StPr/25/1187
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 4 840 do 7 500 PLN
wynagrodzenie zasadnicze w przedziale 4840-7500 zł brutto zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j.Dz. U. z 2024 r. poz. 1638 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Mielcu plus dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy (5%- 20%), dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw.13-stka), nagroda uznaniowa, nagroda jubileuszowa po osiągnięciu wymaganego ogólnego stażu pracy (75%-400%), pakiet socjalny, możliwość przystąpienia do Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, ubezpieczenie grupowe na życie,
Zakres obowiązków:
Zadania główne:
a) Pracownik będzie realizował w 100 % zadania związane z realizacją projektu
zintegrowanego Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwa
podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego Podkarpackie - żyj
i oddychaj (LIFE22-IPE-PL-LIFE Podkarpackie 101103531),
b) współpraca z partnerami projektu zintegrowanego LIFE Podkarpackie w zakresie pilotażu,
dotyczącego racjonalnego zarządzania energią w gminie oraz obsługa aplikacji
Inteligentnego Systemu Zarządzania Energią,
c) monitorowanie i analiza zużycia energii w obiektach gminy i jej jednostkach
organizacyjnych (bieżący rejestr kosztów energii, analiza zapotrzebowania placówek
gminnych w media, analiza umów na dostawę energii i ciepła w celu prawidłowego
doboru taryf, optymalizacji zużycia energii, mocy zamówionych, itp.),
d) przygotowanie projektów w zakresie ograniczenia zużycia energii przez budynki publiczne,
m.in. w zakresie termomodernizacji budynków, montażu paneli fotowoltaicznych wraz
z lokalnymi magazynami energii, wymiany oświetlenia, itp.,
e) inicjowanie działań modernizacyjnych (istniejącego oświetlenia wewnętrznego i ulicznego,
budynków publicznych),
f) współpraca w zakresie realizacji polityki energetycznej gminy (w tym w obszarach
określonych w dokumentach strategicznych, m.in. w planach zaopatrzenia w ciepło,
energię elektryczną i paliwa gazowe, itp.),
g) współpraca w zakresie działań zmierzających do utworzenia lub rozwoju klastra energii,
spółdzielni energetycznej, wirtualnej elektrowni, itp.,
h) prowadzenie działań edukacyjnych z zakresie racjonalnego zarządzania energią oraz
wpływu zieleni na jakość powietrza i jakość życia mieszkańców,
i) opiniowanie rozwiązań przewidzianych do uwzględnienia w miejscowych planach
zagospodarowania przestrzennego,
j) współpraca przy przygotowaniu/aktualizacji miejskich planów adaptacji do zmian klimatu,
k) współpraca z właściwymi komórkami urzędu w zakresie przygotowania projektów
i działań inwestycyjnych dotyczących zielono-błękitnej infrastruktury,
l) współpraca z subregionalnymi doradcami ds. biznesu i energii,
m) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego
(prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej),
n) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym,
o) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,
p) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach,
konferencjach,
q) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,
r) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE
Podkarpackie,
s) stworzenie miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużycia
energii wszystkich jednostek organizacyjnych gminy Miejskiej Mielec, a także zarządzanie
i aktualizacja systemu,
t) przygotowywanie planów termomodernizacyjnych dla obiektów Gminy Miejskiej Mielec,
uzgadnianie zakresu prac remontowych i / lub modernizacyjnych na urządzeniach,
instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Gminy Miejskiej Mielec oraz udział
w odbiorach tych robót,
u) inicjowanie działań modernizacyjnych istniejącego oświetlenia ulicznego i oświetlenia
wewnętrznego w jednostkach organizacyjnych i w obiektach Gminy Miejskiej Mielec\
Zadania pomocnicze:
a) organizowanie i monitorowanie procesu wyboru podmiotów mających świadczyć różnego
rodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu efektywności
energetycznej (m.in. budownictwie, transporcie, przemyśle, turystyce, handlu)
i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane na obszarze
Miasta Mielca,
b) monitorowanie budowlanych zmian termomodernizacyjnych i związanych z sieciami
energetycznymi w miejskich obiektach publicznych,
c) zapewnienie udziału Miasta Mielca w unijnych i międzynarodowych programach
i projektach z zakresu efektywnego wykorzystania energii, wody oraz ochrony środowiska,
d) współpraca z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalne
użytkowanie i zarządzanie energią,
e) rozpowszechnienie dobrych praktyk, informacji na temat wdrażanych zadań i projektów,
w tym: propagowanie pro energetycznych i pro ekologicznych zachowań wśród nie
energetyków, w szczególności propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródeł
energii na terenie gminy, wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności
energii,
f) aktualizacja dokumentów planistycznych i strategicznych w zakresie energetyki
i gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Mielca,
g) monitorowanie zgodności planów przedsiębiorstw energetycznych działających na terenie
Gminy Miejskiej Mielec z założeniami do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną
i paliwa gazowe,
h) opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego
wymaganych dla zadań przypisanych zakresem czynności,
4
i) prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i terminowe przekazywanie ich do
archiwum,
j) przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustawy i prawa miejscowego do
umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
k) odpowiadanie na pisma i załatwianie spraw mieszkańców i instytucji,
l) stosowanie zasad obiegu dokumentów, przestrzeganie terminowości odpowiedzi na
pisma,
m) wykonywanie innych poleceń zleconych przez Naczelnika Wydziału, zadań i poleceń
służbowych powiązanych z zakresem działania Wydziału Środowiska i Energii
Miejsce pracy:
Żeromskiego 26, 39-300 Mielec, powiat: mielecki, woj: podkarpackie
Pracodawca:
Urząd Miejski w Mielcu
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), techniczne, kierunek: elektrotechnik, automatyk
