StPr/24/2854
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę w zastępstwie
Wynagrodzenie:
od 4 800 PLN
+ wysługa lat
Zakres obowiązków:
1) Realizacja zadań własnych powiatu z zakresu pomocy społecznej:
a) opracowywanie projektu powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka, po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami,
b) obsługa Punktu Poradnictwa Specjalistycznego w tym prowadzenie rejestru osób korzystających z poradnictwa specjalistycznego,
c) udzielanie poradnictwa socjalnego osobom i rodzinom, które mają trudności
lub wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów życiowych
w Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego dla mieszkańców Powiatu Siedleckiego,
d) pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, mającym trudności w integracji ze środowiskiem,
e) umieszczanie w domach pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym skierowanych do nich osób, koordynacja, prowadzenie dokumentacji i przygotowywanie decyzji w sprawie umieszczenia osób w domach pomocy społecznej,
f) sporządzanie oceny w zakresie pomocy społecznej,
g) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w formie dokumentu elektronicznego, z zastosowaniem systemu teleinformatycznego.
2) Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej dotyczących pomocy społecznej:
a) pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
b) realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
3) Realizacja zadań własnych powiatu z zakresu przeciwdziałania przemocy:
a) opracowywanie projektu powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie, realizacja programu,
b) opracowywanie projektu programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie, realizacja programów,
4) Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej dotyczących przeciwdziałania przemocy:
a) opracowywanie projektów programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie, realizacja programów.
b) opracowywanie i realizacja programów psychologiczno-terapeutycznych dla osób stosujących przemoc domową.
5) Realizacja zadań zleconych z zakresu ochrony zdrowia psychicznego, w szczególności zapewnienie realizacji postanowienia sądu o przyjęciu do domu pomocy społecznej osób, które wskutek choroby psychicznej lub upośledzenia umysłowego nie są zdolne do zaspokojenia podstawowych potrzeb.
6) Prowadzenie pracy socjalnej.
7) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.
8) Udzielanie informacji, wskazówek i i inicjowanie nowych form pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.
9) Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
10) Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi,
podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi.
13) Przeprowadzanie, u kandydatów na rodziny zastępcze oraz rodzinne domy dziecka, oceny spełniania warunków, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Równoważny system czasu pracy.
Miejsce pracy:
Józefa Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, powiat: m. Siedlce, woj: mazowieckie
Pracodawca:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Siedlcach
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), kierunek: pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia, psychologia
- zawód: Pracownik socjalny (wymagany staż - lata: 0, miesiące: 6)
- obsługa komputera (znajomość programu MS-Office), prawo jazdy kat. B
- Niezbędne wymagania od kandydatów: 1) Wykształcenie zgodne z art. 116 Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.). Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków: - posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych; - ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej; - do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie; - ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa powyżej. 2) Obywatelstwo polskie. 3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 4) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego. 5) Niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe. 6) Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona. 7) Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego. 8) Nieposzlakowana opinia. 9) posiadanie prawa jazdy kat. B
Inne wymagania:
Niezbędne wymagania od kandydatów: 1) Wykształcenie zgodne z art. 116 Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.). Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków: - posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych; - ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej; - do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie; - ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa powyżej. 2) Obywatelstwo polskie. 3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 4) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego. 5) Niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe. 6) Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona. 7) Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego. 8) Nieposzlakowana opinia. 9) posiadanie prawa jazdy kat. B
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny i kwestionariusz osobowy podpisany własnoręcznie (wzór kwestionariusza na stronie PCPR); 2) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i staż pracy; 3) podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 4) podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych; 5) podpisane oświadczanie o posiadaniu obywatelstwa polskiego; 6) podpisane oświadczanie, iż kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona; 7) podpisane oświadczenie, iż kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego; 8) podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na danym stanowisku; 9) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie w brzmieniu: Zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych wykraczających poza dane osobowe wymagane przepisami prawa przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Siedlcach, ul. J. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, w celu przeprowadzenia procedury naboru kandydatów na pracownika socjalnego. Ponadto oświadczam, że zostałam/zostałem poinformowana/ poinformowany, iż w dowolnym momencie przysługuje mi prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem Pracownik socjalny w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Siedlcach, pokój nr 2 (budynek B) w godz. 08.00-15.00 albo przesłać na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Siedlcach ul. J. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce. W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie przedłożyć do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 25 644-81-72.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, Godziny : 08.00-15.00