StPr/25/1688
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 5 023 PLN
Zakres obowiązków:
Obowiązki aplikanta kuratorskiego określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 marca 2023 r. w sprawie organizacji i sposobu odbywania aplikacji kuratorskiej, wydane na podstawie art. 75 ust. 12 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o kuratorach sądowych
Miejsce pracy:
Plac Obrońców Pokoju 18, 27-500 Opatów, powiat: opatowski, woj: świętokrzyskie
Pracodawca:
Sąd Okręgowy w Kielcach
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Typ propozycji:
praca stała
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- I. Wymagania: Kandydaci na aplikację kuratorską powinni spełniać warunki określone w art. 72 w zw. z art. 5 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych (t.j.Dz.U.2023.1095 ze zm.). Aplikantem kuratorskim może zostać ten kto: 1.posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, 2.nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe 3.jest nieskazitelnego charakteru, 4.jest zdolny ze względu na stan zdrowia do pełnienia obowiązków aplikanta kuratorskiego, 5.posiada tytuł zawodowy: a.magistra uzyskany po ukończeniu studiów na kierunku psychologia lub prawo lub na kierunku związanym z kształceniem w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii lub prawa lub b.magistra, magistra inżyniera albo równorzędny uzyskany po ukończeniu studiów na innym kierunku i ukończył studia podyplomowe w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii lub prawa. II. Wymagane dokumenty: Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty: 1.wniosek o zatrudnienie na stanowisku aplikanta kuratorskiego, ze wskazaniem sygnatury konkursu, 2.życiorys i informację o przebiegu pracy zawodowej, 3.oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich, oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik nr 1 do ogłoszenia), 4.zgodę na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2), 5.oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów potwierdzających posiadanie tytułu zawodowego, o którym mowa w Rozdziale I pkt 5 niniejszego ogłoszenia. Kandydaci do zgłoszenia mogą dołączyć: 1.oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy certyfikatów, dyplomów, świadectw potwierdzających uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych oraz świadectw pracy, 2.opinię kierownika zespołu kuratorskiej służby sądowej, w którym pełni albo pełnił funkcję społecznego kuratora sądowego. III. Termin i miejsce składania dokumentów: Kandydat składa wymagane dokumenty w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 lipca 2025 roku w zamkniętej kopercie opatrzonej oznaczeniem konkursu Zgłoszenie do konkursu na stanowisko aplikanta kuratorskiego Kd.1101.10.2025 w Biurze Podawczym Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce, albo przesyła je za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Sąd Okręgowy w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce w kopercie opatrzonej oznaczeniem konkursu Zgłoszenie do konkursu na stanowisko aplikanta kuratorskiego Kd.1101.10.2025 W przypadku przesyłania zgłoszenia za pośrednictwem operatora pocztowego za datę złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej tego operatora. IV. Zasady przeprowadzenia konkursu: 1.Konkurs składa się z trzech etapów. 2.Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach powoła komisję nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia pierwszego etapu konkursu. 3.Pierwszy etap konkursu polegający na weryfikacji, czy zgłoszenie kandydata spełnia wymogi formalne przystąpienia do konkursu odbędzie się w dniu 30 lipca 2025 roku w budynku Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12 a, 25-372 Kielce (sala konferencyjna nr 14). 4.Komisja po dokonaniu czynności, o których mowa w pkt 3, ustali listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu, zawierającą imiona i nazwiska tych kandydatów i przekaże ją Prezesowi Sądu Okręgowego w Kielcach. 5.Nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach umieści listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu na tablicy ogłoszeń w Sądzie Okręgowym w Kielcach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Sądu Okręgowego w Kielcach (w zakładce oferty pracy). 6.Drugi etap konkursu pisemny, polegający na rozwiązaniu testu, składającego się z 30 pytań jednokrotnego wyboru oraz udzieleniu odpowiedzi na jedno z dwóch pytań opisowych obejmujących zagadnienia z zakresu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, funkcjonowania i organizacji sądownictwa powszechnego i kuratorskiej służby sądowej, podstaw prawa rodzinnego i nieletnich oraz prawa karnego, w szczególności dotyczących wykonywania orzeczeń sądowych, podstaw pedagogiki i psychologii oraz zasad etyki kuratora sądowego trwa 90 minut i odbędzie się w dniu 18 sierpnia 2025 roku od godz. 10:00 w siedzibie Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce (sala konferencyjna nr 407). 7.Kandydaci nie mogą korzystać z żadnych opracowań, komunikować się z innymi osobami ani posiadać urządzeń służących do przekazu, odbioru lub rejestracji informacji. 8.Opuszczenie sali jest dopuszczalne w wyjątkowych przypadkach, pod nadzorem członka komisji wskazanego przez przewodniczącego komisji. 9.Prace konkursowe są kodowane, a ich odkodowanie następuje z chwilą sprawdzenia wszystkich prac konkursowych. 10.Każda praca konkursowa jest sprawdzana przez dwóch członków komisji. 11.Za każdą prawidłową odpowiedź na pytanie jednokrotnego wyboru komisja przyznaje 1 punkt. Za odpowiedź na wybrane przez kandydata jedno z dwóch pytań opisowych komisja przyznaje od 0 do 5 punktów. 12.Jeżeli kandydat udzielił odpowiedzi na dwa pytania opisowe, komisja przyznaje punkty jedynie za pierwszą z tych odpowiedzi. 13.Do trzeciego etapu konkursu dopuszczeni zostaną kandydaci, którzy w drugim etapie konkursu uzyskają co najmniej 26 punktów. 14.Komisja ustali listę kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu, zawierającą imiona i nazwiska tych kandydatów oraz liczbę punktów uzyskanych przez nich w drugim etapie konkursu i przekaże ją Prezesowi Sądu Okręgowego w Kielcach. 15.Nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach umieści listę kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu na tablicy ogłoszeń w Sądzie Okręgowym w Kielcach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Sądu Okręgowego w Kielcach (w zakładce oferty pracy). 16.Trzeci etap konkursu rozmowa kwalifikacyjna polegająca na sprawdzeniu umiejętności interpersonalnych kandydata, w tym sposobu prowadzenia rozmowy oraz umiejętności przekonującego uzasadniania swoich opinii i twierdzeń, a także sprawdzeniu umiejętności logicznego myślenia i podejmowania decyzji oraz poziomu kultury osobistej odbędzie się w dniu 3 września 2025 roku od godz. 9.00 w budynku Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12 a, 25-372 Kielce (sala konferencyjna nr 14). 17.Komisja oceni umiejętności, o których mowa w pkt 16, przyznając kandydatowi od 0 do 20 punktów, przy czym każdy z członków komisji przyznaje od 0 do 5 punktów. 18.Po zakończeniu trzeciego etapu konkursu komisja oblicza łączną liczbę punktów uzyskanych przez każdego z kandydatów w trakcie konkursu. 19.Komisja niezwłocznie przekaże Prezesowi Sądu Okręgowego w Kielcach podpisany protokół wraz z dokumentacją. 20.Do zatrudnienia na stanowisku aplikanta kuratorskiego zostanie zakwalifikowany kandydat, który w trakcie konkursu uzyska najwyższą liczbę punktów. 21.Na aplikację kuratorską w Sądzie Rejonowym w Opatowie zostanie przyjęta 1 osoba. 22.W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej kandydatów tej samej liczby punktów komisja dokona w drodze głosowania wyboru kandydata, biorąc pod uwagę dodatkowe osiągnięcia i kwalifikacje przydatne do wykonywania pracy na stanowisku aplikanta kuratorskiego. Przewodniczący komisji sporządza pisemne uzasadnienie wyboru kandydata, wskazując w szczególności, które dodatkowe osiągnięcia i kwalifikacje kandydata wzięto pod uwagę. 23.Komisja konkursowa po przeprowadzeniu konkursu, na podstawie jego wyników sporządzi rezerwową listę kandydatów w liczbie 2, mając w szczególności na uwadze możliwość zatrudnienia większej liczby aplikantów kuratorskich, rezygnację albo ustanie stosunku pracy z aplikantem kuratorskim przed ukończeniem aplikacji. 24.Rezerwowa lista kandydatów będzie ważna do następnego konkursu, jednakże nie dłużej niż 12 miesięcy od przeprowadzenia konkursu, na podstawie którego została sporządzona. 25.Informacja o wynikach konkursu, w tym imiona i nazwiska kandydatów, którzy przystąpili do konkursu oraz ich wyniki, imię i nazwisko kandydata zakwalifikowanego do zatrudnienia w Sądzie Rejonowym w Opatowie, albo informację, że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby punktów, o której mowa w pkt 13 zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Sądzie Okręgowym w Kielcach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Sądu Okręgowego w Kielcach (w zakładce oferty pracy) najpóźniej w dniu 8 września 2025 roku. 26.Kandydat zakwalifikowany do zatrudnienia przed podjęciem pracy zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie wymienione w art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych (t.j.Dz.U.2023.1095 ze zm.) oraz zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego. 27.Kandydaci zgłaszający się na egzamin winni posiadać przy sobie dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport). 28.Dokumentację złożoną na potrzeby rekrutacji należy odebrać z Oddziału Kadr Sądu Okręgowego w Kielcach w terminie 30 dni od ogłoszenia wyników konkursu. Nieodebrane dokumenty po upływie zakreślonego terminu zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje: Informacje dotyczące procedury zgłoszeń wewnętrznych Sądu Okręgowego w Kielcach znajdują się na stronie internetowej Sądu w zakładce Procedura zgłoszeń wewnętrznych Sądu Okręgowego w Kielcach. Dodatkowe informacje można uzyskać w Oddziale Kadr Sądu Okręgowego w Kielcach pod nr tel. (41) 34-02-509. KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW DO PRACY NA STANOWISKO APLIKANTA KURATORSKIEGO. Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) Sąd Okręgowy w Kielcach reprezentowany przez Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach przekazuje Pani/Panu poniższe informacje: 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sąd Okręgowy w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce, reprezentowany przez Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach, tel. 41 34-02-312, adres e-mail: [email protected]; 2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się kontaktować we wszystkich sprawach, które dotyczą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem: telefonicznie pod numerem telefonu (41) 3402558, poprzez e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres administratora. 3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji w zakresie niezbędnym dla jej potrzeb na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (ustawowe uprawnienie administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą) w związku z art. 221§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy i art. 72 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o kuratorach sądowych. Po zakończeniu procesu rekrutacji za zgodą kandydata, dane mogą zostać wykorzystane do sporządzenia listy rezerwowej kandydatów na potrzeby dalszych rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Zgoda na umieszczeniu na liście rezerwowej jest równoznaczna ze zgodą na podanie jej do publicznej informacji. 4.Administrator danych umieszcza w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie sądu, w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej sądu informację o zakwalifikowaniu do II i III etapu konkursu oraz informację o wynikach konkursu. Administrator danych po zakończeniu procesu rekrutacji przekazuje dane kandydata wyłonionego do zatrudnienia prezesowi sądu, w którym aplikant zostanie zatrudniony. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być upoważnione do tego na podstawie odrębnych przepisów prawa organy państwowe, organy ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) w związku z prowadzonym przez te organy postępowaniem. 5.Dane kandydatów przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów, tj. do momentu zakończenia konkursu. Dane kandydatów, którzy zostali umieszczeni na liście rezerwowej przetwarzane będą do czasu ogłoszenia kolejnego konkursu, jednak nie dłużej niż przez 12 miesięcy. 6.Dokumentacja wytworzona w procesie rekrutacji archiwizowana jest zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą u administratora oraz ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 7.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania w zakresie w jakim nie jest to uprawnienie wyłączone lub ograniczone przez odrębne przepisy. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 8.W przypadku stwierdzenia przez Panią/Pana naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl). 9.Podanie przez Pani/Pana danych osobowych mających na celu wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze jest obowiązkowe, podanie danych na podstawie zgody jest dobrowolne. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu zamieszczenia danych niewybranego kandydata na liście rezerwowej nie ma wpływu na obecną rekrutację, a spowoduje brak możliwości zatrudnienia kandydata bez przeprowadzania nowego naboru. 10.Dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. 11.Dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
