SKARBNIK GMINY

SKARBNIK GMINY

Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
od 7 500 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/1635

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 7 500 PLN
+ dod. stazowy ,dod. funkcyjny

Zakres obowiązków:
prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności za całość spraw związanych z planowaniem i realizacją budżetu gminy oraz nadzór nad prowadzeniem księgowości i sprawozdawczości finansowej.
A. Planowanie i realizacja budżetu:opracowywanie projektu budżetu gminy oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Monitorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz bieżące informowania Wójta Gminy o jego realizacji; przygotowywanie propozycji zmian budżetowych oraz projektów uchwał;
współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, kierownikami poszczególnych referatów i samodzielnymi stanowiskami w zakresie wykonywania budżetu gminy; przygotowanie projektu założeń oraz materiałów planistycznych do opracowania projektu budżetu.
B. Księgowość i sprawozdawczość:organizowanie i nadzorowanie rachunkowości budżetowej i finansowej gminy oraz jej jednostek organizacyjnych;
sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych i budżetowych wraz z analizą opisową zgodnie z przepisami prawa; kontrola dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zadaniami zwłaszcza:
a) prowadzenie rachunkowości gminy;
b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
c) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
d) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
e) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawierania umów (kontrasygnata);
f) zapewnienie przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, g) zapewnienie prawidłowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
kompleksowa obsługa programu Besti@;
kompleksowa obsługa ubezpieczeń majątku gminy;
przekazywanie środków finansowych jednostkom organizacyjnym gminy i pozostałym jednostkom;
kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
analiza oraz składanie wniosków dotyczących najbardziej racjonalnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań w zakresie lokowania środków finansowych Gminy;
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz sprawozdawczość.
C. Nadzór i kontrola:
nadzór nad pracą referatu finansowego oraz pracownikiem wykonującym zadania z zakresu ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o ustalaniu i wypłacie zasiłku dla opiekunów, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za Życiem, o systemie oświaty (w zakresie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów);
kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych i finansowych;
opracowywanie coroczne planu i zakresu kontroli podległego referatu oraz przedkładanie ich Wójtowi do zatwierdzenia; przeprowadzanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych bezpośrednio pracowników oraz kontroli wewnętrznej referatu;
nadzorowanie z zakresu rachunkowości prac wykonywanych przez komórki organizacyjne urzędu;
kontrola wewnętrzna w zakresie wykonania budżetu oraz prawidłowości pobierania opłaty skarbowej;
nadzór nad wymiarem i poborem podatków i opłat,
opracowywanie wewnętrznych zarządzeń w sprawach prowadzenia rachunkowości oraz kontrola ich realizacji;
udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej pracowników.
D. Gospodarka finansowa i podatki:
współudział w prowadzeniu polityki podatkowej gminy;
opiniowanie umów i zobowiązań finansowych gminy pod względem ich zgodności z budżetem;
umowa w ramach powołania
nadzór nad prawidłowym naliczaniem i poborem dochodów budżetowych.
E. Współpraca i doradztwo:
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędami skarbowymi oraz innymi organami;
udzielanie wyjaśnień i informacji radzie gminy, komisjom oraz organom zewnętrznym w zakresie finansów gminy;
doradztwo Wójtowi w zakresie polityki finansowej i budżetowej.
F. Inne obowiązki:
udział w sesjach rady gminy i posiedzeniach komisji w sprawach finansowych;
zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji finansowej i księgowej; przestrzeganie zasad etyki zawodowej, przepisów prawa oraz wewnętrznych regulaminów.


