedury zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa (ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów). Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy w Straży Miejskiej w Płocku: Realizując obowiązek wynikający z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) dalej jako RODO, informujemy, że: 1.Administratorem danych osobowych jest: Straż Miejska w Płocku, z siedzibą przy ul. Otolińska 10, tel. 24 366 03 10, e-mail: [email protected], reprezentowana przez Komendanta. 2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO, e-mail: [email protected] lub tel. 24 367 89 34. 3.Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze, poprzedzającej zawarcie umowy o pracę. 4.Udostępnienie pracodawcy Pani/Pana danych osobowych następuje w formie oświadczenia osoby ubiegającej się o zatrudnienie. 5.Dane osobowe kandydata na stanowisko urzędnicze będą przetwarzane przez pracodawcę na podstawie: a)art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą) w zw. z art. 221a - 221b Kodeksu pracy w zakresie niewskazanym w art. 221 § 1-3 Kodeksu pracy, ani innych przepisach szczególnych znajdujących zastosowanie w myśl art. 221 § 4 Kodeksu pracy, b)art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia i wykonania umowy o pracę, c)art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z art. 221 § 1-3 Kodeksu pracy oraz w zakresie, w jakim przewidują to przepisy szczególne w myśl art. 221 § 4 Kodeksu pracy, t. j.: -ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, -rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, -rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, -Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Straży Miejskiej w Płocku. 6.Dane osobowe kandydata na stanowisko urzędnicze strażnicze będą przetwarzane przez pracodawcę na podstawie: a)art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą) w zw. z art. 221a - 221b Kodeksu pracy w zakresie niewskazanym w art. 221 § 1-3 Kodeksu pracy, ani innych przepisach szczególnych znajdujących zastosowanie w myśl art. 221 § 4 Kodeksu pracy, b)art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia i wykonania umowy o pracę, c)art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z art. 221 § 1-3 Kodeksu pracy oraz w zakresie, w jakim przewidują to przepisy szczególne w myśl art. 221 § 4 Kodeksu pracy, t. j.: -ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych, -ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, -rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, -rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, -Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Straży Miejskiej w Płocku. 7.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz w zakresie, w jakim przewidują to przepisy szczególne jest niezbędne, aby uczestniczyć w procesie rekrutacji. 8.Podanie innych danych jest dobrowolne. Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie tych danych bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Konsekwencją wycofania zgody będzie brak możliwości przetwarzania przez pracodawcę danych osobowych innych niż wynikające z przepisów prawa. 9.Odbiorcami danych osobowych będą podmioty do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa, bądź w związku z koniecznością wypełnienia obowiązku prawnego na nich ciążącego. Administrator może również udostępniać dane osobowe podmiotom realizującym cele administratora na podstawie jego polecenia oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, np. dostawcom usług teleinformatycznych (hosting, dostarczanie lub utrzymanie systemów informatycznych), dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych. 10.Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz nie dłuższy niż 3 miesiące od zakończenia rekrutacji. 11.Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. 12.Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. 13.Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych oraz uzyskania kopii danych, a także ich sprostowania. Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, jak również sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. 14.Przysługuje Pani/Panu prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli Pani/Pan uzna, że dane są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon