OFERTA KONKURSOWA - STANOWISKO URZĘDNICZE DS. EWIDENCJI KSIĘGOWEJ PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH

OFERTA KONKURSOWA - STANOWISKO URZĘDNICZE DS. EWIDENCJI KSIĘGOWEJ PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH

Powiatowy Urząd Pracy w Opolu

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Tryb pracy
Stacjonarna
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
od 5 200 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/1881

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 5 200 PLN

Zakres obowiązków:
1.Prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami, w tym w szczególności z tytułu: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego podatku płaconego w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych oraz związanych z nimi należności ubocznych.
2.Dekretowanie dokumentów księgowych w zakresie realizowanych dochodów, w tym: wpłat, potrąceń, przypisów, odpisów, umorzeń, przedawnień.
3.Uzgadnianie ewidencji księgowej przypisów, odpisów, umorzeń należności podatkowych z rejestrami wymiarowymi ewidencji podatkowej.
4.Dokumentowanie operacji gospodarczych właściwymi dowodami księgowymi przyjętymi w instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych.
5.Gromadzenie, przetwarzanie i przechowywanie dowodów księgowych zgodnie z zasadami prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola, oraz instrukcją obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów księgowych.
6.Obsługa podatników w zakresie wskazanym w pkt.1
7.Dokonywanie rozliczeń wpłat podatników w zakresie wskazanym w pkt.1
8.Bieżąca analiza kont podatników, likwidacja nadpłat i zaległości podatkowych.
9.Wystawianie postanowień z tytułu zarachowania wpłat oraz nadpłat podatkowych.
10.Przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdań okresowych.
11.Przygotowywanie danych niezbędnych do sporządzenia odpisu aktualizującego.
12.Wprowadzanie do ewidencji księgowej decyzji odroczeniowych oraz decyzji ratalnych oraz bieżąca kontrola ich spłaty.
13.Przygotowywanie zawiadomień:
a.o zmianie wysokości należności pieniężnej objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej wygaśnięcia w całości albo w części;
b.zdarzeniu powodującym zawieszenie lub umorzenie postępowania egzekucyjnego;
c.zdarzeniu powodującym ustanie przyczyny zawieszenia postępowania egzekucyjnego;
d. okresie, za który nie nalicza się odsetek z tytułu niezapłacenia w terminie należności pieniężnej, w wyniku zdarzenia zaistniałego po dniu wystawienia tytułu wykonawczego.
14.Przygotowywanie i kierowanie zapytań do organów egzekucyjnych o realizację tytułów wykonawczych.
15.Prowadzenie ewidencji należności zabezpieczonych wpisem hipoteki lub zastawem skarbowym we wskazanym w pkt. 1 zakresie.
16.Prowadzenie ewidencji podatników będących w restrukturyzacji, upadłości, likwidacji.
17.Przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji prawidłowości zapisów na kontach podatników w zakresie realizowanych dochodów w terminach określonych w harmonogramie do inwentaryzacji.


Miejsce pracy:
Plac Wolności 7-8, 45-018 Opole, powiat: m. Opole, woj: opolskie

Pracodawca:
Urząd Miasta Opola

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne
  • Wymagania niezbędne a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP * - Oświadczenie b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych - Oświadczenie c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - Oświadczenie d) nieposzlakowana opinia - Oświadczenie e) Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c) f) staż pracy (przebieg dotychczasowego zatrudnienia) Wymagania dodatkowe Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym - Zapis w liście motywacyjnym b) znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych - Zapis w liście motywacyjnym c) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego - Zapis w liście motywacyjnym d) znajomość Statutu Miasta Opola - Zapis w liście motywacyjnym e)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola - Zapis w liście motywacyjnym f) znajomość ustaw podatkowych niezbędnych do realizacji zadań służbowych oraz ustawy o finansach publicznych, ordynacji podatkowej, ustawy o rachunkowości, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji - Zapis w liście motywacyjnym g) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel) - Zapis w liście motywacyjnym h) komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia, sumienność, systematyczność, rzetelność, poczucie obowiązku i zaangażowania, samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pokonywania sytuacji kryzysowych oraz rozwiazywania problemów - Zapis w liście motywacyjnym [Umiejętność 1] : umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod linkiem https://bip.um.opole.pl/nabory,-1_1-2025-_522


Inne wymagania:
Wymagania niezbędne a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP * - Oświadczenie b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych - Oświadczenie c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - Oświadczenie d) nieposzlakowana opinia - Oświadczenie e) Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c) f) staż pracy (przebieg dotychczasowego zatrudnienia) Wymagania dodatkowe Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym - Zapis w liście motywacyjnym b) znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych - Zapis w liście motywacyjnym c) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego - Zapis w liście motywacyjnym d) znajomość Statutu Miasta Opola - Zapis w liście motywacyjnym e)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola - Zapis w liście motywacyjnym f) znajomość ustaw podatkowych niezbędnych do realizacji zadań służbowych oraz ustawy o finansach publicznych, ordynacji podatkowej, ustawy o rachunkowości, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji - Zapis w liście motywacyjnym g) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel) - Zapis w liście motywacyjnym h) komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia, sumienność, systematyczność, rzetelność, poczucie obowiązku i zaangażowania, samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pokonywania sytuacji kryzysowych oraz rozwiazywania problemów - Zapis w liście motywacyjnym [Umiejętność 1] : umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod linkiem https://bip.um.opole.pl/nabory,-1_1-2025-_522

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Nr telefonu:
775411328

Wymagane dokumenty:
Dokumenty aplikacyjne winny zawierać: a)list motywacyjny; b)dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia; c)kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; d)oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze); e)kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych). List motywacyjny, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem. Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń - dostępne są na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych: Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ogólnej (Biurze Podawczym) Urzędu Miasta Opola, ul. Rynek 1A, 45-015 Opole lub przesłać pocztą na wskazany adres z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych w terminie do dnia: 20.10.2025 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej). Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta Opola po terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu). Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanych z procesem naboru. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym stosowna klauzula informacyjna, są umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon
Dodano: 14.10.2025, 04:00
ID ogłoszenia: 333664
Udostępnij:
Dodano: 14.10.2025, 04:00
ID ogłoszenia: 333664

Zobacz inne oferty

5 500 PLNbrutto
Nowe
Jędrzejów
5 500 PLNbrutto
Dodano: 4 godz. temu
4 666 PLNbrutto
Nowe
Kiczyce
4 666 PLNbrutto
Dodano: 4 godz. temu
Nowe

MONTER/KA

4 666 PLNbrutto
Nowe
Kraków
4 666 PLNbrutto
Dodano: 4 godz. temu
4 666 PLNbrutto
Nowe
Kielce
4 666 PLNbrutto
Dodano: 4 godz. temu
4 670 PLNbrutto
Nowe
Tarnobrzeg
4 670 PLNbrutto
Dodano: 4 godz. temu
Do góry