StPr/jokr/25/1100
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 6 800 PLN
+ dodatek funkcyjny, dodatek stażowy zgodnie z obowiązującymi przepisami
Zakres obowiązków:
1. Prowadzenie rachunkowości jednostek.
2. Nadzór nad ewidencją księgową.
3. Wykonywanie zatwierdzonych dyspozycji środkami pieniężnymi.
4. Monitorowanie płynności środków pieniężnych.
5. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym jednostek.
6. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności, rzetelności i poprawności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
7. Sprawdzanie poprawności dokonywanych na podstawie dowodów księgowych zapisów w księgach rachunkowych.
8. Nadzór i kontrola nad prowadzeniem jednostkowych rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług VAT jednostek, w szczególności:
- sporządzanie i przekazywanie cząstkowych jednostkowych rozliczeń w zakresie podatku VAT,
- stosowanie przepisów wewnętrznych i zewnętrznych dot. prowadzenia rozliczeń podatku VAT.
9. Dekretowanie i kontrasygnata dokumentów powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych jednostek.
10. Dokonywanie prognoz, analizy i uzgodnień kont jednostek oświatowych i żłobków miejskich.
11. Nadzór nad planami finansowymi i ich aktualizacją.
12. Nadzorowanie przygotowania sprawozdań dot. gospodarki finansowej, budżetowej jednostek oświatowych i żłobków miejskich.
13. Wycena aktywów i pasywów oraz dokonywanie przeksięgowań w celu ustalenia wyniku finansowego za dany rok obrotowy.
14. Sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych i majątkowych.
15. Ustalanie wysokości odpisu na ZFŚS oraz jego rozliczanie.
16. Kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w szczególności na podstawie składanych sprawozdań i innych dokumentów jednostek oświatowych i żłobków miejskich.
17. Nadzór i opracowywanie aktów wewnętrznych z zakresu rachunkowości i ich bieżące aktualizowanie, w tym dot. przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, inwentaryzacji, gospodarki kasowej, majątkowej, magazynowej jednostek.
18. Sprawdzanie poprawności sporządzanych sprawozdań, deklaracji, informacji, zestawień dla celów podatkowych, ZUS, itp.
19. Udział w pracach inwentaryzacyjnych i w rozliczaniu inwentaryzacji.
20. Nadzór nad prowadzoną ewidencją majątku jednostek, w szczególności umorzeń i amortyzacji.
21. Nadzór nad wymaganą sprawozdawczością GUS, oświatową, itp.
22. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z przygotowaniem upoważnień z zakresu spraw finansowo - księgowych.
Szczegółowe informacje: https://bip.oswiecim.um.gov.pl/6326/dokument/52266
Miejsce pracy:
Zaborska 2, 32-600 Oświęcim, powiat: oświęcimski, woj: małopolskie
Pracodawca:
URZĄD MIASTA OŚWIĘCIM
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- Biegła obsługa komputera - Umiejętność obsługi programów MsOffice
- WYMAGANIA NIEZBĘDNE: 1. Spełnienie jednego z poniższych warunków: a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonocznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości. b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości; c) wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów; d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów. 2. Posiadanie wiedzy z zakresu rachunkowości, finansów publicznych oraz ubezpieczeń społecznych. 3. Znajomość podstawowych zasad ochrony danych osobowych wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - Dz. Urz. UE L 119/1 z 4.05.2016r. 4. Znajomość ustaw: - ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2023, poz. 120 z późn. zm.); - ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2025, poz. 1483 z późn. zm.); - ustawa z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2025, poz. 1484); - ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 986 z późn. zm.); - ustawa z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tj. Dz. U. z 2025, poz. 350 z późn. zm.); - ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025, poz. 1153). 5. Biegła znajomość obsługi programów komputerowych i umiejętność obsługi urządzeń biurowych. 6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym. 7. Obywatelstwo polskie lub krajów UE oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywania praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej. 8. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 9. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. 10. Nieposzlakowana opinia. 11. Znajomość języka polskiego. 12. Samodzielność w pracy. 13. Umiejętność pracy w zespole. 14. Wysoka kultura osobista. 15. Odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu. WYMAGANIA DODATKOWE: 1. Doświadczenie w pracy na stanowisku głównego księgowego. 2. Znajomość oprogramowania firmy Rekord Ratusz. 3. Mile widziane doświadczenie w pracy w jednostce budżetowej lub jednostce samorządu terytorialnego. Miejsce świadczenia pracy: Oświęcim, ul. Zaborska 2. Warunki zatrudnienia: praca biurowa, wewnątrz pomieszczenia, przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń biurowych, praca nie wymaga wyjazdów w teren. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy, kolejna umowa o pracę na czas nieokreślony. Szczegółowe informacje: https://bip.oswiecim.um.gov.pl/6326/dokument/52266
Inne wymagania:
WYMAGANIA NIEZBĘDNE: 1. Spełnienie jednego z poniższych warunków: a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonocznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości. b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości; c) wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów; d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów. 2. Posiadanie wiedzy z zakresu rachunkowości, finansów publicznych oraz ubezpieczeń społecznych. 3. Znajomość podstawowych zasad ochrony danych osobowych wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - Dz. Urz. UE L 119/1 z 4.05.2016r. 4. Znajomość ustaw: - ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2023, poz. 120 z późn. zm.); - ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2025, poz. 1483 z późn. zm.); - ustawa z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2025, poz. 1484); - ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 986 z późn. zm.); - ustawa z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tj. Dz. U. z 2025, poz. 350 z późn. zm.); - ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025, poz. 1153). 5. Biegła znajomość obsługi programów komputerowych i umiejętność obsługi urządzeń biurowych. 6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym. 7. Obywatelstwo polskie lub krajów UE oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywania praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej. 8. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 9. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. 10. Nieposzlakowana opinia. 11. Znajomość języka polskiego. 12. Samodzielność w pracy. 13. Umiejętność pracy w zespole. 14. Wysoka kultura osobista. 15. Odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu. WYMAGANIA DODATKOWE: 1. Doświadczenie w pracy na stanowisku głównego księgowego. 2. Znajomość oprogramowania firmy Rekord Ratusz. 3. Mile widziane doświadczenie w pracy w jednostce budżetowej lub jednostce samorządu terytorialnego. Miejsce świadczenia pracy: Oświęcim, ul. Zaborska 2. Warunki zatrudnienia: praca biurowa, wewnątrz pomieszczenia, przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń biurowych, praca nie wymaga wyjazdów w teren. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy, kolejna umowa o pracę na czas nieokreślony. Szczegółowe informacje: https://bip.oswiecim.um.gov.pl/6326/dokument/52266
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Beata Gabryś
Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny własnoręcznie podpisany. 2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie. 3. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem lub kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. 4. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych dodatkowych kursach, uzyskanych uprawnieniach przydatnych na stanowisku, na który jest ogłoszony nabór, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. 5. Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia potwierdzające staż pracy, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. 6. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zgodnie z art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r. z p. zm.). 7. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r. z p. zm.). 8. Klauzula o treści "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze - Główny księgowy w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Oświęcimiu, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowycxh w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wymaga się własnoręcznego podpisu na klauzuli. 9. Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych. 10. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku korzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r. potwierdzoną przez kandydata za zgodność z oryginałem. Dokumenty aplikacyjne należy składać w Urzędzie Miasta Oświęcim, 32-600 Oświęcim, ul. Zaborska 2 - parter, pokój nr 01 w zaklejonej kopercie z dopiskiem "dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze - Główny księgowy w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta Oświęcim" do dnia 05.12.2025r.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta

Zaloguj się przez Facebook