SPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ

SPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ

Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
5 000 - 5 500 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/4402

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 5 000 do 5 500 PLN
wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5000,00 5500,00 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy, wynagrodzenie, o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.

Zakres obowiązków:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) terminowe przygotowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących rozliczania dotacji celowych otrzymanych przez Gminę na zadania oświatowe,
2) dokonywanie opisu merytorycznego dowodów księgowych w odniesieniu do spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku,
3) realizacja zadań związanych z projektami realizowanymi przez CUW Boguchwała,
4) terminowe załatwianie spraw w elektronicznym systemie obiegu dokumentów,
5) przygotowywanie bieżących informacji dotyczących ważnych spraw realizowanych przez CUW Boguchwała oraz przekazywanie ich pracownikowi odpowiedzialnemu
za komunikację społeczną,
6) przestrzeganie i realizacja regulaminów, regulacji i procedur obowiązujących w CUW Boguchwała,
7) przygotowywanie analiz, informacji, zestawień i sprawozdań z zakresu zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy,
8) przygotowanie i aktualizacja procedur załatwiania spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy,
9) realizacja zadań z zakresu gospodarowania mieniem, w tym między innymi: dbałość o powierzony sprzęt i mienie, zabezpieczenie i ochrona mienia przed kradzieżą, uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ponoszenie odpowiedzialności z tytułu powierzonego mienia,
10) przygotowywanie i przekazywanie akt spraw do składnicy akt CUW Boguchwała w zakresie realizowanych zadań,
12) realizacja następujących spraw dotyczących księgowań obsługiwanych jednostek, w tym między innymi:
przygotowanie dowodów księgowych obsługiwanych jednostek do zapłaty, w tym kontrola formalno- rachunkowa dokumentów;
terminowe przygotowywanie i generowanie przelewów do systemu bankowego na podstawie dokumentów wydatkowych tj. faktur, rachunków, pism, itp.;
rozliczanie zaliczek i delegacji;
dekretacja dowodów księgowych z zakresu wydatków i dochodów w/w jednostek budżetowych (faktury i dokumenty tożsame, wyciągi bankowe, LP, itp.) zgodnie
z art.21 ust. 1 pkt 6 ustawy o rachunkowości oraz zakładowym planem kont danej jednostki;
prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej wydatków i dochodów obsługiwanych jednostek budżetowych wg zakładowego planu kont;
prowadzenie dokumentacji i wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w jednostkach obsługiwanych w ramach dotacji lub projektów z dofinansowaniem zewnętrznym, zgodnie z budżetem danego projektu i wytycznymi instytucji finansującej;
w ramach prowadzonej ewidencji miesięczne uzgadnianie zapisów na kontach, w tym analityki z prowadzonymi kontami syntetycznymi;
prowadzenie pozabilansowej ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych oraz co najmniej na koniec każdego miesiąca uzgodnienie jego prawidłowej ewidencji z zawartymi umowami;
rzetelne sporządzenie sprawozdawczości z prowadzonego zakresu zgodnie z zasadami
i terminami określonymi przepisami prawa, w szczególności sprawozdawczości budżetowej, z operacji finansowych, w szczególności sprawozdania RB-28S, RB-27S, RB-Z, RB-N, RB-ZN, RB-50, RB-28NWS, RB-34S;
terminowe rozliczanie udzielonych dotacji, w tym sporządzanie zestawień i rozliczeń
w tym zakresie;
monitorowanie wykonania wydatków w odniesieniu do planu obsługiwanych jednostek budżetowych, sporządzanie wniosków o zmiany w planie oraz informowanie o zagrożeniach w tym zakresie Głównego Księgowego jednostki;
bieżące informowanie dyrektorów obsługiwanych jednostek o nieprawidłowościach wynikających z realizowanego budżetu;
dokonywanie przypisów i odpisów należności obsługiwanych jednostek budżetowych;
pobór należności publiczno-prawnych oraz cywilno-prawnych przysługujących jednostkom obsługiwanym w zakresie księgowym, kontrola terminowości wpłat, windykacja zaległości, w tym przygotowanie dokumentacji do egzekucji;
prowadzenie ewidencji należności oraz naliczanie na koniec kwartału należnych odsetek od nieterminowych płatności;
wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz fakturowanie zawartych umów jednostek obsługiwanych;
rozliczenia z tyt. podatku VAT tj. m.in. sporządzanie rejestru sprzedaży i zakupu, cząstkowych plików jpk VAT dla obsługiwanych jednostek budżetowych i terminowe przesyłanie ich do Gminy, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza w tym zakresie;księgowanie należnego i naliczonego podatku VAT, rozliczenie podatku VAT
w ewidencji księgowej danej jednostki oraz terminowe przekazywanie płatności z tego tytułu do Gminy;
księgowa obsługa dochodów i wydatków na wydzielonym rachunku dochodów obsługiwanych jednostek;
prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących własność jednostek obsługiwanych a podlegających ewidencji w tych jednostkach, w tym kontrola formalno-rachunkowa dokumentów dotyczących ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. m.in. OT, MO, Protokoły przyjęcia, w tym weryfikacja wartości wykazanych
w tych dokumentach z ewidencją na koncie 080 i 013;
dokonywanie aktualizacji wyceny środków trwałych, naliczenie umorzeń środków trwałych i amortyzacji zgodnie z aktualnymi przepisami prawa;
rozliczenie inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych obsługiwanych jednostek;
terminowe i rzetelne sporządzanie rocznego statystycznego sprawozdania ze środków trwałych;
udział w inwentaryzacji metodą weryfikacji obsługiwanych jednostek;
prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obsługiwanych jednostek zgodnie z przepisami prawa;
zabezpieczenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych;
przestrzeganie postanowień zawartych w ustawie o rachunkowości oraz polityce rachunkowości w/w jednostek budżetowych, w tym rzetelnie prowadzenie ksiąg rachunkowych, tj. w taki sposób, aby dokonane zapisy odzwierciedlały stan rzeczywisty;
przestrzeganie zapisów obowiązujących instrukcji i zarządzeń dotyczących pracy
oraz przygotowanie projektów zmian w tych instrukcjach i zarządzeniach,m.in. w przypadku zmian przepisów prawa, w tym w szczególności w polityce rachunkowości jednostek;
przygotowanie danych do sporządzenia informacji i sprawozdania z wykonania budżetu gminy zgodnie z wytycznymi Skarbnika;
sporządzanie analiz finansowych, w tym z wykonania wydatków i dochodów zgodnie z wytycznymi Dyrektora CUW Boguchwała, Burmistrza lub Skarbnika;
realizacja innych zadań nie wymienionych wyżej a przynależnych do wykonania na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
13) Prowadzenie Ewidencji Publicznych i Niepublicznych Szkół i Placówek Oświatowych oraz współpraca z organami prowadzącymi Placówki Publiczne i Niepubliczne w zakresie ewidencji uczniów, przyznawania i rozliczania dotacji tych placówek w zakresie placówek, dla których organem prowadzącym nie jest Gmina Boguchwała.
14) Realizacja zadań związanych z dotacjami udzielanymi z budżetu gminy dla niepublicznych placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w szczególności:
przygotowywanie projektu planu finansowego dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne
na terenie gminy;
ustalenie planu wysokości dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie gminy;
wykonywanie czynności związanych z naliczaniem, przekazaniem i rozliczaniem dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie Gminy;
udział w kontroli, na podstawie upoważnienia Dyrektor CUW Boguchwała lub Burmistrza Boguchwały, wykorzystywania przekazywanych dotacji
do niepublicznych jednostek oświatowych.
15) Obciążanie innych gmin z tytułu kosztów opieki przedszkolnej ponoszonych przez Gminę Boguchwała na dzieci z tych gmin.
16) Prowadzenie archiwum Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała, w tym:
przyjmowanie akt podlegających archiwizacji w Centrum Usług Wspólnych;
udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w archiwum na wniosek zainteresowanego;
prowadzenie ewidencji przyjmowanych dokumentów do archiwum zakładowego;
prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, po upływie okresu wyznaczonego dla jej przechowywania;
prowadzenie instruktażu pracowników jednostki w zakresie właściwego przygotowania dokumentacji przeznaczonej do archiwizacji;
prowadzenie stałej współpracy z placówką archiwum państwowego w zakresie pozyskiwania niezbędnych informacji dotyczących prowadzenia klasyfikacji akt
oraz uzyskiwania zezwoleń na niszczenie dokumentacji nie podlegającej już archiwizacji.


