StPr/25/0783
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę w zastępstwie
Wynagrodzenie:
od 5 000 PLN
Zakres obowiązków:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1,
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy
z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach Psychoedukacyjnych,
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci
i rodzin,
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży
i rodzin Za życiem (Dz. U. z 2023 r. poz. 1329),
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy
z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1673), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną,
20)opracowywanie bilansu potrzeb oraz prowadzenie wymaganej sprawozdawczości,
21) współpraca z rodziną zastępczą, rodzinnym domem dziecka, placówką opiekuńczo-wychowawczą, regionalną placówką opiekuńczo-terapeutyczną lub interwencyjnym ośrodkiem preadopcyjnym, w których umieszczono dziecko z rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, oraz koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej i sądem, pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
22) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób
i rodzin, współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych
i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
Miejsce pracy:
Sobieskiego 42, 84-230 Rumia, powiat: wejherowski, woj: pomorskie
Pracodawca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- 1. Wymagania niezbędne: 1.posiadanie obywatelstwa polskiego, 2.korzystanie z pełni praw publicznych, 3.nieposzlakowana opinia, 4.wykształcenie: a) wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, b) lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną. 5. kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona, 6. kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej/niego wynika z tytułu egzekucyjnego, 7. kandydat/kandydatka nie był / nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 2. Wymagania dodatkowe: 1.doświadczenie zawodowe na pokrewnym stanowisku pracy mile widziane, 2.umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Office, 3.umiejętność obsługi urządzeń biurowych, 4.samodzielność, rzetelność, uprzejmość, umiejętność pracy w zespole.
Inne wymagania:
1. Wymagania niezbędne: 1.posiadanie obywatelstwa polskiego, 2.korzystanie z pełni praw publicznych, 3.nieposzlakowana opinia, 4.wykształcenie: a) wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, b) lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną. 5. kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona, 6. kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej/niego wynika z tytułu egzekucyjnego, 7. kandydat/kandydatka nie był / nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 2. Wymagania dodatkowe: 1.doświadczenie zawodowe na pokrewnym stanowisku pracy mile widziane, 2.umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Office, 3.umiejętność obsługi urządzeń biurowych, 4.samodzielność, rzetelność, uprzejmość, umiejętność pracy w zespole.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Nr telefonu:
58 671-05-56 w. 812
Wymagane dokumenty:
kopercie w siedzibie Ośrodka od godziny 7.30 do godziny 15.30 lub przesłać pocztą na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi, 84-230 Rumia, ul. Sobieskiego 42 do dnia 23.05.2025 r., z dopiskiem: dotyczy rekrutacji na stanowisko asystenta rodziny w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rumi. Decyduje data wpływu oferty do Ośrodka.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon