StPr/25/1420
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 2 600 PLN
+ ewentualne dodatki ( np. wysługa lat)
Zakres obowiązków:
Podstawowe zadania
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; 2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej; 3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; 4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych; 5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych; 6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; 7) wspieranie aktywności społecznej rodzin; 8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej; 10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; 11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych; 12) udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem, 13) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; 14) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci; 15) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"; 16) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną; 17) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi; 18) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; 19) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
20) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; 21) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową
Miejsce pracy:
PAWŁOWICKA 1, 47-208 Reńska Wieś, powiat: kędzierzyńsko-kozielski, woj: opolskie
Pracodawca:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Liczba godzin pracy w tygodniu:
20
Typ propozycji:
praca stała
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie ogólnokształcące
- Wymagania obowiązkowe: Posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia (na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym; Nie była karana za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego; Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z rodziną (w tym prowadzenia treningów opiekuńczo-wychowawczych, budżetowych); Posiada umiejętność sporządzania oceny - diagnozy sytuacji rodziny, planu pracy z rodziną; Posiada umiejętność organizowania i prowadzenia spotkań z rodziną Wymagania dodatkowe: posiadanie umiejętności pracy z rodziną z problemami opiekuńczo-wychowawczymi potwierdzone stosownymi dokumentami, umiejętność pracy z rodziną z problemem bezrobocia, niepełnosprawności lub z rodziną o niskim poziomie motywacji do współpracy; znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przepisów o ochronie danych osobowych; nieposzlakowana opinia, umiejętność pracy w grupie; prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych. Zadaniowy czas pracy Miejsce wykonywania pracy: siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej; miejsce zamieszkania rodzin objętych asystenturą lub inne miejsce wskazane przez rodziny na terenie gminy Reńska Wieś
Inne wymagania:
Wymagania obowiązkowe: Posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia (na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym; Nie była karana za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego; Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z rodziną (w tym prowadzenia treningów opiekuńczo-wychowawczych, budżetowych); Posiada umiejętność sporządzania oceny - diagnozy sytuacji rodziny, planu pracy z rodziną; Posiada umiejętność organizowania i prowadzenia spotkań z rodziną Wymagania dodatkowe: posiadanie umiejętności pracy z rodziną z problemami opiekuńczo-wychowawczymi potwierdzone stosownymi dokumentami, umiejętność pracy z rodziną z problemem bezrobocia, niepełnosprawności lub z rodziną o niskim poziomie motywacji do współpracy; znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przepisów o ochronie danych osobowych; nieposzlakowana opinia, umiejętność pracy w grupie; prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych. Zadaniowy czas pracy Miejsce wykonywania pracy: siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej; miejsce zamieszkania rodzin objętych asystenturą lub inne miejsce wskazane przez rodziny na terenie gminy Reńska Wieś
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
DOROTA KAZMIERZ-PIWOWARCZYK
Wymagane dokumenty:
Więcej informacji na temat ogłoszenia oraz druki do pobrania znajdują się na stronie: https://gopsrenskawies.naszops.pl/n,nabor-na-stanowisko-asystenta-rodziny Termin i miejsce składania dokumentów: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać listownie lub osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś do dnia 8 grudnia 2025 roku z dopiskiem: Nabór na asystenta rodziny. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowe informacje. Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy. W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych, natomiast dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych. Dokumenty osób niezakwalifikowanych będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie GOPS Reńska Wieś. Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć na własny koszt zaświadczenie potwierdzające niekaralność uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego. Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć oświadczenie o zamieszkiwaniu w ciągu ostatnich 20 lat w państwie lub państwach innych niż Rzeczpospolita Polska. W przypadkach zamieszkiwania w innych państwach kandydat/ka jest zobowiązany/a do przedłożenia pracodawcy przed zatrudnieniem informacji z rejestrów karnych tych państw uzyskaną dla celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, przetłumaczoną na język polski.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, inny - zgodnie z ogłoszeniem - patrz link

Zaloguj się przez Facebook