INSPEKTOR DS. OBRONY CYWILNEJ I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W WYDZIALE ORGANIZACJI I SPRAW SPOŁECZNYCH

INSPEKTOR DS. OBRONY CYWILNEJ I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W WYDZIALE ORGANIZACJI I SPRAW SPOŁECZNYCH

Powiatowy Urząd Pracy w Rykach

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na okres próbny
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
4 870 - 7 370 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0631

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na okres próbny

Wynagrodzenie:
od 4 870 do 7 370 PLN
+ dodatek stażowy

Zakres obowiązków:
Zdania związane z obroną cywilną:
1) opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy,
2) ustalanie wykazu instytucji, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych, funkcjonujących na terenie gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
3) opracowywanie rocznych planów zamierzeń do działalności w zakresie obrony cywilnej (w formie wytycznych),
4) wydawanie zarządzeń Burmistrza Szefa OC Gminy w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
5) tworzenie i przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej, prowadzenie ewidencji sił obrony cywilnej,
6) opracowywanie i aktualizowanie planu ewakuacji/przyjęcia ludności,
7) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania,
8) organizowanie szkoleń, treningów oraz ćwiczeń obrony cywilnej i opracowywanie w tym zakresie dokumentacji,
9) koordynacja planowania i zapewnienia ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
10) koordynacja ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć wody na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
11) prowadzenie gminnego magazynu OC i wszystkich związanych z nim prac,
12) wykonywanie innych zadań związanych z obroną cywilną.

Zadania związane z zarządzaniem kryzysowym:
1) opracowywanie i aktualizowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego i przedstawianie go Staroście do zatwierdzenia,
2) opracowywanie i aktualizowanie aneksów funkcjonalnych do Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
3) obsługa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
4) organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów Gminnego Zespołu ZK oraz opracowywanie w tym zakresie wymaganej dokumentacji,
7) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
8) współdziałanie z jednostkami wojskowymi w zakresie zabezpieczenia i unieszkodliwienia materiałów wybuchowych i innych przedmiotów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego,
9) zapewnienie kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy, w tym:
a) gromadzenie i przetwarzanie danych oraz ocena występujących zagrożeń,
b) monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń,
c) dostarczanie niezbędnych informacji, dotyczących aktualnego stanu bezpieczeństwa Gminnemu Zespołowi Zarządzania Kryzysowego,
10) opracowywanie innych dokumentów związanych ze stanem klęsk żywiołowych i zarządzania kryzysowego.

Zadania związane w zakresie spraw obronnych:
1) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczenia się na zapasowe miejsce pracy Burmistrza,
2) opracowanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb systemu kierowania,
3) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Gminy, w tym:
a) opracowanie programu szkolenia obronnego,
b) opracowanie planu szkolenia obronnego na dany rok,
c) opracowanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych,
4) prowadzenie spraw wynikających z obowiązków państwa - gospodarza (HNS),
5) organizacja zastępczych miejsc szpitalnych oraz opracowanie Planu przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
6) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
7) sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych,
8) opracowywanie regulaminu organizacyjnego urzędu na czas wojny,
9) współtworzenie i aktualizacja w ramach planowania obronnego, planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny i przedkładanie go do zatwierdzenia Wojewodzie, wykonywanie innych zadań związanych z obronnością.

Miejsce pracy:
Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki, powiat: rycki, woj: lubelskie

Pracodawca:
URZĄD MIEJSKI W RYKACH

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: średnie zawodowe
  • Obsługa komputera oraz pakietu MS Office
  • Wymagania niezbędne dla kandydata: 1) obywatelstwo polskie, 2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 3) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne, 4) nieposzlakowana opinia, 5) posiada wykształcenie: a) średnie (o profilu: zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo publiczne, wojskowy i/lub obronny, policyjny lub straży granicznej, straży pożarnej) oraz co najmniej 5-letni staż pracy w tym 2 lata doświadczenia na stanowiskach pracy związanych z bezpieczeństwem, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności, b) lub preferowane wykształcenie wyższe I stopnia (licencjat) kierunek: bezpieczeństwo państwa, bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo publiczne, zarządzanie kryzysowe, ochrona ludności oraz co najmniej 3-letni staż pracy w tym 1 rok doświadczenia na stanowiskach pracy związanych z bezpieczeństwem, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności. 6) znajomość ogólna obowiązującego systemu prawnego, w tym w szczególności znajomość przepisów prawa w zakresie ustaw: Konstytucja RP, o samorządzie gminnym, o obronie Ojczyzny, o zarządzaniu kryzysowym, o ochronie ludności i obronie cywilnej, o stanie klęski żywiołowej, o stanie wyjątkowym, o wyrównywaniu strat majątkowych wynikających z ograniczenia w czasie stanu nadzwyczajnego, o stanie wojennym oraz kompetencjach Naczelnego Dowódcy SZ RP, o zasadach pobytu wojsk obcych na terytorium RP, o działaniach antyterrorystycznych, o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych zwierząt, o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, o ochronie informacji niejawnych, o ochronie pożarowej, o kodeks postępowania administracyjnego w zakresie niezbędnym do realizacji zadań w administracji publicznej oraz powiązanych aktów prawnych w ww. zakresie, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), 7) umiejętność obsługi komputera (system Windows, pakiet MS Office) i obsługi poczty elektronicznej, 8) umiejętność pisania raportów, meldunków i sprawozdań oraz ich przedstawiania, 9) zdolność przygotowywania i umiejętność prowadzenia szkoleń, działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa i ochrony przed zagrożeniami. Wymagania dodatkowe od kandydata: 1) umiejętność organizacji pracy własnej, określania priorytetów i samodzielnego podejmowania decyzji, 2) umiejętność analitycznego myślenia i poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie napotkanych problemów, 3) terminowość, dokładność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, systematyczność, odporność na stres, 4) wysoka kultura osobista i umiejętność reprezentowania urzędu w kontaktach z interesantami, 5) umiejętność wykorzystania i obsługi systemów ostrzegania, alarmowania i powiadamiania ludności, 6) znajomość zasad prowadzenia zadań publicznych, 7) prawo jazdy kat. B. Miejsce i termin złożenia dokumentów: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Rykach lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Rykach, ul. Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki - w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Nabór na stanowisko Inspektor ds. Obrony Cywinej i Zarządzania Kryzysowego" w terminie do dnia 13 listopada 2025 roku do godz. 15:30. Szczegóły oferty w Biuletynie Informacji Publicznej: https://umryki.bip.lubelskie.pl/index.php?id=516&p1=szczegoly&p2=14532