Inne wymagania:
I. Wymagania: Kandydaci na aplikację kuratorską powinni spełniać warunki określone w art. 72 w zw. z art. 5 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych (t.j.Dz.U.2023.1095 ze zm.). Aplikantem kuratorskim może zostać ten kto: 1.posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, 2.nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe 3.jest nieskazitelnego charakteru, 4.jest zdolny ze względu na stan zdrowia do pełnienia obowiązków aplikanta kuratorskiego, 5.posiada tytuł zawodowy: a.magistra uzyskany po ukończeniu studiów na kierunku psychologia lub prawo lub na kierunku związanym z kształceniem w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii lub prawa lub b.magistra, magistra inżyniera albo równorzędny uzyskany po ukończeniu studiów na innym kierunku i ukończył studia podyplomowe w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii lub prawa. II. Wymagane dokumenty: Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty: 1.wniosek o zatrudnienie na stanowisku aplikanta kuratorskiego, ze wskazaniem sygnatury konkursu, 2.życiorys i informację o przebiegu pracy zawodowej, 3.oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich, oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik nr 1 do ogłoszenia), 4.zgodę na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2), 5.oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów potwierdzających posiadanie tytułu zawodowego, o którym mowa w Rozdziale I pkt 5 niniejszego ogłoszenia. Kandydaci do zgłoszenia mogą dołączyć: 1.oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy certyfikatów, dyplomów, świadectw potwierdzających uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych oraz świadectw pracy, 2.opinię kierownika zespołu kuratorskiej służby sądowej, w którym pełni albo pełnił funkcję społecznego kuratora sądowego. III. Termin i miejsce składania dokumentów: Kandydat składa wymagane dokumenty w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 lipca 2025 roku w zamkniętej kopercie opatrzonej oznaczeniem konkursu Zgłoszenie do konkursu na stanowisko aplikanta kuratorskiego Kd.1101.10.2025 w Biurze Podawczym Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce, albo przesyła je za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Sąd Okręgowy w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce w kopercie opatrzonej oznaczeniem konkursu Zgłoszenie do konkursu na stanowisko aplikanta kuratorskiego Kd.1101.10.2025 W przypadku przesyłania zgłoszenia za pośrednictwem operatora pocztowego za datę złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej tego operatora. IV. Zasady przeprowadzenia konkursu: 1.Konkurs składa się z trzech etapów. 2.Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach powoła komisję nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia pierwszego etapu konkursu. 3.Pierwszy etap konkursu polegający na weryfikacji, czy zgłoszenie kandydata spełnia wymogi formalne przystąpienia do konkursu odbędzie się w dniu 30 lipca 2025 roku w budynku Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12 a, 25-372 Kielce (sala konferencyjna nr 14). 4.Komisja po dokonaniu czynności, o których mowa w pkt 3, ustali listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu, zawierającą imiona i nazwiska tych kandydatów i przekaże ją Prezesowi Sądu Okręgowego w Kielcach. 5.Nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach umieści listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu na tablicy ogłoszeń w Sądzie Okręgowym w Kielcach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Sądu Okręgowego w Kielcach (w zakładce oferty pracy). 6.Drugi etap konkursu pisemny, polegający na rozwiązaniu testu, składającego się z 30 pytań jednokrotnego wyboru oraz udzieleniu odpowiedzi na jedno z dwóch pytań opisowych obejmujących zagadnienia z zakresu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, funkcjonowania i organizacji sądownictwa powszechnego i kuratorskiej służby sądowej, podstaw prawa rodzinnego i nieletnich oraz prawa karnego, w szczególności dotyczących wykonywania orzeczeń sądowych, podstaw pedagogiki i psychologii oraz zasad etyki kuratora sądowego trwa 90 minut i odbędzie się w dniu 18 sierpnia 2025 roku od godz. 10:00 w siedzibie Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce (sala konferencyjna nr 407). 