PEDAGOG NA ZASTĘPSTWO

PEDAGOG NA ZASTĘPSTWO

Gdański Urząd Pracy

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę w zastępstwie
Tryb pracy
Stacjonarna
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
4 300 - 4 900 zł
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/24/10053

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę w zastępstwie

Wynagrodzenie:
od 4 300 do 4 900 PLN
wynagrodzenie do ustalenia indywidualnie z pracodawcą, uzależnione będzie od posiadanych umiejętności i kwalifikacji. Pracodawca oferuje dodatek za wysługę lat 5-20 % oraz dodatek motywacyjny 1000,- zł do zasadniczej kwoty wynagrodzenia.

Zakres obowiązków:
Kwalifikacja dzieci zgłoszonych do przysposobienia krajowego. Sporządzenie dla dziecka zakwalifikowanego do przysposobienia diagnozy pedagogicznej. Ponowna kwalifikacja dziecka do przysposobienia krajowego w przypadku gdy zmiana sytuacji dziecka ma wpływ na jego kwalifikację. Informowanie o niezakwalifikowaniu dziecka do przysposobienia po przeprowadzeniu kwalifikacji dziecka do przysposobienia krajowego odpowiednio: organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, dyrektora placówki opiekuńczo wychowawczej, dyrektora regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub dyrektora interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego. Gromadzenie i aktualizowanie informacji o dzieciach, które mogą być przysposobione, w tym informacji o stanie zdrowia dziecka. Promowanie idei adopcji, w tym poszukiwanie kandydatów do przysposobienia dziecka. Dobór rodziny przysposabiającej właściwej ze względu na potrzeby dziecka z uwzględnieniem art.165 ustawy. Współpraca z sądem opiekuńczym, polegająca w szczególności na powiadamianiu o okolicznościach uzasadniających wszczęcie z urzędu postępowania opiekuńczego oraz sprawowanie na wniosek sądu opiekuńczego nadzoru nad przebiegiem styczności przysposabiającego z przysposabianym. Udzielanie pomocy w przygotowywaniu wniosków o przysposobienie i zgromadzeniu niezbędnych dokumentów. Przeprowadzanie badań pedagogicznych kandydatów do przysposobienia dziecka. Przeprowadzanie analizy sytuacji osobistej, zdrowotnej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej kandydatów do przysposobienia dziecka, zwanej wywiadem adopcyjnym. Prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej dla kandydatów do przysposobienia dziecka. Wspieranie pedagogiczne kandydatów do przysposobienia dziecka oraz osób, które przysposobiły dziecko. Prowadzenie szkoleń dla kandydatów do przysposobienia dziecka (a do czasu nabycia pełnych ustawowo określonych uprawnień współprowadzenie). Dokonywanie wstępnej oceny kandydatów do przysposobienia dziecka, w tym w przypadku gdy gotowość do przysposobienia dziecka zgłoszą: osoby spokrewnione lub spowinowacone z dzieckiem, rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka, w których dziecko jest umieszczone i osoby, które już przysposobiły brata lub siostrę małoletniego oraz sporządzanie dokumentu potwierdzającego przeprowadzenie wstępnej oceny. Sporządzanie na piśmie opinii kwalifikacyjnej o kandydatach do przysposobienia dziecka. Sporządzanie opinii, o której mowa w art. 586 § 4 Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi, rodzinami zastępczymi i prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny. Udział w zespołach do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka w pieczy zastępczej. Systematyczne prowadzenie dokumentacji dotyczącej wykonywanych zadań zgodnie z przepisami i zasadami obowiązującymi w Ośrodku. Podpisywanie tworzonych dokumentów i pism związanych z wykonywaniem zadań zgodnie z obowiązującymi w POA przepisami Regulaminem Organizacyjnym i Instrukcją Kancelaryjną. Sporządzanie sprawozdań i informacji z realizowanych zadań. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej kandydatów do przysposobienia dziecka oraz dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia, w tym z zastosowaniem systemu teleinformatycznego. Praca od poniedziałku do piątku, głównie w godzinach 7:45-15:45 (2 razy w miesiącu 7:45-19:45 - równoważny system czasu pracy).

