StPr/25/1857
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na okres próbny
Wynagrodzenie:
od 4 666 PLN
+ dodatek stażowy, dodatek funkcyjny, dodatek specjalny
Zakres obowiązków:
Prowadzenie rachunkowości Ośrodka Pomocy Społecznej;
2.Sporządzanie sprawozdań finansowych i innych z zakresu stanowiska;
3.Wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;
4.Opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Ośrodka Pomocy Społecznej;
5.Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem
finansowym oraz kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
6.Stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia
lub niewykonania planu;
7.Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości
w Ośrodku Pomocy Społecznej;
8.Czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym;
9.Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych w sposób zabezpieczający je przed
niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub
zniszczeniem;
10.Zapewnienie przechowywania i archiwizowania dokumentów, a także należyta ochrona danych;
11.Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów.
12.Opracowywanie harmonogramu inwentaryzacji mienia Ośrodka Pomocy Społecznej z
uwzględnieniem obowiązującej częstotliwości i terminów inwentaryzacji poszczególnych
składników aktywów i pasywów, rozliczanie inwentaryzacji;
13.Prowadzenie i rozliczanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, naliczanie odpisów;
14.Prowadzenie rejestrów sprzedaży, ewidencji, cząstkowych deklaracji VAT-7 oraz comiesięczne
przekazywanie ich do gminy celem rozliczenia podatku VAT;
15.Współpraca ze Skarbnikiem Gminy;
16. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej
16.Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów
wewnętrznych, wydanych przez kierownika jednostki, należą do kompetencji głównego
księgowego.
Miejsce pracy:
Dworcowa 38, 46-053 Chrząstowice, powiat: opolski, woj: opolskie
Pracodawca:
Ośrodek Pomocy Społecznej
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne
- I.WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO ZATRUDNIENIA NA DANYM STANOWISKU: Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełnić zgodnie z art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /Dz. z 2024r., poz. 1530 z późn. zm./ następujące niezbędne wymagania: 1. posiadanie obywatelstwo państwa polskiego, kraju Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2.Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe. 3.Niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; 4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 5. Posiadanie stanu zdrowia pozwalające na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym; 6. Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi; 7. Nieposzlakowana opinia; 8. Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 9.Spełnienie przynajmniej jeden z poniższych punktów dotyczących wykształcenia; 1) Ukończył/ła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości; 2) Ukończył/ła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6- letnią praktykę w księgowości. 3) Posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. II.WYMAGANIA DODATKOWE ZWIĄZANE Z ZATRUDNIENIEM NA STANOWISKU: 1. Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych- w tym doświadczenie na stanowisku księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego lub pracownik działu księgowofinansowego jednostki pomocy społecznej: 2. Znajomość przepisów: 1)Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego 2)Ustawa o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy 3)Ustawa o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy 4)Ustawa od podatku od towaru i usług 5)Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych 6)Ustawa o ordynacji podatkowej 7)Ustawa o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej 8)Ustawa o podatku dochodowego od osób fizycznych 9)Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych 10)Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych 11)Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych 12)Kodeks pracy 13)Ustawa o pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego. 3. Posiadanie umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia; 4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych; 5. Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych, programu Płatnik oraz urządzeń biurowych; 7. Umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu; 8. Umiejętność organizacji pracy własnej; 9.Odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność; 10.Komunikatywność, cierpliwość, empatia, umiejętność pracy w zespole;
Inne wymagania:
I.WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO ZATRUDNIENIA NA DANYM STANOWISKU: Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełnić zgodnie z art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /Dz. z 2024r., poz. 1530 z późn. zm./ następujące niezbędne wymagania: 1. posiadanie obywatelstwo państwa polskiego, kraju Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2.Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe. 3.Niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; 4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 5. Posiadanie stanu zdrowia pozwalające na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym; 6. Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi; 7. Nieposzlakowana opinia; 8. Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; 9.Spełnienie przynajmniej jeden z poniższych punktów dotyczących wykształcenia; 1) Ukończył/ła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości; 2) Ukończył/ła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6- letnią praktykę w księgowości. 3) Posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. II.WYMAGANIA DODATKOWE ZWIĄZANE Z ZATRUDNIENIEM NA STANOWISKU: 1. Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych- w tym doświadczenie na stanowisku księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego lub pracownik działu księgowofinansowego jednostki pomocy społecznej: 2. Znajomość przepisów: 1)Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego 2)Ustawa o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy 3)Ustawa o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy 4)Ustawa od podatku od towaru i usług 5)Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych 6)Ustawa o ordynacji podatkowej 7)Ustawa o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej 8)Ustawa o podatku dochodowego od osób fizycznych 9)Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych 10)Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych 11)Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych 12)Kodeks pracy 13)Ustawa o pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego. 3. Posiadanie umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia; 4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych; 5. Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych, programu Płatnik oraz urządzeń biurowych; 7. Umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu; 8. Umiejętność organizacji pracy własnej; 9.Odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność; 10.Komunikatywność, cierpliwość, empatia, umiejętność pracy w zespole;
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Anna Bartek
Nr telefonu:
782222925
Wymagane dokumenty:
CV (curriculum vitae). 2. List motywacyjny. 3. Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach). 4. Kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie (świadectwa pracy, a w przypadku trwania zatrudnienia zaświadczenie od pracodawcy). 5.Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego. 6.Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych. 7.Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 8.Oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii. 9.Oświadczenie o stanie zdrowia stwierdzające, że stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na stanowisku Głównego Księgowego. W przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 10.Zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych . 11.Kwestionariusz osobowy. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, oświadczenia, kwestionariusz osobowy powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, a kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata. 2.Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę składająca dokumenty. 3. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz życiorys powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych. VI. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w tymczasowej siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Ozimska 3 w Chrząstowicach lub wysłać na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Ozimska 3, 46-053 Chrząstowice w terminie do dnia 17.10.2025 r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,, NABÓR NA STANOWISKO GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO ( w przypadku wysłania dokumentów pocztą decyduje data i godzina ich doręczenia do Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrząstowicach) . VII. INNE INFORMACJE 1. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną o tym powiadomieni telefonicznie niezwłocznie po zapoznaniu się z aplikacjami kandydatów. 2. Złożone oferty nie są odsyłane, a nieodebrane po upływie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia wyników naboru podlegają zniszczeniu. 2. Wyniki naboru na stanowisko Głównego Księgowego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Chrząstowicach zostaną upowszechnione w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej. 3. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon