ARCHIWISTA

ARCHIWISTA

Powiatowy Urząd Pracy w Lublinie

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
od 4 900 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/1935

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 4 900 PLN
Wymagane dokumenty aplikacyjne zgodne z ogłoszonym naborem należy złożyć w zaklejonej i opisanej kopercie w sekretariacie Urzędu (pokój 212) lub pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Lublinie, 20-209 Lublin, ul. Mełgiewska 11C z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko archiwista" w terminie do dnia 27.10.2025 r. - decyduje data wpływu do urzędu.

Zakres obowiązków:
Zgodnie z ogłoszonym naborem:
https://puplublin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=66&p1=szczegoly&p2=14501

Prowadzenie archiwum zakładowego Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisami wykonawczymi.
Archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu:
- przyjmowanie akt z poszczególnych komórek organizacyjnych i współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania tych akt do przekazania,
- sprawdzenie zgodności zawartości teczki akt ze spisem zdawczo-odbiorczym,
- prowadzenie ewidencji zgromadzonych dokumentów w składnicy akt oraz wypożyczonych ze składnicy,
- układanie akt na regałach archiwalnych,
- udostępnianie akt ze składnicy na podstawie pisemnej zgody Dyrektora Urzędu.
- Obsługa programów do archiwizacji akt osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej /akt kat. B/ oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania dot. przyjętych akt z komórek organizacyjnych oraz akt wybrakowanych.
- Prowadzenie ewidencji akt w składnicy zgodnie z Instrukcją o organizacji i zakresie działania składnicy akt Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.
Digitalizacja i systemy zarządzania dokumentacją:
- planowanie, organizacja i nadzór nad kompleksową digitalizacją dokumentacji archiwalnej,
- wdrażanie i nadzorowanie nowoczesnych systemów zarządzania dokumentacją elektroniczną (EZD),
- opracowywanie strategii długoterminowego zarządzania dokumentacją w formie papierowej i elektronicznej,
- tworzenie metadanych i opisów archiwalnych w systemach elektronicznych.
Zarządzanie zasobem archiwalnym:
- prowadzenie bieżącego ewidencjonowania materiałów archiwalnych,
- przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do Archiwum Państwowego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- ocena wartości archiwalnej dokumentacji i przygotowywanie wniosków brakowania,
- zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony zasobu archiwalnego,
- udostępnianie materiałów archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Kontrola, audyt i optymalizacja:
- kontrola prawidłowości prowadzenia dokumentacji w komórkach organizacyjnych Urzędu,
- prowadzenie audytu dokumentacji i optymalizacja przepływu dokumentów w jednostce,
- opracowywanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt.
Szkolenia i współpraca:
- prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie obiegu dokumentów, archiwizacji i zasad postępowania z dokumentacją,
- współpraca z Archiwum Państwowym,
- prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej zakresu wykonywanych zadań.
Zaopatrzenie i ewidencja:
- zaopatrzenie pracowników Urzędu w materiały biurowe, tonery, druki, pieczątki, czasopisma oraz sprzęt biurowy zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminem zamówień publicznych Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.

Miejsce pracy:
MEŁGIEWSKA 11C, 20-209 Lublin, powiat: m. Lublin, woj: lubelskie

Pracodawca:
POWIATOWY URZĄD PRACY W LUBLINIE

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), inne, kierunek: ARCHIWISTYKA lub ZARZĄDZANIE DOKUMENTACJĄ WSPÓŁCZESNĄ
  • znajomość ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia , umiejętność planowania i koordynacji procesów digitalizacji dokumentów archiwalnych
  • Wymagania Zgodnie z ogłoszonym naborem: https://puplublin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=66&p1=szczegoly&p2=14501 wykształcenie wyższe specjalistyczne zgodne z § 2 pkt 1 lub 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596), wykształcenie wyższe specjalistyczne zgodne z § 2 pkt 1 lub 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596)oraz znajomość ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, znajomość ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, znajomość rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie warunków, jakim powinna odpowiadać osoba wykonująca czynności archiwisty zakładowego, znajomość standardów i formatów digitalizacji dokumentów archiwalnych zgodnych z wytycznymi Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, umiejętność planowania i koordynacji procesów digitalizacji dokumentacji, wiedza z zakresu zarządzania systemami elektronicznego obiegu dokumentów (EZD), znajomość przepisów dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji elektronicznej, umiejętność tworzenia metadanych i opisów archiwalnych w systemach elektronicznych, wiedza z zakresu długoterminowego przechowywania dokumentów cyfrowych i migracji danych, nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, posiadanie obywatelstwa polskiego lub bycie obywatelem Unii Europejskiej bądź obywatelem innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadanie znajomości języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.


Inne wymagania:
Wymagania Zgodnie z ogłoszonym naborem: https://puplublin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=66&p1=szczegoly&p2=14501 wykształcenie wyższe specjalistyczne zgodne z § 2 pkt 1 lub 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596), wykształcenie wyższe specjalistyczne zgodne z § 2 pkt 1 lub 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596)oraz znajomość ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, znajomość ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, znajomość rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie warunków, jakim powinna odpowiadać osoba wykonująca czynności archiwisty zakładowego, znajomość standardów i formatów digitalizacji dokumentów archiwalnych zgodnych z wytycznymi Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, umiejętność planowania i koordynacji procesów digitalizacji dokumentacji, wiedza z zakresu zarządzania systemami elektronicznego obiegu dokumentów (EZD), znajomość przepisów dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji elektronicznej, umiejętność tworzenia metadanych i opisów archiwalnych w systemach elektronicznych, wiedza z zakresu długoterminowego przechowywania dokumentów cyfrowych i migracji danych, nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, posiadanie obywatelstwa polskiego lub bycie obywatelem Unii Europejskiej bądź obywatelem innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadanie znajomości języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

Sposób aplikowania:
za pośrednictwem urzędu

Osoba do kontaktu:
Martyna Mazur

Nr telefonu:
817451816

E-mail:
[email protected]

Wymagane dokumenty:
Zgodnie z ogłoszonym naborem
Dodano: 18.10.2025, 03:27
ID ogłoszenia: 336562
Udostępnij:
Dodano: 18.10.2025, 03:27
ID ogłoszenia: 336562

Zobacz inne oferty

Do góry