StPr/25/1137
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 4 666 PLN
Zakres obowiązków:
Ramowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie:
1. Kierowanie działalnością MGOPS i reprezentowanie go na zewnątrz,
2. Organizowanie pracy ośrodka oraz zapewnienie realizacji zadań na poszczególnych stanowiskach pracy,
3. Prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej ośrodka, sporządzanie planu finansowego ośrodka i przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
4. Zapewnienie realizacji zadań własnych gminy i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w zakresie spraw przekazanych ośrodkowi do realizacji,
5. Analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej,
6. Wykonywanie zadań pracodawcy wobec pracowników ośrodka i nadzór merytoryczny nad ich pracą oraz kontrola prowadzonej dokumentacji,
7. Składanie radzie gminy sprawozdań z działalności ośrodka oraz informacji o potrzebach w zakresie pomocy społecznej,
8. Współpraca z organizacjami, instytucjami i środowiskiem lokalnym w zakresie pomocy społecznej,
9. Sporządzanie analiz, sprawozdań, informacji z działalności, programów i strategii dotyczących działalności MGOPS,
10. Przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz innych materiałów i przedkładanie ich Radzie Miejskiej.
Warunki pracy:
1.Umowa na czas określony 1 rok
2.Wymiar etatu: 1 etat 40 godzin tygodniowo,
3.Praca jednozmianowa,
4.Miejsce pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Janikowie, ul. Miła 11,
88-160 Janikowo,
5.Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin.
6.Zakres obowiązków obejmuje również wykonywanie czynności poza siedzibą MGOPS na terenie Gminy i Miasta, w sytuacjach wymagających dokonywania ustaleń lub załatwienia sprawy w określonym miejscu w Gminie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janikowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w maju 2025 roku osiągnął 6 %.
Miejsce pracy:
Przemysłowa 6, 88-160 Janikowo, powiat: inowrocławski, woj: kujawsko-pomorskie
Pracodawca:
URZĄD MIEJSKI JANIKOWO
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- Formalne kryteria wyboru kandydata i wymagania kwalifikacyjne: Wymagania niezbędne: 1.Obywatelstwo polskie ( lub zgodnie z pkt II ppkt 2 ust. 6), 2.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3.Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4.Ukończone studia wyższe (np. na kierunkach: pedagogika, pedagogika specjalna, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie, administracja, praca socjalna), 5.Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.), 6.Co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej, 7.Stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku Kierownika MGOPS, 8. Znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych, a w szczególności: ustawy o pomocy społecznej, o Karcie Dużej Rodziny, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej, o świadczeniach rodzinnych, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ochrony zdrowia psychicznego, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, o finansach publicznych, o rachunkowości, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks pracy, o ochronie danych osobowych, Wymagania dodatkowe: 1.Znajomość specyfiki pracy w jednostkach pomocy społecznej, 2.Doświadczenie w kierowaniu jednostką organizacyjną, 3.Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, umiejętność pracy w zespole, 4.Znajomość procedur związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, w tym unijnych.
Inne wymagania:
Formalne kryteria wyboru kandydata i wymagania kwalifikacyjne: Wymagania niezbędne: 1.Obywatelstwo polskie ( lub zgodnie z pkt II ppkt 2 ust. 6), 2.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3.Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4.Ukończone studia wyższe (np. na kierunkach: pedagogika, pedagogika specjalna, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie, administracja, praca socjalna), 5.Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.), 6.Co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej, 7.Stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku Kierownika MGOPS, 8. Znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych, a w szczególności: ustawy o pomocy społecznej, o Karcie Dużej Rodziny, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej, o świadczeniach rodzinnych, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ochrony zdrowia psychicznego, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, o finansach publicznych, o rachunkowości, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks pracy, o ochronie danych osobowych, Wymagania dodatkowe: 1.Znajomość specyfiki pracy w jednostkach pomocy społecznej, 2.Doświadczenie w kierowaniu jednostką organizacyjną, 3.Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, umiejętność pracy w zespole, 4.Znajomość procedur związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, w tym unijnych.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny 2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie 3) kserokopie dyplomów i świadectw dokumentujących posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, w tym posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (potwierdzone za zgodność z oryginałem); 4) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (potwierdzone za zgodność z oryginałem); 5) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna i zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność 6) podpisane własnoręcznie oświadczenie, w którym uczestnik konkursu stwierdza, że posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej 7) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych 8) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne 9) oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289 ze zm.) oraz, że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, 10) podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, 11) podpisana własnoręcznie klauzula RODO Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Janikowie bip.janikowo.bipgmina.pl/wiadomosci/11454/klauzule_informacyjne 12) oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłaszania nieprawidłowości oraz ochrony sygnalistów w Urzędzie Miejskim w Janikowie ( dostępna na bip.janikowo.bipgmina.pl ) 13) spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata. Informacja o terminie i miejscu składania dokumentów o przystąpieniu do konkursu: Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach opisanych imieniem i nazwiskiem kandydata z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem Konkurs na stanowisko Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie w terminie do dnia 30 czerwca 2025 r. w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Janikowie ( w godzinach pracy Urzędu) lub przesłać na adres: Urząd Miejski w Janikowie, ul. Przemysłowa 6, 88-160 Janikowo ( decyduje data wpływu do Urzędu). Informacje dodatkowe: 1.Przewidywany termin zakończenia postępowania lipiec 2025 r. 2.Oferty niekompletne oraz te które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. 3.Informacja o wyniku konkursu będzie umieszczona w biuletynie informacji publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie. 4.Po zakończeniu procedury konkursowej dokumenty aplikacyjne zostaną zwrócone kandydatom
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta