PODINSPEKTOR DS. WYMIARU PODATKÓW LOKALNYCH I ROZLICZEŃ

PODINSPEKTOR DS. WYMIARU PODATKÓW LOKALNYCH I ROZLICZEŃ

Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
od 4 900 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0402

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 4 900 PLN

Zakres obowiązków:
Zarządzenie nr 140/2025 z dnia 07.10.2025 r. Burmistrza Bolkowa w sprawie naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków lokalnych i rozliczeń.

Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
1) wymiar łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków od osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego,
2) wymiar podatku od osób prawnych w zakresie podatku od środków transportowych, a w szczególności:
a) przyjmowanie i weryfikacja informacji i deklaracji podatkowych,
b) wzywanie do złożenia informacji podatkowych od osób fizycznych oraz deklaracji podatkowych od osób prawnych,
c) prowadzenie postępowania dowodowego w sprawie wezwania do korekty deklaracji i informacji podatkowych,
d) wydawanie decyzji/nakazów płatniczych ustalających wysokość zobowiązań podatkowych.
3) rozpatrywanie wniosków dotyczących zastosowania ulgi z tytułu nabycia gruntów, ulgi inwestycyjnej i odłogowania,
4) kontrola zgodności ze stanem faktycznym składanych informacji i deklaracji podatkowych stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego,
5) prowadzenie postępowań odwoławczych od decyzji dotyczących zobowiązań podatkowych,
6) dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego,
7) weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków,
8) aktualizowanie bazy danych podatników,
9) przeprowadzenie kontroli podatkowych,
10) wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji podatkowej, wielkości posiadanych użytków rolnych, wysokości osiągniętego dochodu z gospodarstwa rolnego, opłacaniu składki na FUSR,
11) realizacja zadań w zakresie stosowania ulg w spłacie podatków, w tym sporządzanie wniosków w sprawach ulg, prowadzenie postępowania podatkowego oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
12) prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis oraz de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy publicznej, w tym, szczególności:
a) weryfikacja wniosków składanych przez podatników,
b) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących pomocy de minimis i pomocy publicznej,
c) wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie,
d) sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań w zakresie udzielonej pomocy publicznej, de minimis i de minimis w rolnictwie i rybołóstwie.
13) udzielanie pisemnych informacji na wniosek KRUS i innych upoważnionych podmiotów,
14) weryfikacja wniosków producentów rolnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
15) potwierdzanie powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego,
16) ustalanie powierzchni gruntów, na które przysługuje zwrot podatku,
17) terminowe i zgodne z prowadzoną dokumentacją sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do przygotowania projektu budżetu, sprawozdań z wykonania budżetu oraz uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,
18) weryfikacja zgłoszeń w zakresie przedmiotów wykazanych do opodatkowania gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
19) wykonywanie czynności sprawdzających, o których mowa w przepisach ustawy- Ordynacja podatkowa,
20) sporządzanie ustaleń pokontrolnych oraz odpowiedzi na wyjaśnienia i zastrzeżenia do protokołów kontroli,
21) prowadzenie rejestrów przeprowadzonych kontroli, upoważnień do kontroli, zawiadomień oraz innej korespondencji,
22) sporządzanie protokołów dotyczących przeprowadzonych kontroli i wyników kontroli,
23) cykliczne archiwizowanie prowadzonej dokumentacji i przekazywanie jej do zakładowego archiwum

Godziny pracy: 07:00 - 15:00

Link: https://umbolkow.bip.net.pl/kategorie/105-oferty-pracy/artykuly/814-nabor-na-wolne-stanowisko-urzednicze-ds-wymiaru-podatkow-lokalnych-i-rozliczen-w-urzedzie-miejskim-w-bolkowie?lang=PL