7.Kandydaci nie mogą korzystać z żadnych opracowań, komunikować się z innymi osobami ani posiadać urządzeń służących do przekazu, odbioru lub rejestracji informacji. 8.Opuszczenie sali jest dopuszczalne w wyjątkowych przypadkach, pod nadzorem członka komisji wskazanego przez przewodniczącego komisji. 9.Prace konkursowe są kodowane, a ich odkodowanie następuje z chwilą sprawdzenia wszystkich prac konkursowych. 10.Każda praca konkursowa jest sprawdzana przez dwóch członków komisji. 11.Za każdą prawidłową odpowiedź na pytanie jednokrotnego wyboru komisja przyznaje 1 punkt. Za odpowiedź na wybrane przez kandydata jedno z dwóch pytań opisowych komisja przyznaje od 0 do 5 punktów. 12.Jeżeli kandydat udzielił odpowiedzi na dwa pytania opisowe, komisja przyznaje punkty jedynie za pierwszą z tych odpowiedzi. 13.Do trzeciego etapu konkursu dopuszczeni zostaną kandydaci, którzy w drugim etapie konkursu uzyskają co najmniej 26 punktów. 14.Komisja ustali listę kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu, zawierającą imiona i nazwiska tych kandydatów oraz liczbę punktów uzyskanych przez nich w drugim etapie konkursu i przekaże ją Prezesowi Sądu Okręgowego w Kielcach. 15.Nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach umieści listę kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu na tablicy ogłoszeń w Sądzie Okręgowym w Kielcach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Sądu Okręgowego w Kielcach (w zakładce oferty pracy). 16.Trzeci etap konkursu rozmowa kwalifikacyjna polegająca na sprawdzeniu umiejętności interpersonalnych kandydata, w tym sposobu prowadzenia rozmowy oraz umiejętności przekonującego uzasadniania swoich opinii i twierdzeń, a także sprawdzeniu umiejętności logicznego myślenia i podejmowania decyzji oraz poziomu kultury osobistej odbędzie się w dniu 3 września 2025 roku od godz. 9.00 w budynku Sądu Okręgowego w Kielcach, ul. Seminaryjska 12 a, 25-372 Kielce (sala konferencyjna nr 14). 17.Komisja oceni umiejętności, o których mowa w pkt 16, przyznając kandydatowi od 0 do 20 punktów, przy czym każdy z członków komisji przyznaje od 0 do 5 punktów. 18.Po zakończeniu trzeciego etapu konkursu komisja oblicza łączną liczbę punktów uzyskanych przez każdego z kandydatów w trakcie konkursu. 19.Komisja niezwłocznie przekaże Prezesowi Sądu Okręgowego w Kielcach podpisany protokół wraz z dokumentacją. 20.Do zatrudnienia na stanowisku aplikanta kuratorskiego zostanie zakwalifikowany kandydat, który w trakcie konkursu uzyska najwyższą liczbę punktów. 21.Na aplikację kuratorską w Sądzie Rejonowym w Opatowie zostanie przyjęta 1 osoba. 22.W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej kandydatów tej samej liczby punktów komisja dokona w drodze głosowania wyboru kandydata, biorąc pod uwagę dodatkowe osiągnięcia i kwalifikacje przydatne do wykonywania pracy na stanowisku aplikanta kuratorskiego. Przewodniczący komisji sporządza pisemne uzasadnienie wyboru kandydata, wskazując w szczególności, które dodatkowe osiągnięcia i kwalifikacje kandydata wzięto pod uwagę. 23.Komisja konkursowa po przeprowadzeniu konkursu, na podstawie jego wyników sporządzi rezerwową listę kandydatów w liczbie 2, mając w szczególności na uwadze możliwość zatrudnienia większej liczby aplikantów kuratorskich, rezygnację albo ustanie stosunku pracy z aplikantem kuratorskim przed ukończeniem aplikacji. 24.Rezerwowa lista kandydatów będzie ważna do następnego konkursu, jednakże nie dłużej niż 12 miesięcy od przeprowadzenia konkursu, na podstawie którego została sporządzona. 25.Informacja o wynikach konkursu, w tym imiona i nazwiska kandydatów, którzy przystąpili do konkursu oraz ich wyniki, imię i nazwisko kandydata zakwalifikowanego do zatrudnienia w Sądzie Rejonowym w Opatowie, albo informację, że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby punktów, o której mowa w pkt 13 zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Sądzie Okręgowym w Kielcach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Sądu Okręgowego w Kielcach (w zakładce oferty pracy) najpóźniej w dniu 8 września 2025 roku. 26.Kandydat zakwalifikowany do zatrudnienia przed podjęciem pracy zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie wymienione w art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych (t.j.Dz.U.2023.1095 ze zm.) oraz zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego. 27.Kandydaci zgłaszający się na egzamin winni posiadać przy sobie dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport). 