StPr/25/0009
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 3 300 PLN
Wysokość proponowanego wynagrodzenia brutto: 3300 zł brutto + dodatek funkcyjny
Zakres obowiązków:
Zadania główne - zgodne z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.).
1. Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością jednostki budżetowej.
2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3. Kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
4. Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych.
5. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia
rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli
dokumentów finansowych.
6. Opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych jednostki.
7. Kompletowanie dokumentów finansowo księgowych, dokonywanie przelewów.
8. Prowadzenie ewidencji finansowo księgowej.
9. Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych.
10. Sporządzanie list wynagrodzeń z tytułu umów o pracę, umów zlecenia, o dzieło i innych.
11. Prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z urzędem skarbowym (w tym Pit), zakładem
ubezpieczeń społecznych, powiatowym urzędem pracy oraz z innymi instytucjami.
12. Prowadzenie Inwentarza GOPS.
13. Wykonywanie innych czynności wynikających z zajmowanego stanowiska.
Miejsce pracy:
Szkolne 13, 66-218 Lubrza, powiat: świebodziński, woj: lubuskie
Pracodawca:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Liczba godzin pracy w tygodniu:
20
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), kierunek: ekonomiczne
- I. Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące niezbędne wymagania: Głównym księgowym, może być osoba, która: 1. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego; 2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; 4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 5. spełnia jeden z poniższych warunków: a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów; 6. znajomość ustawy o rachunkowości; 7. znajomość ustawy o finansach publicznych; 8. znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej; 9. znajomość przepisów samorządowych; 10. znajomość przepisów podatkowych; 11. znajomość przepisów i finansowania zadań wynikających z funkcjonowania jednostek pomocy społecznej m.in. ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; 12. znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej; 13. znajomość zasad naliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej; 14. znajomość prawa z zakresu prawa podatkowego w jednostkach pomocy społecznej; 15. znajomość prawa z zakresu prawa pracy; 16. znajomość przepisów dotyczących ZUS oraz PFRON. II. Wymagania dodatkowe: 1. biegła znajomość obsługi komputera (pakiet biurowy, Internet), 2. znajomość systemu bankowości elektronicznej, 3. umiejętność sporządzania sprawozdań obowiązujących w jednostkach budżetowych, 4. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia, 5. znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych, 6. umiejętność sporządzania wymaganej dokumentacji pracowniczej, 7. dodatkowym atutem będzie posiadanie praktyki na stanowisku księgowego w jednostkach pomocy społecznej oraz referencje.
Inne wymagania:
I. Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące niezbędne wymagania: Głównym księgowym, może być osoba, która: 1. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego; 2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; 4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 5. spełnia jeden z poniższych warunków: a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów; 6. znajomość ustawy o rachunkowości; 7. znajomość ustawy o finansach publicznych; 8. znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej; 9. znajomość przepisów samorządowych; 10. znajomość przepisów podatkowych; 11. znajomość przepisów i finansowania zadań wynikających z funkcjonowania jednostek pomocy społecznej m.in. ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; 12. znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej; 13. znajomość zasad naliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej; 14. znajomość prawa z zakresu prawa podatkowego w jednostkach pomocy społecznej; 15. znajomość prawa z zakresu prawa pracy; 16. znajomość przepisów dotyczących ZUS oraz PFRON. II. Wymagania dodatkowe: 1. biegła znajomość obsługi komputera (pakiet biurowy, Internet), 2. znajomość systemu bankowości elektronicznej, 3. umiejętność sporządzania sprawozdań obowiązujących w jednostkach budżetowych, 4. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia, 5. znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych, 6. umiejętność sporządzania wymaganej dokumentacji pracowniczej, 7. dodatkowym atutem będzie posiadanie praktyki na stanowisku księgowego w jednostkach pomocy społecznej oraz referencje.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Kamila Ognista
Nr telefonu:
68 38 13 021 w.224
E-mail:
[email protected]
Wymagane dokumenty:
a. list motywacyjny, b. życiorys (CV), c. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i uprawnienia zawodowe, d. oświadczenie kandydata o niekaralności i korzystaniu z pełni praw publicznych, e. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb związanych z naborem ( zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 Nr 101 poz.926 z późn. zm.), f. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku pracownika socjalnego.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail