PRACOWNIK SOCJALNY

PRACOWNIK SOCJALNY

Powiatowy Urząd Pracy w Wejherowie

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas nieokreślony
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
4 700 - 5 500 zł
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/1170

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas nieokreślony

Wynagrodzenie:
od 4 700 do 5 500 PLN
+ dodatek stażowy + dodatek motywacyjny 1000 zł

Zakres obowiązków:
1. kompleksowe rozpoznanie i analiza sytuacji socjalno bytowej rodziny dziecka dokonywane bez zbędnej zwłoki od jego umieszczenia w placówce:
a) nawiązanie kontaktu z pracownikiem socjalnym/asystentem rodziny ośrodków pomocy społecznej w środowisku rodzinnym wychowanka celem uzyskania informacji o rodzinie oraz ustalenia zakresu współpracy,
b) przeprowadzanie wywiadu z rodzicami/opiekunami wychowanka z uwzględnieniem obszarów i zakresu informacji ustalonych w placówce,
c) współpraca z pracownikiem socjalnym/ asystentem rodziny w środowisku wychowanka celem skorelowania planowanych i podejmowanych działań w pracy z rodziną, umożliwiających jak najszybszy powrót dziecka do domu rodzinnego,
d) inicjowanie działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodziny,
2. rozpoznawanie sytuacji dotyczącej ubezpieczenia zdrowotnego wychowanków oraz
prowadzenie ewidencji zbiorczej w tym obszarze i informacji dla PCPR,
3. systematyczne prowadzenie wymaganej przepisami prawa dokumentacji, odzwierciedlającej podejmowaną pracę socjalną z rodzinami wychowanków umieszczanych w placówkach opiekuńczo wychowawczych Ogniska Wychowawcze im. K. Lisieckiego Dziadka, Nr 1. Nr 2 i Nr 3,
4. sporządzanie planów pracy na zajmowanym stanowisku w okresach półrocznych
i wykonywanie przewidzianej wewnętrzną procedurą sprawozdawczości,
5. ścisła współpraca z wychowawcą kierującym procesem wychowawczym dziecka oraz innymi pracownikami Zespołu ds. placówek opiekuńczo wychowawczych przy opracowywaniu celów Planu Pomocy Dziecku z uwzględnieniem kierunków pracy z rodziną,
6. rozpoznawanie możliwości umieszczenia dziecka w rodzinnej pieczy zastępczej,
7. współdziałanie z wychowawcą prowadzącym w wyposażaniu wychowanków w odzież, przybory szkolne, środki i artykuły higieniczne zgodnie z potrzebami dzieci,
8. wsparcie wychowanków w realizacji programu usamodzielniania w przypadku gdy
po osiągnięciu pełnoletniości, za zgodą dyrektora pozostają nadal w placówce,
9. aktywny udział w posiedzeniach zespołu ds. okresowej oceny sytuacji dziecka,
10. kontrola środowiska, do którego urlopowany zostaje wychowanek przed wydaniem zgody na urlopowanie oraz w czasie jego trwania, w tym środowiska rodzin zaprzyjaźnionych,
11. systematyczne monitorowanie aktualności orzeczeń o niepełnosprawności wychowanków,
12. prowadzenie ewidencji dzieci umieszczanych placówkach opiekuńczo wychowawczych,
odrębnie dla każdej z placówek w sytuacji nieobecności podinspektora,
13. współdziałanie w tworzeniu i realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej i
Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
14. współpraca z Zespołem ds. Instytucjonalnej Pieczy zastępczej, Zespołem Interwencji Kryzysowej oraz Finansowo Księgowym, Zespołem Organizacyjnym PCPR,
15. współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także
kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi,
16. zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w placówce opiekuńczo-wychowawczej,
17. Wnioskowanie o świadczenie wychowawcze 800 plus, składanie wniosków na nowo
przyjętych wychowanków placówki, dochowywanie terminowości wnioskowania w celu
zapewnienia ciągłości świadczenia wychowawczego, dołączanie niezbędnej dokumentacji, weryfikacja rozpatrzonych wniosków, przygotowanie wydruków z platformy PUE ZUS,
18. Wnioskowanie o świadczenie Dobry start dochowywanie terminowości wnioskowania
dołączanie niezbędnej dokumentacji, weryfikacja rozpatrzonych wniosków, przygotowanie wydruków z platformy PUE ZUS,
19. comiesięczne przygotowywanie informacji dotyczących wolnych miejsc i średniego
wykorzystania miejsc w każdej z placówek opiekuńczo wychowawczych Ogniska
Wychowawcze im. K. Lisieckiego Dziadka w sytuacji nieobecności podinspektora,
20. zakładanie teczki aktowej nowo przyjmowanego dziecka w sytuacji nieobecności
podinspektora,
21. wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub
bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków.
Więcej na BIP PCPR

Miejsce pracy:
Ślusarska 4, 84-230 Rumia, powiat: wejherowski, woj: pomorskie

Pracodawca:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Typ propozycji:
praca stała

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
  • Wymagania niezbędne: 1. obywatelstwo polskie, 2. spełnianie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków: a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, b) ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, c) ukończenie do dnia 31 grudnia 2013 r. studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, d) ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt c. e) spełnienie wymagań określonych w art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, 3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 4. brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5. nieposzlakowana opinia, 6. osoba nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym, 7. znajomość przepisów: a) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, b) ustawy o pomocy społecznej, c) ustawy o ochronie danych osobowych, d) kodeksu postępowania administracyjnego. 2. Wymagania dodatkowe: 1) umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność, dyspozycyjność; 2) bardzo dobra obsługa komputera (pakiet MS Office Word, Excel, poczta elektroniczna, bazy danych, internet), 3) dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków; 4) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji; 5) umiejętność interpretowania przepisów.


Inne wymagania:
Wymagania niezbędne: 1. obywatelstwo polskie, 2. spełnianie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków: a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, b) ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, c) ukończenie do dnia 31 grudnia 2013 r. studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, d) ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt c. e) spełnienie wymagań określonych w art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, 3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 4. brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5. nieposzlakowana opinia, 6. osoba nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym, 7. znajomość przepisów: a) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, b) ustawy o pomocy społecznej, c) ustawy o ochronie danych osobowych, d) kodeksu postępowania administracyjnego. 2. Wymagania dodatkowe: 1) umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność, dyspozycyjność; 2) bardzo dobra obsługa komputera (pakiet MS Office Word, Excel, poczta elektroniczna, bazy danych, internet), 3) dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków; 4) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji; 5) umiejętność interpretowania przepisów.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Nr telefonu:
58 672-40-63 w. 43

E-mail:
[email protected]

Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny, 2) życiorys (CV), 3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp., 4) kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy), 5) dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, 6) kwestionariusz zgodnie z załącznikiem do ogłoszenia. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem: Rekrutacja na stanowisko: pracownik socjalny w Zespole Placówek Opiekuńczo Wychowawczych Ognisk Wychowawczych im. K. Lisieckiego Dziadka w Rumi przy ul. Ślusarskiej 4, w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A, 84-200 Wejherowo lub przesłać na wyżej wymieniony adres. Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2025 r.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon, e-mail
Dodano: 12.07.2025, 04:54
ID ogłoszenia: 261529
Udostępnij:
Dodano: 12.07.2025, 04:54
ID ogłoszenia: 261529

Zobacz inne oferty

Do góry