28.Dokumentację złożoną na potrzeby rekrutacji należy odebrać z Oddziału Kadr Sądu Okręgowego w Kielcach w terminie 30 dni od ogłoszenia wyników konkursu. Nieodebrane dokumenty po upływie zakreślonego terminu zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje: Informacje dotyczące procedury zgłoszeń wewnętrznych Sądu Okręgowego w Kielcach znajdują się na stronie internetowej Sądu w zakładce Procedura zgłoszeń wewnętrznych Sądu Okręgowego w Kielcach. Dodatkowe informacje można uzyskać w Oddziale Kadr Sądu Okręgowego w Kielcach pod nr tel. (41) 34-02-509. KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW DO PRACY NA STANOWISKO APLIKANTA KURATORSKIEGO. Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) Sąd Okręgowy w Kielcach reprezentowany przez Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach przekazuje Pani/Panu poniższe informacje: 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sąd Okręgowy w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce, reprezentowany przez Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach, tel. 41 34-02-312, adres e-mail: [email protected]; 2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się kontaktować we wszystkich sprawach, które dotyczą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem: telefonicznie pod numerem telefonu (41) 3402558, poprzez e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres administratora. 3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji w zakresie niezbędnym dla jej potrzeb na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (ustawowe uprawnienie administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą) w związku z art. 221§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy i art. 72 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o kuratorach sądowych. Po zakończeniu procesu rekrutacji za zgodą kandydata, dane mogą zostać wykorzystane do sporządzenia listy rezerwowej kandydatów na potrzeby dalszych rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Zgoda na umieszczeniu na liście rezerwowej jest równoznaczna ze zgodą na podanie jej do publicznej informacji. 4.Administrator danych umieszcza w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie sądu, w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej sądu informację o zakwalifikowaniu do II i III etapu konkursu oraz informację o wynikach konkursu. Administrator danych po zakończeniu procesu rekrutacji przekazuje dane kandydata wyłonionego do zatrudnienia prezesowi sądu, w którym aplikant zostanie zatrudniony. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być upoważnione do tego na podstawie odrębnych przepisów prawa organy państwowe, organy ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) w związku z prowadzonym przez te organy postępowaniem. 5.Dane kandydatów przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów, tj. do momentu zakończenia konkursu. Dane kandydatów, którzy zostali umieszczeni na liście rezerwowej przetwarzane będą do czasu ogłoszenia kolejnego konkursu, jednak nie dłużej niż przez 12 miesięcy. 6.Dokumentacja wytworzona w procesie rekrutacji archiwizowana jest zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą u administratora oraz ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 7.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania w zakresie w jakim nie jest to uprawnienie wyłączone lub ograniczone przez odrębne przepisy. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 8.W przypadku stwierdzenia przez Panią/Pana naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl). 9.Podanie przez Pani/Pana danych osobowych mających na celu wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze jest obowiązkowe, podanie danych na podstawie zgody jest dobrowolne. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu zamieszczenia danych niewybranego kandydata na liście rezerwowej nie ma wpływu na obecną rekrutację, a spowoduje brak możliwości zatrudnienia kandydata bez przeprowadzania nowego naboru. 10.Dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. 11.Dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Agnieszka Niebudek
Nr telefonu:
413402509
Wymagane dokumenty:
cv
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, poczta, inny - Kontakt telefoniczny: 413402509