StPr/25/0309
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie:
od 5 500 PLN
Zakres obowiązków:
Do zadań i czynności należeć będzie przede wszystkim:
1) pomoc uczestnikom w uczeniu się przez działanie, wymianę doświadczeń i zastosowaniewiedzy i umiejętności w praktyce,
2) dobieranie treści i formy zajęć do specyfiki grup i potrzeb uczestników (innych umiejętnościpotrzebuje senior na emeryturze, a innych osoba pracująca na etacie czy prowadząca biznes lubgospodarstwo rolne),
3) pokazywanie korzyści płynących z posiadania kompetencji cyfrowych oraz umiejętnościwykorzystywania narzędzi cyfrowych i usług w życiu codziennym,
4) zaspokajanie potrzeb cyfrowych uczestników w zakresie wybranych umiejętności przydatnych w życiu prywatnym oraz zawodowym,
5) tworzenie oferty Klubu Rozwoju Cyfrowego (KRC) zgodnej z rozdziałem II, pkt 3 Ramfunkcjonowania Klubów Rozwoju Cyfrowego w Polsce (do wglądu w Powiatowym Urzędzie Pracyw Jaworznie),
6) prowadzenie rekrutacji na spotkania, szkolenia, warsztaty i pozostałe formy wsparcia w ramach oferty KRC,
7) realizacja oferty KRC (prowadzenie zajęć grupowych i indywidualnych podnoszących kompetencje cyfrowe):
W ramach wsparcia grupowego edukatorzy/edukatorki będą prowadzić:
- zajęcia szkoleniowe,
- warsztaty,
- spotkania,
- wykłady/prezentacje.
W ramach wsparcia indywidualnego edukatorzy/edukatorki będą prowadzić:
- doradztwo,
- konsultacje,
- chat z chatem kontakt osoby uczącej z AI,
- opiekun/broker/kurator wiedzy (z elementami samokształcenia kierowanego).
Jednocześnie w ramach realizacji projektu edukatorzy/edukatorki zatrudnione w KRC będą prowadzić porady dla uczestników projektu. Porada to usługa świadczona przez edukatorów i edukatorki KRC, mająca na celu udzielenie osobie korzystającej z porady informacji i wskazówek dotyczących zgłaszanego problemu.
Obligatoryjne tematy do realizacji:
a) tematy z zakresu e-usług publicznych, w tym w szczególności e-zdrowia m.in.:
- korzystanie z portali obywatel.gov.pl, podatki.gov.pl, empatia.mpips.gov.pl,
- korzystanie z portalu pacjent.gov.pl, w tym Internetowe Konto Pacjenta,
- profil zaufany - jak założyć i korzystać,
b) tematy, które pozwalają nabyć uczestnikom umiejętności wskazane w poszczególnych obszarach kompetencji cyfrowych opisanych w Ramach kompetencji cyfrowych DigComp 2.2. (umiejętność
korzystania z informacji i danych; komunikacja i współpraca; tworzenie treści cyfrowych; bezpieczeństwo; oraz rozwiązywanie problemów),
8) analiza potrzeb kompetencyjnych uczestników,
9) prowadzenie walidacji potwierdzenie efektów uczenia się uczestników i sporządzanie pisemnych informacji z walidacji,
10) opracowanie merytoryczne materiałów edukacyjnych,
11) kontakt z otoczeniem instytucjami i organizacjami, z którymi KRC może nawiązać współpracę,
12) prowadzenie dokumentacji ze wszystkich działań realizowanych w ramach KRC, niezbędnej do ewaluacji i sprawozdawczości do Instytucji Pośredniczącej,
13) bieżące monitorowanie potrzeb uczestników,
14) systematyczne podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności, uczestnictwo w szkoleniach i spotkaniach sieciujących,
Każdy edukator / edukatorka będzie miał obowiązek korzystać ze szkoleń. Przewiduje się organizację minimum 12 szkoleń dla każdej z osób, w tym dotyczące warsztatu trenera, metodyki pracyi narzędzi pracy z osobami dorosłymi, rozwoju kompetencji cyfrowych i usług cyfrowych. Szkolenia będąz jednej strony dawały możliwość rozwoju kompetencji i pozyskania wiedzy w celu lepszego przygotowania się do pełnionej w KRC roli, z drugiej strony będą służyły identyfikacji potrzeb edukatorówi edukatorek w celu lepszego dopasowania tematyki i formy i tym samym, podniesienia jakości realizowanych przez nich zadań. Szkolenia będą realizowane zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie (8 szkoleń zdalnych, 4 stacjonarne). Każde ze szkoleń potrwa co najmniej 6 jednostek dydaktycznych (45 minut), to jest 8 godzin zegarowych z przerwami.
Każdy edukator / edukatorka będzie zobowiązany do udziału w spotkaniach sieciujących, organizowanych zarówno regionalnie, jak i na szczeblu ogólnopolskim. Planuje się organizację 80 spotkań o charakterze regionalnym (14 spotkań) oraz ogólnopolskim (10 spotkań).