Miejsce pracy:
14-407 Godkowo 14, powiat: elbląski, woj: warmińsko-mazurskie

Pracodawca:
Urząd Gminy w Godkowie

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3 letniej praktyki w księgowości lub, b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub, Wymagania niezbędne: 1) posiadanie obywatelstwa polskiego, obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP; 2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; 3) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub, d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. 5) nieposzlakowana opinia; 7) brak przynależności do partii politycznej; 8) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. . Wymagania dodatkowe: 1) znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej; 2) wiedza specjalistyczna z zakresu znajomości przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w szczególności ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości; 3) umiejętność praktycznego stosowania przepisów; 4) umiejętność opracowywania aktów prawnych; 5) zdolność podejmowania decyzji; 6) posiadanie zdolności organizacyjnych oraz umiejętności kierowania zespołem pracowników; 7) umiejętność organizowania sprawnej i efektywnej pracy zespołu; 8) zdolności analityczne; 9) rzetelność, terminowość, odpowiedzialność za realizowane zadania; 10) wysoka kultura osobista; 11) odporność na sytuacje stresogenne; 12) biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych; 13) prawo jazdy kat. B; 14) dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym.


Inne wymagania:
wykształcenie: a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3 letniej praktyki w księgowości lub, b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub, Wymagania niezbędne: 1) posiadanie obywatelstwa polskiego, obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP; 2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; 3) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub, d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. 5) nieposzlakowana opinia; 7) brak przynależności do partii politycznej; 8) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. . Wymagania dodatkowe: 1) znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej; 2) wiedza specjalistyczna z zakresu znajomości przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w szczególności ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości; 3) umiejętność praktycznego stosowania przepisów; 4) umiejętność opracowywania aktów prawnych; 5) zdolność podejmowania decyzji; 6) posiadanie zdolności organizacyjnych oraz umiejętności kierowania zespołem pracowników; 7) umiejętność organizowania sprawnej i efektywnej pracy zespołu; 8) zdolności analityczne; 9) rzetelność, terminowość, odpowiedzialność za realizowane zadania; 10) wysoka kultura osobista; 11) odporność na sytuacje stresogenne; 12) biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych; 13) prawo jazdy kat. B; 14) dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Andrzej Bondaruk

Wymagane dokumenty:
. życiorys z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej; 2. list motywacyjny; 3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; 4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i wymagania dodatkowe (potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem); 5. kopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu potwierdzające wymagany staż pracy (potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem); 6. ewentualne referencje; 7. własnoręcznie podpisane oświadczenie o: a) posiadaniu obywatelstwa polskiego; b) pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych; c) braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; e) stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku; f) nieposzlakowanej opinii; g) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). 7. Składanie dokumentów. 1. Wymagane dokumenty (z oznaczeniem nadawcy) należy składać do 21.11.2025 roku do godziny 15:15 w sekretariacie Urzędu Gminy w Godkowie lub przesłać na adres pocztowy: Urząd Gminy w Godkowie 14-407 Godkowo 14 z dopiskiem: OFERTA PRACY NA STANOWISKO SKARBNIKA GMINY 2. Dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów aplikacyjnych w postaci elektronicznej poprzez portal ePUAP, opatrzonych podpisem zaufanym lub kwalifikowanym. 3. Aplikacje, które zostaną doręczone do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Za datę doręczenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd (datę wpływu, najpóźniej do 21.11.2025 roku do godziny 15:15). W przypadku dokumentów nadanych pocztą, decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Godkowie.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, Termin: Nabór do 21.11.2025 do godz. 15.15
Dodano: 31.10.2025, 04:40
ID ogłoszenia: 343909
Udostępnij:
Dodano: 31.10.2025, 04:40
ID ogłoszenia: 343909

Zobacz inne oferty

30,50 PLNbrutto
Nowe
Kielce
30,50 PLNbrutto
Dodano: 7 godz. temu
Nowe

DORADCA

4 666 PLNbrutto
Nowe
Warszawa
4 666 PLNbrutto
Dodano: 7 godz. temu
Nowe

KUCHARZ

4 666 PLNbrutto
Nowe
Powiatowy Urząd Pracy w Gryfinie
Stara Rudnica
4 666 PLNbrutto
Dodano: 7 godz. temu
5 066 PLNbrutto
Nowe
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Kołobrzeg
5 066 PLNbrutto
Dodano: 7 godz. temu
Do góry