StPr/25/0249
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na okres próbny
Wynagrodzenie:
od 4 700 PLN
+ 1000 zł dodatek motywacyjny
Zakres obowiązków:
1. opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; 2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej; 3. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych; 4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; 5. wspieranie aktywności społecznej rodzin; 6. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; 7. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej; 8. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; 9. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych; 10. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; 11. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci; 12. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem (tj. Dz.U. z 2024r. poz. 1829); 13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną; 14. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku; 15. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; 16. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach; 17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; 18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i grupą diagnostyczno- pomocową lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną; 19. obsługa programów/systemów informatycznych powiązanych bezpośrednio lub pośrednio z realizacją zadań przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, w tym: POMOST, CAS, EPUAP, SEPI; 20. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- wykonywanie czynności biurowych, tworzenie dokumentów w formie elektronicznej i papierowej,
- odpowiedzialność za pracę oraz realizację zadań,
- praca przy stanowisku komputerowym i w terenie, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności.
Miejsce pracy:
Asnyka 53, 59-730 Nowogrodziec, powiat: bolesławiecki, woj: dolnośląskie
Pracodawca:
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Nowogrodziec
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie ogólnokształcące
- 1. Asystentem rodziny może być osoba, która posiada: a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika ,psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub b. praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodzina lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. O wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub c. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodzina, a także udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, - zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. W sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011r. Nr 272 poz. 1608) 2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; 3. wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; 4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 5. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym; 6. posiada obywatelstwo polskie; 7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. Wymogi pożądane na danym stanowisku: 1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy; 2. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny; 3. umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami; 4. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy; 5. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dokładność i systematyczność, samodzielność,odpowiedzialność, rzetelność i dokładność, zdolności organizacyjne, dyspozycyjność; 6. nieposzlakowana opinia; 7. gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; 8. odporność na stres; 9. umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Inne wymagania:
1. Asystentem rodziny może być osoba, która posiada: a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika ,psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub b. praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodzina lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. O wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub c. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodzina, a także udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, - zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. W sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011r. Nr 272 poz. 1608) 2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; 3. wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; 4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 5. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym; 6. posiada obywatelstwo polskie; 7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. Wymogi pożądane na danym stanowisku: 1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy; 2. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny; 3. umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami; 4. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy; 5. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dokładność i systematyczność, samodzielność,odpowiedzialność, rzetelność i dokładność, zdolności organizacyjne, dyspozycyjność; 6. nieposzlakowana opinia; 7. gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; 8. odporność na stres; 9. umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Sposób aplikowania:
za pośrednictwem urzędu
Osoba do kontaktu:
Agnieszka Pukacka
Nr telefonu:
757326601 w. 145
E-mail:
[email protected]
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1. list motywacyjny; 2. życiorys CV; 3. kwestionariusz osobowy; 4. kserokopie świadectw pracy; 5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie; 6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach; 7. oświadczenie o niekaralności; 8. zaświadczenie o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym; 9. oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 10. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji; 11. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia zatrudnienia w MGOPS w Nowogrodźcu na stanowisku asystent rodzinny; 12. klauzula informacyjna (w załączniku); 13. kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, są obowiązani do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. Z podstawowymi dokumentami dotyczącymi pracy Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu kandydaci powinni zapoznać się poprzez stronę internetową www.mgopsnowogrodziec.pl, BIP. Oferty należy składać w sekretariacie Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu, ul. A. Asnyka 53 pok. 3 piętro I w terminie do 28 kwietnia do godziny 15.00 z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko asystenta rodziny w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu lub przesłać na adres: Miejsko Gminny Ośrodek pomocy Społecznej w Nowogrodźcu ul. A. Asnyka 53 59-730 Nowogrodziec Informacje dodatkowe: dokumenty i oświadczenia kandydata powinny być własnoręcznie podpisane; kandydaci spełniający powyższe wymagania zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną; o terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w sposób telefoniczny. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem: 757316379.