SPECJALISTA DS. BHP - 0,25 ETATU W ZESPOLE DS. BHP

SPECJALISTA DS. BHP - 0,25 ETATU W ZESPOLE DS. BHP

Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego

Wymiar pracy
Część etatu
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Tryb pracy
Stacjonarna
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
1 600 - 1 700 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/2025-09-19/1740

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 1 600 do 1 700 PLN
1.Praca w wymiarze 0,25 etat administracyjno-biurowa, o charakterze indywidualnym jednak wymagająca umiejętności współdziałania z innymi komórkami oraz instytucjami. Kontakty z innymi pracownikami bardzo częste. Praca wykonywana przy monitorze ekranowy, w wymuszonej pozycji ciała powodująca obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego oraz wzroku. 2.Płaca zasadnicza w przeliczeniu na 0,25 etatu od 1.600,00 zł do 1.700,00 zł brutto miesięcznie oraz dodatek za wysługę lat zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.Ponadto oferuje się: - stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę pierwsza umowa na czas określony na okres 6 m-cy; - w przypadku osoby po raz pierwszy podejmującej pracę w jednostce samorządu terytorialnego, organizuje się służbę przygotowawczą; - atrakcyjne godziny pracy, - możliwość rozwoju poprzez udział w różnych formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych, - dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. trzynastka, nagrody jubileuszowe, - praca w miłej atmosferze, - terminowo wypłacane wynagrodzenie, - możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego, - możliwość korzystania z funduszu socjalnego. Nie jest możliwe łączenie zatrudnienia w Starostwie z wykonywaniem zajęć tożsamych, pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które pracownik wykonywać będzie w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

Zakres obowiązków:
Specjalista ds. BHP koordynuje i nadzoruje z upoważnienia pracodawcy, całokształt poczynań związanych ze stanem bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie. Do zadań głównych należy wypełnianie zadań służby bhp, tj.:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
4) udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
5) udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
6) udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
7) sporządzanie w porozumieniu z przełożonymi pracowników, wykazu zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy dla przygotowanego wykazu osób,
8) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących poprawy warunków oraz zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
9) udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
10) opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
11) ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków przy współpracy z dyrektorami wydziałów oraz kierownikami samodzielnych referatów,
12) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
13) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
14) dokonywanie oceny ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk oraz
ich aktualizacja,
15) doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
16) czuwanie nad terminowym organizowaniem okresowych szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników, prowadzenie szkoleń wstępnych - instruktaży ogólnych dla wszystkich nowozatrudnionych pracowników, stażystów, praktykantów, wolontariuszy oraz osób zatrudnianych w ramach umów cywilnoprawnych,
17) współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami,
do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
18) współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach,
19) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności z Referatem Kadr przy wystawianiu skierowań na badania profilaktyczne pracowników,
20) współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy, Inspekcją Sanitarną oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
a) podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
b) podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy,
21) uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
22) inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
23) sporządzanie projektów regulaminów, procedur i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa, w tym instrukcji bezpieczeństwa pożarowego w uzgodnieniu z dyrektorem wydziału techniczno-gospodarczego,
24) sporządzanie projektów instrukcji stanowiskowych BHP, w porozumieniu z dyrektorami wydziałów oraz kierownikami biur,
25) prowadzenie pełnej dokumentacji w realizowanych sprawach na stanowisku, zgodnie z wymogami obowiązującymi w Starostwie Powiatowym w Krakowie,
26) archiwizacja dokumentacji wytworzonej na stanowisku.

Zgodnie z treścią ogłoszenia o naborze dostępnego pod adresem: https://bip.malopolska.pl/spkrakow,m,450125,2025.html.
Ogłoszenie nr ORB-I.2110.22.2025 - specjalista ds. bhp w wymiarze 0,25 etatu w Zespole ds. bhp

Miejsce pracy:
Al.Słowackiego 20, 30-037 Kraków, powiat: m. Kraków, woj: małopolskie

Pracodawca:
Starostwo Powiatowe w Krakowie

Liczba godzin pracy w tygodniu:
10

Typ propozycji:
praca stała

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
  • Pracownik do spraw administracji publicznej , Efektywna komunikacja w pracy, Biegła obsługa komputera (pakiet MS Office) i urządzeń biurowych
  • Niezbędne wymagania od kandydatów (formalne): Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1135), dla stanowisk urzędniczych, w tym: 1.Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskie, 2.Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3.Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4.Nieposzlakowana opinia, 5.Kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku t. j.: wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp. Wymagania dodatkowe od kandydatów (będące przedmiotem oceny): 1.Aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy. 2.Predyspozycje związane z procesem efektywnego komunikowania się i wzajemnego oddziaływania w relacjach z przełożonymi i współpracownikami. 3.Wiedza, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań oraz umiejętność stosowania odpowiednich przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy tj. w szczególności znajomość wszystkich przepisów i regulacji prawnych umożliwiających właściwą realizację zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w tym m. in.: ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej. 4.Wiedza z zakresu ochrony przeciwpożarowej, znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska, umiejętność opracowywania dokumentacji BHP. 5.Bardzo dobra znajomość obsługi komputera oraz środowiska Windows. 6.Bardzo dobra organizacja czasu pracy, a także umiejętność pracy pod presją czasu i w trybie wielozadaniowym. 7.Zdolność i skłonność do podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz uzupełniania i aktualizacji posiadanej wiedzy. 8.Posiadanie cech osobowościowych tj. sumienność, odpowiedzialność, zorganizowanie, samodzielność, komunikatywność, dociekliwość, zaangażowanie, systematyczność, odporność na stres. 9.Umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej - formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący ich zrozumienie, udzielanie wyczerpujących i rzeczowych odpowiedzi. 10.Umiejętności w zakresie komunikacji pisemnej - stosowanie przyjętych form i stylu korespondencji oraz języka i treści pism.


