StPr/25/2744
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 4 840 PLN
Zakres obowiązków:
1.Wykonywanie zadań w ramach koordynowania poradnictwa zawodowego
w publicznych służbach zatrudnienia na terenie województwa.
2.Realizowanie poradnictwa zawodowego oraz działań o charakterze metodyczno-szkoleniowym w zakresie poradnictwa zawodowego dla pracowników WUP i PUP, służących utrzymaniu wysokiego poziomu świadczonych usług, zachowaniu i wzmacnianiu kompetencji zawodowych,
w tym udzielaniu wsparcia doradcom, o których mowa w art. 92 ust. 1 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, w rozwiązywaniu trudności zawodowych i możliwości ich pokonywania oraz podejmowaniu wspólnych inicjatyw na rzecz rozwoju poradnictwa zawodowego.
3.Prowadzenie indywidualnego i grupowego poradnictwa zawodowego
z wykorzystaniem metod i technik oddziaływań psychologicznych.
4.Udzielanie wsparcia psychologicznego klientom zgłaszającym się do Centrum Poradnictwa Zawodowego.
5.Diagnozowanie preferencji i predyspozycji zawodowych z wykorzystaniem narzędzi psychologicznego pomiaru.
6.Sporządzanie opinii psychologicznych dotyczących poziomu zgodności między wymaganiami zawodu, specjalności, stanowiska pracy a predyspozycjami klienta.
7.Opracowywanie, aktualizowanie i upowszechnianie informacji zawodowych na terenie województwa.
8.Współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie:
a)opracowywania, gromadzenia i aktualizowania informacji zawodowych
o charakterze ogólnokrajowym,
b)tworzenia i upowszechniania narzędzi, metod i zasobów informacyjnych na potrzeby pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego lub innych form pomocy określonych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia,
c)organizacji szkoleń pracowników WUP i PUP.
9.Współpraca, w szczególności z instytucjami i partnerami rynku pracy, szkołami ponadpodstawowymi, uczelniami, podmiotami ekonomii społecznej oraz poradniami psychologiczno pedagogicznymi w zakresie realizacji konsultacji psychologicznych i poradnictwa zawodowego, w tym promowania uczenia się przez całe życie.
10.Prowadzenie działań informacyjnych dotyczących rozwoju umiejętności i wsparcia skierowanego do osób do 30-go roku życia.
11.Prowadzenie dokumentacji zgodnie z wymaganiami określonymi w standardach usług i obowiązującymi procedurami.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Realizacja spraw związanych z poradnictwem zawodowym, udzielanie wsparcia psychologiczno doradczego oraz prowadzenie stosownej dokumentacji zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620).
Praca administracyjno-biurowa w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy
w Kielcach, w zależności od potrzeb wyjazdy poza stałe miejsce pracy. Kontakty oraz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi WUP i podmiotami zewnętrznymi. Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy. Obsługa urządzeń biurowych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Siedziba WUP dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych: wjazd do budynku (podjazd od strony wewnętrznej), szerokość ciągów komunikacyjnych
i drzwi wewnętrznych, łazienki (na parterze) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
Miejsce pracy:
Witosa 86, 25-561 Kielce, powiat: m. Kielce, woj: świętokrzyskie
Pracodawca:
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- Prawo jazdy kat. B
- 1Wymagania niezbędne konieczne do podjęcia pracy na stanowisku: 1)spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych; 2)wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce; 3)co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w realizacji zadań z zakresu poradnictwa zawodowego lub świadczenia wsparcia psychologicznego. 4)Wnikliwa znajomość: a)ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620), b)rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 października 2025 r. w sprawie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego świadczonego przez urzędy pracy oraz Ochotnicze Hufce Pracy (Dz.U. z 2025 r. poz. 1549), c)problematyki dot. sytuacji na regionalnym rynku pracy, w tym danych nt. zawodów nadwyżkowych i deficytowych. 