Miejsce pracy:
SUSZYCKICH 33, 36-040 Boguchwała, powiat: rzeszowski, woj: podkarpackie

Pracodawca:
Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: średnie zawodowe, ekonomiczne
  • https://bip.cuw.boguchwala.pl/pl/9-ogloszenia/36-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-specjalista-dsksiegowosci-budzetowej.html Wymagania niezbędne: 1) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse i rachunkowość, lub ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 3 staż pracy. 2) Obywatelstwo polskie. 3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych. 4) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. 5) Nieposzlakowana opinia. 6) Znajomość:ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - karta nauczyciela, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. 7) Zdolności organizacyjne, rzetelność, komunikatywność. 8) Dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych. 9) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku. 10) Znajomość obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (pakiet MSOffice, poczta elektroniczna, Internet, Program: Vulcan, Softres,). 2. Wymagania dodatkowe: 1) ukończony kurs księgowości, 2) preferowani kandydaci posiadający co najmniej roczny staż pracy na stanowisku księgowym, 3) znajomość zasad rachunkowości budżetowej, 4) doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, 5) skuteczność działania pod presją czasu, praca w zespole, 6) komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra i samodzielna organizacja pracy, odpowiedzialność, lojalność i dyspozycyjność.


Inne wymagania:
https://bip.cuw.boguchwala.pl/pl/9-ogloszenia/36-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-specjalista-dsksiegowosci-budzetowej.html Wymagania niezbędne: 1) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse i rachunkowość, lub ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 3 staż pracy. 2) Obywatelstwo polskie. 3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych. 4) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. 5) Nieposzlakowana opinia. 6) Znajomość:ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - karta nauczyciela, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. 7) Zdolności organizacyjne, rzetelność, komunikatywność. 8) Dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych. 9) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku. 10) Znajomość obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (pakiet MSOffice, poczta elektroniczna, Internet, Program: Vulcan, Softres,). 2. Wymagania dodatkowe: 1) ukończony kurs księgowości, 2) preferowani kandydaci posiadający co najmniej roczny staż pracy na stanowisku księgowym, 3) znajomość zasad rachunkowości budżetowej, 4) doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, 5) skuteczność działania pod presją czasu, praca w zespole, 6) komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra i samodzielna organizacja pracy, odpowiedzialność, lojalność i dyspozycyjność.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Wymagane dokumenty:
https://bip.cuw.boguchwala.pl/pl/9-ogloszenia/36-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-specjalista-dsksiegowosci-budzetowej.html Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie lub pocztą: 36-040 Boguchwała, ul. Suszyckich 33 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: ,,Dotyczy naboru na stanowisko specjalista ds. księgowości budżetowej w Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała w terminie do dnia 01.12.2025r. Aplikacje, które wpłyną do Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (..****) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (****) Wymagane dokumenty: a) życiorys (CV), b) list motywacyjny, c) dokumenty poświadczające wykształcenie- kopie dokumentów d) oryginał kwestionariusza osobowego, e) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (dyplomy, certyfikaty) f) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych, g) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, h) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta
Dodano: 21.11.2025, 04:00
ID ogłoszenia: 353958
Udostępnij:
Dodano: 21.11.2025, 04:00
ID ogłoszenia: 353958

Zobacz inne oferty

2 000 €netto
Nowe
Pflege mit Herz Polen
Neuberg
2 000 €netto
Dodano: 2 godz. temu
Do góry