Inne wymagania:
Niezbędne wymagania od kandydatów (formalne): Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1135), dla stanowisk urzędniczych, w tym: 1.Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskie, 2.Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3.Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4.Nieposzlakowana opinia, 5.Kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku t. j.: wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp. Wymagania dodatkowe od kandydatów (będące przedmiotem oceny): 1.Aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy. 2.Predyspozycje związane z procesem efektywnego komunikowania się i wzajemnego oddziaływania w relacjach z przełożonymi i współpracownikami. 3.Wiedza, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań oraz umiejętność stosowania odpowiednich przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy tj. w szczególności znajomość wszystkich przepisów i regulacji prawnych umożliwiających właściwą realizację zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w tym m. in.: ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej. 4.Wiedza z zakresu ochrony przeciwpożarowej, znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska, umiejętność opracowywania dokumentacji BHP. 5.Bardzo dobra znajomość obsługi komputera oraz środowiska Windows. 6.Bardzo dobra organizacja czasu pracy, a także umiejętność pracy pod presją czasu i w trybie wielozadaniowym. 7.Zdolność i skłonność do podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz uzupełniania i aktualizacji posiadanej wiedzy. 8.Posiadanie cech osobowościowych tj. sumienność, odpowiedzialność, zorganizowanie, samodzielność, komunikatywność, dociekliwość, zaangażowanie, systematyczność, odporność na stres. 9.Umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej - formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący ich zrozumienie, udzielanie wyczerpujących i rzeczowych odpowiedzi. 10.Umiejętności w zakresie komunikacji pisemnej - stosowanie przyjętych form i stylu korespondencji oraz języka i treści pism.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Marlena Jodlowska

Nr telefonu:
12 632-24-22

Wymagane dokumenty:
1.list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem; 2.życiorys curriculum vitae; 3.kserokopie dyplomów lub dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy; 4.kopie świadectw pracy lub zaświadczeń z dotychczasowych miejsc pracy potwierdzające staż pracy w służbie bhp; 5.osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego składa kserokopie dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego: a)certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, b)dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim; c)świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty; d)świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydane przez Ministra Sprawiedliwości, 6.kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z klauzulą RODO; 7.oświadczenie kandydata o: 1)pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych; 2)niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 3)nieposzlakowanej opinii; 8.orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności (w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów niezbędnych, nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu. Wzory dokumentów dostępne są w BIP Starostwa Powiatowego w Krakowie: https://bip.malopolska.pl/spkrakow,m,450125,2025.html

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: telefon, inny - Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego w Krakowie na al. Słowackiego 20, na Dzienniku Podawczym lub przesłać pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Krakowie w zaklejonej kopercie wraz z wyszczególnionym spisem załączników wraz dopiskiem na kopercie: DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO: SPECJALISTA DS. BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY 0,25 etatu W ZESPOLE DO SPRAW BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY STAROSTWA POWIATOWEGO W KRAKOWIE Al. Słowackiego 20, 30-037 Kraków Ogłoszenie Nr ORB-I.2110.22.2025 Termin składania dokumentów: od 19.09.2025 r. do 03.10.2025 r. Datą złożenia oferty, jest data osobistego jej dostarczenia lub data wpływu do Urzędu przy wysyłce pocztowej/elektronicznej. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Dodano: 20.09.2025, 03:40
ID ogłoszenia: 318817
Udostępnij:
Dodano: 20.09.2025, 03:40
ID ogłoszenia: 318817

Zobacz inne oferty

5 600 PLNbrutto
Nowe
Opole
5 600 PLNbrutto
Dodano: 3 godz. temu
30,50 PLNbrutto
Nowe
Śladków Mały
30,50 PLNbrutto
Dodano: 3 godz. temu
Nowe

ELEKTRYK

4 666 PLNbrutto
Nowe
Powiatowy Urząd Pracy w Goleniowie
Glewice
4 666 PLNbrutto
Dodano: 3 godz. temu
Nowe

HYDRAULIK

4 666 PLNbrutto
Nowe
Powiatowy Urząd Pracy w Goleniowie
Glewice
4 666 PLNbrutto
Dodano: 3 godz. temu
30,50 - 32,50 PLNbrutto
Nowe
Powiatowy Urząd Pracy w Goleniowie
Łozienica
30,50 - 32,50 PLNbrutto
Dodano: 3 godz. temu
Do góry