Miejsce pracy:
Gen. Józefa Hallera 14, 80-401 Gdańsk, powiat: m. Gdańsk, woj: pomorskie

Pracodawca:
POMORSKI OŚRODEK ADOPCYJNY W GDAŃSKU

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
  • wymagania niezbędne: wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika lub na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki, posiadanie co najmniej 2-letniego stażu pracy, w tym obowiązkowo co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi w instytucjach, których zakres działania obejmuje opiekę nad dzieckiem lub pracę z rodziną tj. powiatowe centra pomocy rodzinie - organizator pieczy zastępczej, ośrodki pomocy społecznej, instytucjonalna piecza zastępcza, placówki wsparcia dziennego, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, itp., obywatelstwo polskie, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, nieposzlakowana opinia, brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, brak pozbawienia, zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej, wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego, niefigurowanie w bazie danych Rejestru sprawców przestępstw na tle seksualnym, biegła znajomość i umiejętność korzystania z przepisów prawa, min.: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy i ustawy o pracownikach samorządowych, znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office, wrażliwość oraz kierowanie się w podejmowanych działaniach dobrem dziecka, zaangażowanie w pracę, rzetelność, odpowiedzialność i kreatywność. Wymagania dodatkowe: doświadczenie w prowadzeniu procedur adopcyjnych, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń kandydatów na rodziców adopcyjnych lub zastępczych, przygotowanie w zakresie poradnictwa, terapii rodzinnej oraz w zakresie diagnostyczno-konsultacyjnym, wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządu terytorialnego, pożądane cechy osobowości: wysoki poziom kultury osobistej, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność podejmowania decyzji i organizacji pracy własnej, dokładność, terminowość, umiejętność prowadzenia rozmów w stresowych sytuacjach, umiejętność łagodzenia konfliktów.


Inne wymagania:
wymagania niezbędne: wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika lub na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki, posiadanie co najmniej 2-letniego stażu pracy, w tym obowiązkowo co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi w instytucjach, których zakres działania obejmuje opiekę nad dzieckiem lub pracę z rodziną tj. powiatowe centra pomocy rodzinie - organizator pieczy zastępczej, ośrodki pomocy społecznej, instytucjonalna piecza zastępcza, placówki wsparcia dziennego, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, itp., obywatelstwo polskie, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, nieposzlakowana opinia, brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, brak pozbawienia, zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej, wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego, niefigurowanie w bazie danych Rejestru sprawców przestępstw na tle seksualnym, biegła znajomość i umiejętność korzystania z przepisów prawa, min.: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy i ustawy o pracownikach samorządowych, znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office, wrażliwość oraz kierowanie się w podejmowanych działaniach dobrem dziecka, zaangażowanie w pracę, rzetelność, odpowiedzialność i kreatywność. Wymagania dodatkowe: doświadczenie w prowadzeniu procedur adopcyjnych, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń kandydatów na rodziców adopcyjnych lub zastępczych, przygotowanie w zakresie poradnictwa, terapii rodzinnej oraz w zakresie diagnostyczno-konsultacyjnym, wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządu terytorialnego, pożądane cechy osobowości: wysoki poziom kultury osobistej, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność podejmowania decyzji i organizacji pracy własnej, dokładność, terminowość, umiejętność prowadzenia rozmów w stresowych sytuacjach, umiejętność łagodzenia konfliktów.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Wymagane dokumenty:
List motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy tj. imię/imiona i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe wraz z dokładnym przebiegiem dotychczasowego zatrudnienia, kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy, kserokopie dyplomów i innych dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach, oświadczenie o niekaralności, posiadanym obywatelstwie, pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i nieposzlakowanej opinii oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie podanych danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb rekrutacji innych niż wymagane w ogłoszeniu druk do pobrania na stronie internetowej POA w zakładce: Ogłoszenia - oferty pracy. Dokumenty aplikacyjne należy składać w formie pisemnej w zaklejonych kopertach, osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Pomorski Ośrodek Adopcyjny w Gdańsku, al. gen. J. Hallera 14, 80-401 Gdańsk, z dopiskiem: Oferta pracy nr 7/24 do dnia 30.11.2024 r. do godziny 15.00.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta
Dodano: 19.11.2024, 04:36
ID ogłoszenia: 85811
Wynagrodzenie
4 300 - 4 900 zł
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
Udostępnij:
Dodano: 19.11.2024, 04:36
ID ogłoszenia: 85811

Zobacz inne oferty

Do góry