ASYSTENT RODZINY

ASYSTENT RODZINY

Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
od 5 040 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0638

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 5 040 PLN
Wynagrodzenie zgodne z rozporządzeniem i regulaminem wynagradzania w MOPS

Zakres obowiązków:
1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.
5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.
6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
12. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
13. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
14. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
15. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny Dyrektorowi Ośrodka.
16. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
17. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
18. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
19. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
20. Sporządzanie sprawozdań.
21. Poświadczenie za zgodność z oryginałem własnych dokumentów wytworzonych w związku z wykonywaniem pracy asystenta rodziny.
22. Wykonywanie innych czynności w oparciu o ustawę o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

Miejsce pracy:
Akacjowa 7, 11-100 Lidzbark Warmiński, powiat: lidzbarski, woj: warmińsko-mazurskie

Pracodawca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), średnie zawodowe
  • 1. Wymagania niezbędne: - obywatelstwo polskie; - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych; - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku; - wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2023 , poz. 1426 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; - nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; - wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; - nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; - nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym. 2. Wymagania dodatkowe: - dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prawa rodzinnego. - wysoka kultura osobista, komunikatywność, empatia, asertywność - umiejętność podejmowania decyzji - poczucie odpowiedzialności - umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym - wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny - umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną - samodzielność w działaniu oraz wykazanie własnej inicjatywy - kreatywność, odporność na stres - umiejętność pracy w zespole.


Inne wymagania:
1. Wymagania niezbędne: - obywatelstwo polskie; - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych; - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku; - wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2023 , poz. 1426 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; - nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; - wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; - nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; - nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym. 2. Wymagania dodatkowe: - dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prawa rodzinnego. - wysoka kultura osobista, komunikatywność, empatia, asertywność - umiejętność podejmowania decyzji - poczucie odpowiedzialności - umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym - wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny - umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną - samodzielność w działaniu oraz wykazanie własnej inicjatywy - kreatywność, odporność na stres - umiejętność pracy w zespole.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Marta Liminowicz

Nr telefonu:
89 767 80 54

Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1/ CV - podpisane własnoręcznie 2/ kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie, a w razie konieczności staż pracy (poświadczone za zgodność z oryginałem) 3/ kwestionariusz osobowy (Załącznik nr 1); 4/ kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (poświadczone za zgodność z oryginałem) 5/ oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych (Załącznik nr 2); 6/ oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny; 7/oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych; 8/oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe 9/oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona, 10/oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd 11/ oświadczenie, że nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym. 12/ mile widziane referencje od pracodawców. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć w zamkniętej kopercie z tytułem: "Nabór na wolne stanowisko pracy - asystent rodziny" w terminie do dnia 31.10.2025 r. do godziny 14:00 osobiście w siedzibie Ośrodka lub pocztą na adres Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim, ul Akacjowa 7, 11- 100 Lidzbark Warmiński, przy czym termin w tym przypadku uznaje się za zachowany, jeżeli w tym terminie dokumenty zostaną dostarczone do Ośrodka.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon
Dodano: 21.10.2025, 04:36
ID ogłoszenia: 337810
Udostępnij:
Dodano: 21.10.2025, 04:36
ID ogłoszenia: 337810

Zobacz inne oferty

Do góry