5)Wiedza obejmująca zagadnienia wynikające z: a)Statutu WUP, b)Regulaminu organizacyjnego WUP, c)Kodeksu etyki pracowników WUP, d)Kodeksu pracy, e)ustawy o pracownikach samorządowych, oraz podstawowe zagadnienia dot.: f)ustawy o samorządzie województwa, g)Kodeksu postępowania administracyjnego. 2Wymagania dodatkowe pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku: W zakresie wykształcenia i stażu pracy preferowane: -ukończone studia wyższe magisterskie z zakresu psychologii; - ukończone studia podyplomowe dot. doradztwa zawodowego, zawodoznawstwa lub inne dot. problematyki rynku pracy, - ukończone kursy uzupełniające z zakresu psychologii lub doradztwa zawodowego potwierdzone certyfikatami (zaświadczeniami), W pozostałym zakresie: - legitymowanie się wiedzą z zakresu przepisów prawa normujących zasady profesjonalnego prowadzenia wsparcia psychologicznego, poradnictwa zawodowego oraz prawa pracy, - biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych (w tym: pakietu MS Office, umiejętność pracy z edytorem tekstu, tworzenia zestawień w arkuszu kalkulacyjnym Excel), - umiejętność obsługi dedykowanych metod i technik oddziaływań psychologicznych oraz narzędzi diagnostycznych do badania predyspozycji zawodowych, - znajomość języka angielskiego na poziomie B1 lub wyższym, - umiejętności interpersonalne, komunikacyjne, negocjacyjne, umiejętność wystąpień publicznych, pracy w zespole i organizowania pracy własnej, - prawo jazdy kat. B.
Inne wymagania:
1Wymagania niezbędne konieczne do podjęcia pracy na stanowisku: 1)spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych; 2)wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce; 3)co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w realizacji zadań z zakresu poradnictwa zawodowego lub świadczenia wsparcia psychologicznego. 4)Wnikliwa znajomość: a)ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620), b)rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 października 2025 r. w sprawie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego świadczonego przez urzędy pracy oraz Ochotnicze Hufce Pracy (Dz.U. z 2025 r. poz. 1549), c)problematyki dot. sytuacji na regionalnym rynku pracy, w tym danych nt. zawodów nadwyżkowych i deficytowych. 5)Wiedza obejmująca zagadnienia wynikające z: a)Statutu WUP, b)Regulaminu organizacyjnego WUP, c)Kodeksu etyki pracowników WUP, d)Kodeksu pracy, e)ustawy o pracownikach samorządowych, oraz podstawowe zagadnienia dot.: f)ustawy o samorządzie województwa, g)Kodeksu postępowania administracyjnego. 2Wymagania dodatkowe pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku: W zakresie wykształcenia i stażu pracy preferowane: -ukończone studia wyższe magisterskie z zakresu psychologii; - ukończone studia podyplomowe dot. doradztwa zawodowego, zawodoznawstwa lub inne dot. problematyki rynku pracy, - ukończone kursy uzupełniające z zakresu psychologii lub doradztwa zawodowego potwierdzone certyfikatami (zaświadczeniami), W pozostałym zakresie: - legitymowanie się wiedzą z zakresu przepisów prawa normujących zasady profesjonalnego prowadzenia wsparcia psychologicznego, poradnictwa zawodowego oraz prawa pracy, - biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych (w tym: pakietu MS Office, umiejętność pracy z edytorem tekstu, tworzenia zestawień w arkuszu kalkulacyjnym Excel), - umiejętność obsługi dedykowanych metod i technik oddziaływań psychologicznych oraz narzędzi diagnostycznych do badania predyspozycji zawodowych, - znajomość języka angielskiego na poziomie B1 lub wyższym, - umiejętności interpersonalne, komunikacyjne, negocjacyjne, umiejętność wystąpień publicznych, pracy w zespole i organizowania pracy własnej, - prawo jazdy kat. B.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny, CV i Informacje osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Kielcach w oryginale- wzór Informacji do pobrania ze strony internetowej wupkielce.bip.gov.pl - zakładka Praca w urzędzie. 