Inne wymagania:
Wymagania niezbędne dla kandydata: 1) obywatelstwo polskie, 2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 3) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne, 4) nieposzlakowana opinia, 5) posiada wykształcenie: a) średnie (o profilu: zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo publiczne, wojskowy i/lub obronny, policyjny lub straży granicznej, straży pożarnej) oraz co najmniej 5-letni staż pracy w tym 2 lata doświadczenia na stanowiskach pracy związanych z bezpieczeństwem, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności, b) lub preferowane wykształcenie wyższe I stopnia (licencjat) kierunek: bezpieczeństwo państwa, bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo publiczne, zarządzanie kryzysowe, ochrona ludności oraz co najmniej 3-letni staż pracy w tym 1 rok doświadczenia na stanowiskach pracy związanych z bezpieczeństwem, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności. 6) znajomość ogólna obowiązującego systemu prawnego, w tym w szczególności znajomość przepisów prawa w zakresie ustaw: Konstytucja RP, o samorządzie gminnym, o obronie Ojczyzny, o zarządzaniu kryzysowym, o ochronie ludności i obronie cywilnej, o stanie klęski żywiołowej, o stanie wyjątkowym, o wyrównywaniu strat majątkowych wynikających z ograniczenia w czasie stanu nadzwyczajnego, o stanie wojennym oraz kompetencjach Naczelnego Dowódcy SZ RP, o zasadach pobytu wojsk obcych na terytorium RP, o działaniach antyterrorystycznych, o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych zwierząt, o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, o ochronie informacji niejawnych, o ochronie pożarowej, o kodeks postępowania administracyjnego w zakresie niezbędnym do realizacji zadań w administracji publicznej oraz powiązanych aktów prawnych w ww. zakresie, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), 7) umiejętność obsługi komputera (system Windows, pakiet MS Office) i obsługi poczty elektronicznej, 8) umiejętność pisania raportów, meldunków i sprawozdań oraz ich przedstawiania, 9) zdolność przygotowywania i umiejętność prowadzenia szkoleń, działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa i ochrony przed zagrożeniami. Wymagania dodatkowe od kandydata: 1) umiejętność organizacji pracy własnej, określania priorytetów i samodzielnego podejmowania decyzji, 2) umiejętność analitycznego myślenia i poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie napotkanych problemów, 3) terminowość, dokładność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, systematyczność, odporność na stres, 4) wysoka kultura osobista i umiejętność reprezentowania urzędu w kontaktach z interesantami, 5) umiejętność wykorzystania i obsługi systemów ostrzegania, alarmowania i powiadamiania ludności, 6) znajomość zasad prowadzenia zadań publicznych, 7) prawo jazdy kat. B. Miejsce i termin złożenia dokumentów: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Rykach lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Rykach, ul. Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki - w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Nabór na stanowisko Inspektor ds. Obrony Cywinej i Zarządzania Kryzysowego" w terminie do dnia 13 listopada 2025 roku do godz. 15:30. Szczegóły oferty w Biuletynie Informacji Publicznej: https://umryki.bip.lubelskie.pl/index.php?id=516&p1=szczegoly&p2=14532

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Jarosław Żaczek

Nr telefonu:
818657110

Wymagane dokumenty:
1) oferta z wnioskiem o zatrudnienie, 2) list motywacyjny, 3) kwestionariusz osobowy wg wzoru dostępnego na stronie Urzędu Miejskiego w Rykach, 4) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej, 5) podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, 6) podpisane oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazanym za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc zatrudnienia, 8) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje. Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać, a kopie dokumentów załączonych do aplikacji potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczenie klauzuli: "za zgodność z oryginałem" oraz data i podpis.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon
Dodano: 01.11.2025, 03:27
ID ogłoszenia: 344173
Wynagrodzenie
4 870 - 7 370 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
Udostępnij:
Dodano: 01.11.2025, 03:27
ID ogłoszenia: 344173

Zobacz inne oferty

Do góry