StPr/25/1612
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę w zastępstwie
Wynagrodzenie:
od 5 060 PLN
+ dodatek stażowy + dodatek terenowy
Zakres obowiązków:
1.Prowadzenie pracy socjalnej rozumianej jako działalność zawodowa skierowana na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania
w społeczeństwie oraz tworzenie warunków sprzyjających temu celowi.
2.Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia
z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
3.Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i kompletowanie dokumentów w celu udzielenia pomocy.
4.Opracowywanie indywidualnych planów pomocy na podstawie przeprowadzonego wywiadu środowiskowego wraz z kompletem dokumentacji.
5.Opracowywanie i realizacja kontraktów socjalnych.
6.Opracowywanie bilansu potrzeb oraz prowadzenie wymaganej sprawozdawczości.
7.Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
8.Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy.
9.Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
10.Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.
11.Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
12.Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób
i rodzin.
13.Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
14.Podejmowanie działań w kierunku ograniczania zjawiska wykluczenia społecznego wśród osób korzystających z pomocy społecznej.
Wymagane dokumenty:
1. życiorys curriculum vitae zawierający informacje, o których mowa w artykule 221 ustawy
z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.)
tj. imię (imiona) i nazwisko, imiona rodziców, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres
do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
2. list motywacyjny,
3. kserokopie świadectw pracy,
4. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach,
6. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
7. ewentualne posiadane opinie z poprzednich miejsc pracy,
8. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych,
9. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (na druku do pobrania na stronie - załącznik),
10. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Miejsce pracy:
Sobieskiego 42, 84-230 Rumia, powiat: wejherowski, woj: pomorskie
Pracodawca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- Wymagania niezbędne: 1.Wykształcenie zgodne z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214) 2.obywatelstwo polskie, 3.nieposzlakowana opinia, 4.niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5.pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 2. Wymagania dodatkowe: 1.doświadczenie zawodowe na pokrewnym stanowisku pracy, 2.umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Office, 3.umiejętność planowania i organizacji pracy, komunikatywność, sumienność, samodzielność
Inne wymagania:
Wymagania niezbędne: 1.Wykształcenie zgodne z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214) 2.obywatelstwo polskie, 3.nieposzlakowana opinia, 4.niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5.pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 2. Wymagania dodatkowe: 1.doświadczenie zawodowe na pokrewnym stanowisku pracy, 2.umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Office, 3.umiejętność planowania i organizacji pracy, komunikatywność, sumienność, samodzielność
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Nr telefonu:
58 671-05-56 w. 12
Wymagane dokumenty:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie dokumentów aplikacyjnych osobiście w zamkniętej zaadresowanej kopercie w siedzibie Ośrodka lub przesłać pocztą na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi, 84-230 Rumia, ul. Sobieskiego 42 do dnia 17.10.2025 r. do godz. 15.30, z dopiskiem: dotyczy rekrutacji na stanowisko pracownika socjalnego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rumi. Decyduje data wpływu oferty do Ośrodka. Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych, nie będą informowane. Informacja o wyniku rekrutacji będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.rumia.pl/ oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon, inny - złożenie dokumentów aplikacyjnych - informacja na BIP