2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe - np. dyplomy, świadectwa, certyfikaty, zakresy czynności, zaświadczenia od pracodawcy, itp. 3. Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy - np. kopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających okresy podlegające wliczeniu do stażu pracy (np. zaświadczenia od aktualnego pracodawcy, zaświadczenia z MUP/PUP). 4. Oświadczenie osoby ubiegającej się o zatrudnienie, dot. spełnienia przesłanek, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych tj.: o posiadaniu obywatelstwa polskiego, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych; nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; legitymowaniu się nieposzlakowaną opinią. 5. Oświadczenia o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną z art. 13 RODO oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub w innych załączonych dokumentach. Druki oświadczeń - do pobrania ze strony internetowej wupkielce.bip.gov.pl zakładka Praca w urzędzie. 6.Inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności, np.: kopie zaświadczeń o ukończonych szkoleniach, kursach, kopia prawa jazdy kat. B, itp. List motywacyjny, CV, Informacja i oświadczenia muszą zostać opatrzone datą i własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej. Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego Klauzula informacyjna dla kandydatów uczestniczących w naborze (z art.13 RODO) dostępna na stronie internetowej WUP w BIP w zakładce Praca w urzędzie. Termin składani dokumentów do 28.11.2025
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, inny - Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nadawcy i z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Młodszy doradca zawodowy w Centrum Poradnictwa Zawodowego, OKA-I.1101.18.2025.SP należy: - Składać sobiście: w Kancelarii WUP (pok. nr 8) - ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, w godzinach 7.30 - 15.30 (od poniedziałku do piątku) lub - nadsyłać drogą pocztową na adres: 1.Dokumenty aplikacyjne uważa się za złożone w terminie, jeżeli wpłynęły do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Kielcach w ostatnim dniu terminu, przewidzianego dla składania dokumentów. 2.Nie ma możliwości uzupełnienia lub poprawiania dokumentów po upływie terminu składania aplikacji. 3.Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej wskazanym terminie, jak również niespełniające wymogów formalnych (w tym nie podpisane) nie będą rozpatrywane. 4.Kandydaci, których dokumenty aplikacyjne nie spełnią wymagań formalnych,nie będą powiadamiani o dalszym toku naboru. 5.Osoby, które spełniły wymagania formalne i niezbędne ogłoszenia o naborze, zostaną telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mail) powiadomione o kolejnym etapie naboru (test sprawdzający wiedzę i/lub rozmowa kwalifikacyjna). 6.Osoby zgłaszające się na test i/lub rozmowę kwalifikacyjną winny posiadać dokument tożsamości ze zdjęciem (do okazania). 7.Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej WUP wupkielce.bip.gov.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu. 8.Dodatkowe informacje uzyskać można pod nr tel. /41/ 36-41-605. 9.Dokumenty aplikacyjne osoby, która w wyniku przeprowadzonego naboru podjęła zatrudnienie w WUP, zostaną włączone do jej akt osobowych. WUP nie odsyła kandydatom dokumentów, które zostały złożone w ramach prowadzonego naboru. WUP pozyskuje w procesie naboru dane osobowe kandydata do zatrudnienia na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i art. 221 § 1 oraz § 4 i § 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Klauzula informacyjna dla kandydatów uczestniczących w naborze (z art.13 RODO) dostępna na stronie internetowej WUP w BIP w zakładce Praca w urzędzie: https://wupkielce.bip.gov.pl/klauzula-informacyjna-z-art-13-rodo-dla-osob-ubiegajacych-sie-o-zatrudnienie-w-wup/256284_klauzula-informacyjna-z-art-13-rodo-dla-osob-ubiegajacych-sie-o-zatrudnienie-w-wup.html Informacje ogólne dot. przetwarzania danych osobowych w WUP umieszczone są na stronie internetowej WUP w zakładce Ochrona Danych Osobowych

Zaloguj się przez Facebook