15) udział w ewaluacji zaplanowanej w projekcie Kluby Rozwoju Cyfrowego Wsparcie,
16) obsługa KRC w godzinach funkcjonowania i gotowość do doradztwa dla osób niezapowiedzianych oraz udzielanie bieżących porad klientom KRC,
17) sporządzanie raportów o wartościach osiągniętych wskaźników oraz o poziomie wykonywanych zadań w czasie funkcjonowania KRC,
18) opracowywanie okresowych sprawozdań i informacji dla potrzeb Dyrektora, Zastępcy i Naczelnika,
19) przestrzeganie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
20) przestrzeganie ochrony danych osobowych oraz informacji niejawnych,
21) należyte i terminowe załatwianie spraw wnoszonych przez interesantów,
22) sporządzanie korespondencji w zakresie realizowanych zadań,
23) udostępnianie informacji publicznej,
24) prawidłowe ewidencjonowanie, przechowywanie i archiwizowanie akt wytworzonych w toku działalności Urzędu,
25) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi,
26) współpraca z innymi urzędami, instytucjami i organizacjami,
27) wykonywanie zadań i czynności w sposób zapewniający prawidłowe funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej w Urzędzie.
Miejsce pracy:
Boczna 7K, 43-600 Jaworzno, powiat: m. Jaworzno, woj: śląskie
Pracodawca:
Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie
Liczba godzin pracy w tygodniu:
30
Typ propozycji:
praca stała
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie ogólnokształcące
- Wymagania niezbędne: 1) wykształcenie minimum średnie, 2) uprawnienia obligatoryjne nie dotyczy, 3) doświadczenie zawodowe (staż pracy) w przypadku wykształcenia średniego - minimum 3 lata,w przypadku wykształcenia wyższego staż pracy niewymagany, 4) doświadczenie w prowadzeniu zajęć edukacyjnych (minimum 20 godzin dydaktycznych przeprowadzonych np. warsztatów, szkoleń, webinarów w okresie ostatnich trzech lat liczącod dnia złożenia dokumentów aplikacyjnych), 5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) brak skazania za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189ai art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego. 8) nieposzlakowana opinia. Wymagania dodatkowe: 1) umiejętności zawodowe: a) posiadanie kompetencji cyfrowych na poziomie co najmniej średniozaawansowanym zgodnie z opisem tego poziomu w Ramach kompetencji cyfrowych DigComp2.2. obejmujących co najmniej: - umiejętności wyszukiwania informacji w internecie i weryfikacji ich prawdziwości, - umiejętności komunikacji i współpracy (e-maile, rozmowy wideo, komunikatory, sieci społecznościowe), - umiejętności tworzenia treści cyfrowych (obsługa edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, tworzenie prezentacji itp.), - umiejętności pobierania, instalowania i zmiany ustawień oprogramowania i aplikacji, korzystaniaz usług dostępnych w sieci (zakupy, bankowość internetowa, e-administracja), - umiejętności w obszarze bezpieczeństwa (zarządzanie dostępem do informacji osobistych, zapewnienie bezpieczeństwa danych), b) umiejętność wykorzystywania technologii cyfrowych do skutecznego przekazywania wiedzy oraz inspirowania do jej zgłębiania, c) umiejętności prowadzenia zajęć w oparciu o scenariusze bazujące na grach edukacyjnych,foto spacerach, webquest-ach, d) umiejętność wykorzystania narzędzi cyfrowych do prowadzenia konsultacji indywidualnych, e) umiejętność tworzenia i zarządzania treścią w celach reklamowych, na przykład umieszczoną w Internecie lub instytucjach współpracujących, f) znajomość problematyki w zakresie edukacji i spraw społecznych gminy miasta Jaworzna, g) doświadczenie we współpracy ze środowiskami lokalnymi, z administracją samorządowąi organizacjami pozarządowymi (kompetencje pozwalające na skuteczną współpracę z władzami gmin w celu realizacji zadań projektowych), h) doświadczenie w rekrutacji uczestników zajęć dla osób dorosłych, i) doświadczenie w pracy w projektach współfinansowanych z Funduszy Europejskich, j) umiejętność obsługi urządzeń biurowych (ksero, faks) oraz multimedialnych (rzutnik, kamera), k) umiejętność obsługi komputera (w środowisku WINDOWS, OFFICE:excel, word, powerpoint). 2) predyspozycje osobowościowe: a) wysoki poziom umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych, b) dyspozycyjność (możliwość prowadzenia zajęć w różnych godzinach oraz w różne robocze dni tygodnia w zależności od potrzeb i odbiorców wsparcia), c) samodzielność w działaniu i podejmowaniu decyzji, d) bardzo dobra organizacja pracy.