Miejsce pracy:
Rynek 1, 59-420 Bolków, powiat: jaworski, woj: dolnośląskie

Pracodawca:
Urząd Miejski Bolków

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
  • Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku): 1) obywatelstwo polskie; 2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych; 3) wykształcenie: wyższe w specjalności: finanse i rachunkowość, staż pracy - 3 lata, (mile widziane doświadczenie na podobnym lub takim samym stanowisku) 4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 5) posiadanie nieposzlakowanej opinii; 6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku; 7) brak możliwości zatrudnienia, w przypadku wykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które kandydat na pracownika, będzie wykonywać w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy; 8) brak możliwości zatrudnienia, jeżeli między osobą ubiegającą się o zajmowanie stanowiska objętego naborem, a jego małżonkiem oraz osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, powstałby stosunek bezpośredniej podległości służbowej. Wymagania dodatkowe: 1) znajomość zagadnień z zakresu administracji publicznej, w szczególności samorządowej, 2) znajomość przepisów prawa m.in. w zakresie: a) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; b) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych; c) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; d) ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym; e) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym; f) ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych; g) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa; h) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej; i) ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej; j) ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej; k) ustawy z dnia 1 października 2004 r. o dochodach Jednostek Samorządu Terytorialnego; l) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych; ł) ustawa z 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy; m) ustawa z 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny; n) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (DZ.Urz.UE.L.2016.119.1); o) akty wykonawcze do ww. ustaw, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; p) akty prawa miejscowego; 2) bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności obsługa pakietu MS Office, 3) dyspozycyjność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, prawo jazdy kat. B 4) umiejętność pracy w zespole, planowania i organizacji pracy, stosowania odpowiednich przepisów, terminowość, odpowiedzialność, podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów, umiejętność interpretacji przepisów prawa, odporność na stres, wysoka kultura osobista.


Inne wymagania:
Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku): 1) obywatelstwo polskie; 2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych; 3) wykształcenie: wyższe w specjalności: finanse i rachunkowość, staż pracy - 3 lata, (mile widziane doświadczenie na podobnym lub takim samym stanowisku) 4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 5) posiadanie nieposzlakowanej opinii; 6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku; 7) brak możliwości zatrudnienia, w przypadku wykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które kandydat na pracownika, będzie wykonywać w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy; 8) brak możliwości zatrudnienia, jeżeli między osobą ubiegającą się o zajmowanie stanowiska objętego naborem, a jego małżonkiem oraz osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, powstałby stosunek bezpośredniej podległości służbowej. Wymagania dodatkowe: 1) znajomość zagadnień z zakresu administracji publicznej, w szczególności samorządowej, 2) znajomość przepisów prawa m.in. w zakresie: a) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; b) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych; c) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; d) ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym; e) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym; f) ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych; g) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa; h) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej; i) ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej; j) ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej; k) ustawy z dnia 1 października 2004 r. o dochodach Jednostek Samorządu Terytorialnego; l) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych; ł) ustawa z 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy; m) ustawa z 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny; n) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (DZ.Urz.UE.L.2016.119.1); o) akty wykonawcze do ww. ustaw, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; p) akty prawa miejscowego; 2) bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności obsługa pakietu MS Office, 3) dyspozycyjność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, prawo jazdy kat. B 4) umiejętność pracy w zespole, planowania i organizacji pracy, stosowania odpowiednich przepisów, terminowość, odpowiedzialność, podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów, umiejętność interpretacji przepisów prawa, odporność na stres, wysoka kultura osobista.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny, 2) życiorys (CV), 3) zbiór oświadczeń dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bolkowie na stronie /ogłoszenia/oferty pracy), 4) kopie dokumentów potwierdzających: a) posiadane wykształcenie, b) dokumenty potwierdzające przebieg zatrudnienia, c) posiadanie dodatkowych kwalifikacji i uprawnień. 5) kwestionariusz osobowy (wg wzoru opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bolkowie na stronie umbolkow.bip.net.pl/ ogłoszenia/oferty pracy), 6) zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wg wzoru opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bolkowie na stronie umbolkow.bip.net.pl/ogłoszenia/oferty pracy), 7) mile widziane referencje. Kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność z oryginałem. Dokumenty składane w oryginale winny być opatrzone własnoręcznym podpisem. Wszystkie dokumenty zawarte w złożonej ofercie pracy muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem. Zainteresowani kandydaci proszeni są o składanie wymaganych dokumentów w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Bolkowie, ul Rynek 1, 59-420 Bolków, I piętro, pok. 9 w godzinach pracy urzędu od 7.00 do 15.00, od poniedziałku do piątku lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Miejski w Bolkowie, ul.Rynek 1, 59-420 Bolków, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Oferta na wolne stanowisko ds. wymiaru podatków lokalnych i rozliczeń w Urzędzie Miejskim w Bolkowie" w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 października 2025 r. do godz. 14.30. https://umbolkow.bip.net.pl/kategorie/105-oferty-pracy/artykuly/814-nabor-na-wolne-stanowisko-urzednicze-ds-wymiaru-podatkow-lokalnych-i-rozliczen-w-urzedzie-miejskim-w-bolkowie?lang=PL

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: inny - KONKURS
Dodano: 10.10.2025, 03:18
ID ogłoszenia: 331605
Udostępnij:
Dodano: 10.10.2025, 03:18
ID ogłoszenia: 331605

Zobacz inne oferty

Do góry