- Wymagania niezbędne wobec kandydata: 1) obywatelstwo polskie, z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych, 2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, 3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4) cieszy się nieposzlakowaną opinią, 5) wykształcenie wyższe przy jednoczesnym spełnieniu warunków: a) wykształcenie wyższe techniczne o kierunku: elektrotechnika, energetyka, automatyka, odnawialne źródła energii, budownictwo lub pokrewne oraz minimum 6 miesięcy stażu pracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem lub b) wykształcenie wyższe o dowolnym profilu oraz wykształcenie średnie techniczne/ branżowe o odpowiednim profilu (elektrycznym, energetycznym, budowlanym lub pokrewne) oraz 3 lata stażu pracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem, 6) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii, energetyki, odnawialnych źródeł energii, 7) posiada wiedzę w zakresie przepisów: a) Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, c) Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, d) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, e) Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, f) Ustawy o samorządzie gminnym, g) Ustawy o pracownikach samorządowych, 8) umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych, bardzo dobra znajomość pakietu Office, obsługa poczty e-mail, czynne prawo jazdy kat.B, gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych). 2 3. Wymagania dodatkowe: 1) mile widziane: uprawnienia elektryczne SEP, znajomość zagadnień Smart City, doświadczenie w realizacji projektów unijnych, znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym, 2) umiejętności i predyspozycje: posiada umiejętności niezbędne do właściwej realizacji zadań, przygotowania prezentacji, zestawień w formie graficznej, redagowania pism, samodzielność w realizacji działań (umiejętności planowania, zarządzania pracą oraz czasem) i odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji, umiejętność szybkiego uczenia się, odporność na stres, dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw, umiejętność analitycznego myślenia, sumienność, systematyczność, komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami, itp. wysoka kultura osobista
Inne wymagania:
Wymagania niezbędne wobec kandydata: 1) obywatelstwo polskie, z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych, 2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, 3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4) cieszy się nieposzlakowaną opinią, 5) wykształcenie wyższe przy jednoczesnym spełnieniu warunków: a) wykształcenie wyższe techniczne o kierunku: elektrotechnika, energetyka, automatyka, odnawialne źródła energii, budownictwo lub pokrewne oraz minimum 6 miesięcy stażu pracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem lub b) wykształcenie wyższe o dowolnym profilu oraz wykształcenie średnie techniczne/ branżowe o odpowiednim profilu (elektrycznym, energetycznym, budowlanym lub pokrewne) oraz 3 lata stażu pracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem, 6) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii, energetyki, odnawialnych źródeł energii, 7) posiada wiedzę w zakresie przepisów: a) Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, c) Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, d) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, e) Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, f) Ustawy o samorządzie gminnym, g) Ustawy o pracownikach samorządowych, 8) umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych, bardzo dobra znajomość pakietu Office, obsługa poczty e-mail, czynne prawo jazdy kat.B, gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych). 2 3. Wymagania dodatkowe: 1) mile widziane: uprawnienia elektryczne SEP, znajomość zagadnień Smart City, doświadczenie w realizacji projektów unijnych, znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym, 2) umiejętności i predyspozycje: posiada umiejętności niezbędne do właściwej realizacji zadań, przygotowania prezentacji, zestawień w formie graficznej, redagowania pism, samodzielność w realizacji działań (umiejętności planowania, zarządzania pracą oraz czasem) i odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji, umiejętność szybkiego uczenia się, odporność na stres, dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw, umiejętność analitycznego myślenia, sumienność, systematyczność, komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami, itp. wysoka kultura osobista
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny, cv, 2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania 5 na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Miejskiej Mielec - mielec.bip.gov.pl), 3) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia potwierdzające wymagany staż pracy, doświadczenie zawodowe, 4) kserokopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i inne kwalifikacje, 5) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, 6) oświadczenie, że kandydat jest obywatelem polskim, 7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, 8) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (po rozstrzygnięciu konkursu potwierdzone przez Krajowy Rejestr Karny Zapytanie o udzielenie informacji o osobie), 9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia, 10) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii, 11) oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B, 12) klauzula informacyjna, 13) zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych. 8. Miejsce i termin złożenia dokumentów: Wymagane dokumenty osobowe należy składać w terminie do dnia 28.07.2025 r. do godz. 16.00 - osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Mielcu, pok. nr 20, I piętro lub drogą pocztową na adres: Urząd Miejski, 39-300 Mielec ul. Żeromskiego 26, pok. 20. Dokumenty powinny być przekazane w zamkniętej kopercie, z dopiskiem: Nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektor - doradca ds. zarządzania energią Wydział Środowiska i Energii . Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej miasta www.mielec.pl - w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miejskiej Mielec oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu. Dokumenty aplikacyjne tj. CV, list motywacyjny powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz klauzulą o następującej treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych w celu realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze, na podstawie przepisów prawa: ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy i ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, Termin: do 28.07.2025r. pok. nr 20