Inne wymagania:
Wymagania niezbędne: 1) wykształcenie minimum średnie, 2) uprawnienia obligatoryjne nie dotyczy, 3) doświadczenie zawodowe (staż pracy) w przypadku wykształcenia średniego - minimum 3 lata,w przypadku wykształcenia wyższego staż pracy niewymagany, 4) doświadczenie w prowadzeniu zajęć edukacyjnych (minimum 20 godzin dydaktycznych przeprowadzonych np. warsztatów, szkoleń, webinarów w okresie ostatnich trzech lat liczącod dnia złożenia dokumentów aplikacyjnych), 5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) brak skazania za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189ai art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego. 8) nieposzlakowana opinia. Wymagania dodatkowe: 1) umiejętności zawodowe: a) posiadanie kompetencji cyfrowych na poziomie co najmniej średniozaawansowanym zgodnie z opisem tego poziomu w Ramach kompetencji cyfrowych DigComp2.2. obejmujących co najmniej: - umiejętności wyszukiwania informacji w internecie i weryfikacji ich prawdziwości, - umiejętności komunikacji i współpracy (e-maile, rozmowy wideo, komunikatory, sieci społecznościowe), - umiejętności tworzenia treści cyfrowych (obsługa edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, tworzenie prezentacji itp.), - umiejętności pobierania, instalowania i zmiany ustawień oprogramowania i aplikacji, korzystaniaz usług dostępnych w sieci (zakupy, bankowość internetowa, e-administracja), - umiejętności w obszarze bezpieczeństwa (zarządzanie dostępem do informacji osobistych, zapewnienie bezpieczeństwa danych), b) umiejętność wykorzystywania technologii cyfrowych do skutecznego przekazywania wiedzy oraz inspirowania do jej zgłębiania, c) umiejętności prowadzenia zajęć w oparciu o scenariusze bazujące na grach edukacyjnych,foto spacerach, webquest-ach, d) umiejętność wykorzystania narzędzi cyfrowych do prowadzenia konsultacji indywidualnych, e) umiejętność tworzenia i zarządzania treścią w celach reklamowych, na przykład umieszczoną w Internecie lub instytucjach współpracujących, f) znajomość problematyki w zakresie edukacji i spraw społecznych gminy miasta Jaworzna, g) doświadczenie we współpracy ze środowiskami lokalnymi, z administracją samorządowąi organizacjami pozarządowymi (kompetencje pozwalające na skuteczną współpracę z władzami gmin w celu realizacji zadań projektowych), h) doświadczenie w rekrutacji uczestników zajęć dla osób dorosłych, i) doświadczenie w pracy w projektach współfinansowanych z Funduszy Europejskich, j) umiejętność obsługi urządzeń biurowych (ksero, faks) oraz multimedialnych (rzutnik, kamera), k) umiejętność obsługi komputera (w środowisku WINDOWS, OFFICE:excel, word, powerpoint). 2) predyspozycje osobowościowe: a) wysoki poziom umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych, b) dyspozycyjność (możliwość prowadzenia zajęć w różnych godzinach oraz w różne robocze dni tygodnia w zależności od potrzeb i odbiorców wsparcia), c) samodzielność w działaniu i podejmowaniu decyzji, d) bardzo dobra organizacja pracy.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Anna Michalska
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny, 2) życiorys curriculum vitae, 3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia studiów lub świadectwo ukończenia szkoły), 4) kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach), 5) kserokopie świadectw pracy, innych dokumentów potwierdzających staż pracy oraz zaświadczeńo trwającym zatrudnieniu, 6) dokument potwierdzający prowadzenie zajęć edukacyjnych wystawiony przez osobę lub instytucję,na rzecz której zrealizowane były zajęcia edukacyjne, 7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, 8) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganez oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z prowadzonym naborem na stanowisko urzędnicze, zgodniez Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenieo ochronie danych osobowych) oraz z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, 10) oryginał kwestionariusza osobowego, 11) ewentualne referencje, 12) kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy chcą skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnieniu, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawyz dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych), 13) oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem (treść dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej www.pup.jaworzno.ibip.pl w zakładce Praca w PUP/Dokumenty rekrutacyjne), 14) oświadczenie o zapoznaniu się z obowiązującą procedurą przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz ochrony sygnalistów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie (treść dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej www.pup.jaworzno.ibip.pl w zakładce Sygnaliści), 15) oświadczenie o braku skazania za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego,w art. 189 a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego. Dokumenty, o których mowa w pkt 7-10 oraz 13-15, należy pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej www.pup.jaworzno.ibip.pl z zakładki Praca w PUP/Dokumenty rekrutacyjne: Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną, Oświadczenie Nr 2. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 27 czerwca 2025 r. 1) w formie papierowej: a) osobiście w Kancelarii Urzędu (parter, pokój nr 19), b) za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny Urzędu, przy czym za dzień złożenia dokumentów uznaje się datę ich wpływu do Urzędu, albo 2) drogą elektroniczną na adres mailowy Urzędu: [email protected], z zastrzeżeniem,że dokumenty muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym (zaawansowany podpis elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i który opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego. Podstawa prawna - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE). Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://pup.jaworzno.ibip.pl/public oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie, ul. Północna 9b.
Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście