GŁÓWNY KSIĘGOWY

GŁÓWNY KSIĘGOWY

Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Tryb pracy
Stacjonarna
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
od 7 500 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0639

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 7 500 PLN

Zakres obowiązków:
1. prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. nadzorowanie gospodarki środkami budżetowymi, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości wydatkowania środków oraz zawierania umów z punktu widzenia przepisów finansowych.
3. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
4. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
5. nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów finansowo-księgowych.
6. opracowanie wewnętrznych dokumentów i zarządzeń niezbędnych do prawidłowego działania w zakresie rachunkowości.
7. opracowanie projektu planów dochodów i wydatków budżetowych jednostki.
8. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących jednostki wynikających z ustawy o rachunkowości.
9. rozdział pracy podległym pracownikom, zgodnie z ich zakresami czynności, sprawowanie kontroli i nadzoru nad prawidłowością i terminowością wykonywanych prac.
10. nadzór nad ewidencją księgową środków trwałych oraz spraw związanych z rozliczeniem inwentaryzacji.
11. kontrola windykacji należności.
12. nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem sumami depozytowymi.
13. nadzór sprawozdań z zakresu sprawozdawczości budżetowej, finansowej i statystycznej.
14. przygotowanie analiz, sprawozdań budżetowych i finansowych oraz innych bieżących informacji.
15. naliczania i terminowego składania deklaracji w zakresie podatku VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16. wykonywanie innych zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą
do kompetencji Głównego Księgowego.

Praca na czas określony: 3
Godzina zakończenia pracy: 15:00



Miejsce pracy:
Mickiewicza 28A, 43-250 Pawłowice, powiat: pszczyński, woj: śląskie

Pracodawca:
Gminny Zespół Komunalny

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Typ propozycji:
praca stała

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
  • biegła obsługa komputera, Microsoft Office, księgowanie dokumentów
  • 1.Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: Kandydatem, zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1483 ze zm.) może zostać osoba, która: 1. ma obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. 2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. 3. posiada nieposzlakowaną opinię. 4. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. 5. nie ma orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. 6. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego. 7. spełnia jeden z poniższych warunków: a. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, b. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, c. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, d. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. 2.Wymagania dodatkowe: 1. biegła znajomość zagadnień i przepisów dotyczących finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, odpowiedzialności za naruszenie ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, przepisów z zakresu prawa samorządowego. 2. posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia. 3. umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym w programach księgowych, sprawozdawczych i bankowości elektronicznej. 4. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych. 5. dobra znajomość obsługi komputera w zakresie programów MS Office (Word i Excel). 6. predyspozycje: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, umiejętności kierowania zespołem, odporność na stres. 7. dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym. 8. wysoka kultura osobista. 9. umiejętność planowania sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji. 10. umiejętność pracy w zespole. 11. komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, dokładność. 12. mile widziane doświadczenie z zakresu kadry, płace oraz wiedza z zakresu podatku od towarów i usług.


Inne wymagania:
1.Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: Kandydatem, zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1483 ze zm.) może zostać osoba, która: 1. ma obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. 2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. 3. posiada nieposzlakowaną opinię. 4. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. 5. nie ma orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. 6. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego. 7. spełnia jeden z poniższych warunków: a. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, b. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, c. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, d. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. 2.Wymagania dodatkowe: 1. biegła znajomość zagadnień i przepisów dotyczących finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, odpowiedzialności za naruszenie ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, przepisów z zakresu prawa samorządowego. 2. posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia. 3. umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym w programach księgowych, sprawozdawczych i bankowości elektronicznej. 4. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych. 5. dobra znajomość obsługi komputera w zakresie programów MS Office (Word i Excel). 6. predyspozycje: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, umiejętności kierowania zespołem, odporność na stres. 7. dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym. 8. wysoka kultura osobista. 9. umiejętność planowania sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji. 10. umiejętność pracy w zespole. 11. komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, dokładność. 12. mile widziane doświadczenie z zakresu kadry, płace oraz wiedza z zakresu podatku od towarów i usług.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Adrian Winkler

Nr telefonu:
32 449 34 34

E-mail:
[email protected]

Wymagane dokumenty:
Kandydaci zobowiązani są do złożenia w ofercie następujących dokumentów: 1. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie. 2. kopie świadectw pracy potwierdzających wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu na określonym stanowisku (w przypadku trwania zatrudnienia), kopie dokumentów o ukończonych kursach, szkoleniach podnoszących kwalifikacje, dokumenty potwierdzające wymaganą praktykę w księgowości. 3. kopia certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo kopia świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów w przypadku jego posiadania. 4. list motywacyjny i życiorys (CV), podpisane odręcznie przez kandydata. 5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania). 6. oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i braku skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego (do pobrania). 7. oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi (do pobrania). 8. klauzula informacyjna - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dodatkowych (niewymaganych prawem) zawartych w ofercie pracy, do celów związanych z przeprowadzeniem procesu rekrutacji pracownika (do pobrania). Link do strony z ogłoszeniem o konkursie https://eurzad.finn.pl/gwpawlowice/#!/rejestr/1077427

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon, e-mail, inny - 1. oferty z wymaganymi dokumentami należy składać w budynku Gminnego Zespołu Komunalnego, ul. Mickiewicza 28A, 43-250 Pawłowice w zamkniętych kopertach z dopiskiem Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Zespole Komunalnym do dnia 15 grudnia 2025 r. do godziny 14:00. 2. złożona oferta będzie weryfikowana pod względem kompletności w zakresie wymaganych dokumentów oraz spełnienia wymagań formalnych zawartych w ogłoszeniu. 3. oferty, które będą niekompletne, niezawierające wymaganych dokumentów wskazanych w ogłoszeniu lub wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data otrzymania dokumentów). 4. informacje o naborze oraz warunkach zatrudnienia udzielane są telefonicznie pod numerem: (32) 449 34 34. Osobą upoważnioną do kontaktów z kandydatami jest p. Adrian Winkler. 5. kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni o kolejnym etapie naboru. 6. informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej. 7. Planowane są następujące metody/techniki naboru. Etapy naboru: a. Weryfikacja formalna nadesłanych ofert; b. Rozmowa kwalifikacyjna. Możliwe dodatkowe etapy naboru z użyciem następujących metod i technik: a. Analiza dokumentów; b. Sprawdzian wiedzy; c. Sprawdzian umiejętności.
Dodano: 06.12.2025, 04:20
ID ogłoszenia: 362094
Udostępnij:
Dodano: 06.12.2025, 04:20
ID ogłoszenia: 362094

Zobacz inne oferty

2 300 €netto
Nowe
Pflege mit Herz Polen
Flieden
2 300 €netto
Dodano: 5 godz. temu
2 400 €netto
Nowe
Pflege mit Herz Polen
Merzig
2 400 €netto
Dodano: 5 godz. temu
2 300 €netto
Nowe
Pflege mit Herz Polen
Philippsburg
2 300 €netto
Dodano: 5 godz. temu
Do góry