StPr/25/1138
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas nieokreślony
Wynagrodzenie:
od 4 820 PLN
brutto
Zakres obowiązków:
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Prowadzenie rachunkowości jednostki, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych;
2. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów;
3. Wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;
4. Opracowywanie projektu planu wydatków i dochodów budżetowych;
5. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
6. Stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków;
7. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia spraw finansowych, rachunkowych, płacowych;
8. Czuwanie pod względem finansowym nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę;
9. Obsługa płacowa, w tym sporządzanie list płac, zgłaszanie do ubezpieczeń ZUS i wyrejestrowywanie pracowników i zleceniobiorców, rozliczeń składek PPK;
10. Terminowe odprowadzanie należnego podatku do Urzędu Skarbowego;
11. Przygotowanie zestawień pomocniczych i płacowych służących do analiz ekonomicznych i sprawozdań statystycznych;
12. Sporządzenie sprawozdań GUS dotyczących zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników;
13. Opracowywanie harmonogramu inwentaryzacji mienia jednostki z uwzględnieniem obowiązującej częstotliwości i terminów inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów, rozliczanie inwentaryzacji;
14. Rozliczanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, naliczanie odpisów; 15. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych w sposób zabezpieczający je przed niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
16. Zapewnienie przechowywania i archiwizowania dokumentów, a także należyta ochrona danych;
17. Współpraca ze Skarbnikiem Gminy;
18. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej;
19. Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych, należą do kompetencji księgowego.
Więcej informacji dot. naboru znajduje się na stronie internetowej BIP:
http://gops.somonino.ibip.pl/public/?id=271969
Miejsce pracy:
Witosławy 2/A, 83-314 Somonino, powiat: kartuski, woj: pomorskie
Pracodawca:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SOMONINIE
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Typ propozycji:
praca stała
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie branżowe
- Niezbędne wymagania od kandydatów: 1. posiadanie obywatelstwa polskiego, poza obywatelami polskimi o zatrudnienie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; 3. wykształcenie: 1) średnie lub średnie branżowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, o odpowiednim profilu z 2 letnim stażem pracy; 2) wyższe, w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska. 4. nie był/a skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 5. posiada umiejętność podejmowania decyzji. Wymagania dodatkowe: 1. Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych - w tym doświadczenie na stanowisku księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego lub pracownik działu księgowo-finansowego jednostki budżetowej 2. Znajomość regulacji prawnych w zakresie: 1) Ustawa o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy; 2) Ustawa o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej; 3) Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego; 4) Ustawa o ordynacji podatkowej; 5) Ustawa od podatku od towaru i usług; 6) Ustawa o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy 7) Ustawa o podatku dochodowego od osób fizycznych; 8) Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych; 9) Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych; 10) Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych; 11) Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; 12) Kodeks pracy; 13) Ustawa o pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego. 3. Posiadanie umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia; 4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych; 5. Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych, płacowych, programu Płatnik oraz urządzeń biurowych; 6. Umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu; 7. Umiejętność organizacji pracy własnej; 8. Odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność; 9. Komunikatywność, cierpliwość, empatia, umiejętność pracy w zespole; 10. Wysoka kultura osobista, nieposzlakowana opinia. Więcej informacji dot. naboru znajduje się na stronie internetowej BIP: http://gops.somonino.ibip.pl/public/?id=271969
Inne wymagania:
Niezbędne wymagania od kandydatów: 1. posiadanie obywatelstwa polskiego, poza obywatelami polskimi o zatrudnienie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; 3. wykształcenie: 1) średnie lub średnie branżowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, o odpowiednim profilu z 2 letnim stażem pracy; 2) wyższe, w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska. 4. nie był/a skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 5. posiada umiejętność podejmowania decyzji. Wymagania dodatkowe: 1. Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych - w tym doświadczenie na stanowisku księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego lub pracownik działu księgowo-finansowego jednostki budżetowej 2. Znajomość regulacji prawnych w zakresie: 1) Ustawa o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy; 2) Ustawa o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej; 3) Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego; 4) Ustawa o ordynacji podatkowej; 5) Ustawa od podatku od towaru i usług; 6) Ustawa o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy 7) Ustawa o podatku dochodowego od osób fizycznych; 8) Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych; 9) Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych; 10) Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych; 11) Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; 12) Kodeks pracy; 13) Ustawa o pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego. 3. Posiadanie umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia; 4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych; 5. Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych, płacowych, programu Płatnik oraz urządzeń biurowych; 6. Umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu; 7. Umiejętność organizacji pracy własnej; 8. Odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność; 9. Komunikatywność, cierpliwość, empatia, umiejętność pracy w zespole; 10. Wysoka kultura osobista, nieposzlakowana opinia. Więcej informacji dot. naboru znajduje się na stronie internetowej BIP: http://gops.somonino.ibip.pl/public/?id=271969
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Agnieszka Ulaczyk
Nr telefonu:
58 7432377
Wymagane dokumenty:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie dokumentów aplikacyjnych w zamkniętych kopertach w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Somoninie lub przesłanie pocztą na adres ośrodka (83-314 Somonino, ul. Witosławy 2A) z dopiskiem; dotyczy naboru na stanowisko od Księgowego do Głównego Księgowego w terminie do dnia 20 października 2025 r. roku do godz. 15:00 (decyduje data wpływu do GOPS). Więcej informacji dot. naboru znajduje się na stronie internetowej BIP: http://gops.somonino.ibip.pl/public/?id=271969
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, Termin: pon - pt, Godziny : 8-15