SKARBNIK GMINY

SKARBNIK GMINY

Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Powołanie
Tryb pracy
Stacjonarna
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
od 10 000 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0455

Rodzaj umowy:
Powołanie

Wynagrodzenie:
od 10 000 PLN

Zakres obowiązków:
Głównym zadaniem Skarbnika będzie prowadzenie gospodarki finansowej gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, koordynowanie prac związanych z wykonaniem budżetu i realizacja wynikowych z tego tytułu zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności:
1) Nadzór i koordynacja pracy Referatu Finansowego,
2) Prowadzenie gospodarki budżetowej i finansowej w sposób zapewniający sprawną realizację zadań gminy,
3) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych przez pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, a także osoby odpowiedzialne za gospodarowanie środkami publicznymi, w tym przekazywanymi podmiotom spoza sektora finansów publicznych tj. organizacjom pozarządowym i jednostkom określonym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego,
4) Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących procedury opracowywania i uchwalania budżetu Gminy, uchwał zmieniających budżet, uchwał dotyczących sprawozdań finansowych,
5) Opracowywanie projektu budżetu Gminy wieloletniej prognozy finansowej oraz ich zmian,
6) Opracowywanie układu wykonawczego budżetu oraz przekazywanie jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków,
7) Opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie,
8) Wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
9) Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
10) Nadzorowanie realizacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów Gminy,
11) Blokowanie planowanych wydatków w przypadku stwierdzenia niegospodarności, opóźnień w realizacji zadań lub nadmiaru środków,
12) Sporządzanie okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu i wieloletniej prognozy finansowej,
13) Sporządzanie sprawozdań finansowych zbiorczych (bilans jednostki budżetowej, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki, informacja dodatkowa) oraz skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego,
14) Przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania opinii RIO wymaganych przepisami prawa,
15) Opracowywanie projektów aktów wewnętrznych, dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności instrukcji obiegu dokumentów finansowych, zakładowego planu kont oraz zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
16) Dokonywania na bieżąco ocen i analiz realizacji budżetu, opracowywanie informacji o przebiegu realizacji budżetu (np. za I półrocze) i sprawozdań rocznych oraz przekładanie ich Wójtowi, Radzie Gminy, RIO,
17) Koordynowanie spraw związanych z obsługą bankową Gminy,
18) Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz czuwanie nad jej poszanowaniem przez pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych,
19) Przekładanie Wójtowi, Radzie Gminy, RIO, Wojewodzie i innym dysponentom środków, wszelkich informacji, analiz i sprawozdań określonych prawem lub wymaganych przez te organy i instytucje,
20) Kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych oraz udzielanie upoważnień dla innych osób do dokonywania kontrasygnaty,
21) Współpraca z RIO, Urzędem Skarbowym, bankami, ZUS i innymi instytucjami,
22) Uczestnictwo w sesjach Rady Gminy Pacyna oraz w pracach komisji Rady Gminy Pacyna w niezbędnym zakresie,
23) Prowadzenie sprawozdawczości w ramach prowadzonych zadań,
24) Znajomość obowiązujących przepisów prawa wymaganych na zajmowanym stanowisku oraz ciągłe podnoszenie wiedzy merytorycznej.

Miejsce pracy:
Wyzwolenia 7, 09-541 Pacyna, powiat: gostyniński, woj: mazowieckie

Pracodawca:
Urząd Gminy w Pacynie

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Typ propozycji:
praca stała

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne
  • Certyfikat księgowy stwierdzający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • 1) Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym, 2) znajomość zagadnień i przepisów dotyczących finansów publicznych, ustawy o dochodach jednostki samorządu terytorialnego, przepisów z zakresu prawa samorządowego (w szczególności ustawy o samorządzie gminnym), 3) posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień i planów w oparciu o materiały źródłowe oraz przewidywane założenia, 4) wiedza specjalistyczna z zakresu znajomości przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w szczegolności ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości oraz umiejętność ich praktycznego stosowania. Umiejętności: kierowanie zespołem ludzi, radzenie sobie ze stresem, sytuacjami konfliktowmi, wysoka kultura osobista, obowiązkowość, rzetelność, systematyczność, samodzielność i dyspozycyjność.


Inne wymagania:
1) Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym, 2) znajomość zagadnień i przepisów dotyczących finansów publicznych, ustawy o dochodach jednostki samorządu terytorialnego, przepisów z zakresu prawa samorządowego (w szczególności ustawy o samorządzie gminnym), 3) posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień i planów w oparciu o materiały źródłowe oraz przewidywane założenia, 4) wiedza specjalistyczna z zakresu znajomości przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w szczegolności ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości oraz umiejętność ich praktycznego stosowania. Umiejętności: kierowanie zespołem ludzi, radzenie sobie ze stresem, sytuacjami konfliktowmi, wysoka kultura osobista, obowiązkowość, rzetelność, systematyczność, samodzielność i dyspozycyjność.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Tomasz Klimczak

Nr telefonu:
609941709

Wymagane dokumenty:
świadectwa szkolne, świadectwa pracy, certyfikat księgowego uprawniającego do usługowego prwadzenia ksiąg rachunkowych lub świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon
Dodano: 05.09.2025, 04:09
ID ogłoszenia: 308123
Udostępnij:
Dodano: 05.09.2025, 04:09
ID ogłoszenia: 308123

Zobacz inne oferty

Do góry