StPr/25/1906
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 5 100 PLN
+dodatek stażowy, 13 pensja
Zakres obowiązków:
1.Prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie obsługi zasobu komunalnego oraz jednostki, w postaci ewidencji analityczno-syntetycznej (dzienników, zestawień obrotów i sald), w systemie informatycznym, zgodnie z przyjętym planem budżetu, zakładowym planem kont oraz klasyfikacją budżetową.
2.Uzgadnianie sald kont księgowych, w tym sald kont rozrachunkowych z kontrahentami, wspólnotami mieszkaniowymi oraz najemcami lokali użytkowych (potwierdzenia sald).
3.Prowadzenie ewidencji księgowej dłużników zasobu komunalnego oraz spraw windykacyjnych.
4.Prowadzenie rozliczeń finansowych z sądem i komornikami.
5.Prowadzenie ewidencji i rozliczanie kosztów zastępstwa procesowego z kancelariami prawnymi.
6.Prowadzenie i rozliczanie ewidencji oraz analiza długów objętych umowami ratalnymi.
7.Naliczanie, zgodnie z obowiązującymi stawkami, odsetek od nieterminowych wpłat najemców lokali należących do zasobu komunalnego.
8.Analiza i ujmowanie w ewidencji wpłat najemców (w tym dokonywanych mechanizmem split payment) zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie kolejności zaliczania na poszczególne rodzaje długu (należność główna, należności uboczne, należności z tytułu kosztów sądowych).
9.Prowadzenie zaangażowania wydatków budżetowych w zakresie umów zawieranych z kontrahentami oraz zaliczek na utrzymanie części wspólnych we wspólnotach mieszkaniowych.
10.Monitorowanie i analiza zaangażowanych środków pod kątem wykorzystania planu wydatków budżetowych.
11.Sporządzanie sprawozdań budżetowych zgodnie z przepisami o finansach publicznych.
12.Sporządzanie okresowych analiz i informacji finansowych.
13.Przeprowadzanie kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym dochodów i wydatków.
14.Realizowanie zadań z zakresu kontroli zarządczej finansów jednostki sprawdzanie prawidłowości sprawozdań budżetowych i finansowych, kontrola prawidłowości zaangażowania wydatków budżetowych, sprawdzanie efektywności i oszczędności w wydatkowaniu środków, monitorowanie przepływu informacji.
15.Prowadzenie i rozliczanie ewidencji oraz analiza wpłat dodatków mieszkaniowych.
16.Prowadzenie i rozliczanie ewidencji oraz analiza opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
17.Prowadzenie dokumentacji księgowej, zgodnie z obowiązującą instrukcją obiegu dokumentów. Należy wypełnić załączniki które dostępne są na stronie pod ogloszeniem: https://bip.um.opole.pl/nabory,-1_1-2025
Miejsce pracy:
Witolda Pileckiego 1, 45-331 Opole, powiat: m. Opole, woj: opolskie
Pracodawca:
Miejski Zarząd Lokali Komunalnych w Opolu
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne, średnie zawodowe, ekonomiczne
- Wymagania niezbędne: Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP* - oświadczenie b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych - oświadczenie c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - oświadczenie d) nieposzlakowana opinia - oświadczenie e) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub średnie ekonomiczne - kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu i/lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię - ważność zaświadczenia 1 miesiąc) f) staż pracy: - brak stażu pracy w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego - co najmniej 2 lata pracy w księgowości w przypadku wykształcenia średniego ekonomicznego kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu w księgowości w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 miesiąc) g) znajomość przepisów prawa w zakresie: - ustawa o rachunkowości, - ustawa o finansach publicznych, - ustawa o podatku od towarów i usług, - ustawa o własności lokali, - rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, - rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, - rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, - Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, - Statut Miasta Opola, Statut Miejskiego Zarządu Lokali komunalnych w Opolu - oświadczenie h) umiejętność obsługi komputera w zakresie aplikacji biurowych, umiejętność praktycznego wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych (Excel) stosowanie formuł i funkcji, formatowanie danych, analiza danych - oświadczenie Predyspozycje: - dyspozycyjność, umiejętność analitycznego myślenia, zdyscyplinowanie, rzetelność, samodzielność, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy własnej, systematyczność, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność - zapis w liście motywacyjnym.
Inne wymagania:
Wymagania niezbędne: Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP* - oświadczenie b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych - oświadczenie c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - oświadczenie d) nieposzlakowana opinia - oświadczenie e) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub średnie ekonomiczne - kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu i/lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię - ważność zaświadczenia 1 miesiąc) f) staż pracy: - brak stażu pracy w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego - co najmniej 2 lata pracy w księgowości w przypadku wykształcenia średniego ekonomicznego kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu w księgowości w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 miesiąc) g) znajomość przepisów prawa w zakresie: - ustawa o rachunkowości, - ustawa o finansach publicznych, - ustawa o podatku od towarów i usług, - ustawa o własności lokali, - rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, - rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, - rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, - Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, - Statut Miasta Opola, Statut Miejskiego Zarządu Lokali komunalnych w Opolu - oświadczenie h) umiejętność obsługi komputera w zakresie aplikacji biurowych, umiejętność praktycznego wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych (Excel) stosowanie formuł i funkcji, formatowanie danych, analiza danych - oświadczenie Predyspozycje: - dyspozycyjność, umiejętność analitycznego myślenia, zdyscyplinowanie, rzetelność, samodzielność, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy własnej, systematyczność, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność - zapis w liście motywacyjnym.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Gabriela Buhl
Nr telefonu:
77 4461166
Wymagane dokumenty:
Dokumenty aplikacyjne winny zawierać: a)list motywacyjny, b)kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia, c) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, d) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych, e)oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, f) oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii, g) kserokopię dokumentów potwierdzających wykształcenie lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów, h) kserokopię świadectw pracy i/lub oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu w księgowości w przypadku trwania stosunku pracy, i)oświadczenie o znajomości przepisów prawa w zakresie wymienionym w tabeli Nr 1 Wymagania niezbędne w pkt g, j)oświadczenie o posiadaniu umiejętności obsługi komputera w zakresie wymienionym w tabeli Nr 1 Wymagania niezbędne w pkt h, k) dokument potwierdzający niepełnosprawność wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych szczególnej kategorii (w przypadku osób niepełnosprawnych) - według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia. Kwestionariusz osobowy, list motywacyjny oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem. 7. Termin i miejsce składania dokumentów: Kompletne aplikacje należy składać w siedzibie Miejskiego Zarządu Lokali Komunalnych w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 1, 45-331 Opole (II piętro, pokój 287 w godzinach: pn-śr.: 7:30-15:30, Czw.: 7:30-17:00, pt.: 7:30-14:00) lub przesłać listem na adres Jednostki w terminie do dnia 7 listopada 2025 r., z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej zasobu komunalnego Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane - decyduje data faktycznego wpływu do Jednostki. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanym z procesem naboru. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Opola oraz Miejskiego Zarządu Lokali Komunalnych w Opolu.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon, Termin: Dokumenty należy złożyć w terminie Dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 7 listopada 2025 r