STANOWISKO URZĘDNICZE DS. DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PŁAC W BIURZE FINANSÓW I KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
(NR 1348)

STANOWISKO URZĘDNICZE DS. DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PŁAC W BIURZE FINANSÓW I KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ (NR 1348)

Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Tryb pracy
Stacjonarna
Doświadczenie
Doświadczenie wymagane
Wynagrodzenie
od 4 666 zł
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/1348

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 4 666 PLN
Wynagrodzenie ustalone indywidualnie w zależności od doświadczenia i kwalifikacji wybranego kandydata, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.

Zakres obowiązków:
Zadania wykonywane na stanowisku:
1. W zakresie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej:
a) przyjmowanie, weryfikacja treści wniosków o wpis, zmianę wpisu, zawieszenie działalności gospodarczej, wznowienie i wykreślenie w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego ds. Gospodarki;
b) przesyłanie drogą elektroniczną wyżej wymienionych wniosków;
c) wydawanie potwierdzeń przyjęcia wniosku CEIDG;
d) prowadzenie korespondencji, udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych, figurujących w ewidencji działalności gospodarczej do dnia 30.06.2011 r.;
e) współpraca ze stanowiskiem do spraw podatków w zakresie rozpoczynania działalności przez podmioty gospodarcze;
2. W zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
a) prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
b) prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
c) prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji odmawiających wydania zezwolenia, decyzji o cofnięciu zezwolenia i decyzji stwierdzających wygaśnięcie zezwolenia w przypadkach określonych w przepisach ustawowych;
d) przyjmowanie pisemnych oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim;
e) naliczanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
f) przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
g) przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych;
h) współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie spraw wymagających uzgodnienia;
3. Prowadzenie spraw z zakresu płac osób zatrudnionych w Urzędzie:
a) naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu;
b) prowadzenie kart wynagrodzeń dla poszczególnych pracowników Urzędu;
c) naliczanie zasiłków wypłacanych przez ZUS i prowadzenie kart dotyczących zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich i świadczenia rehabilitacyjnego;
d) obliczanie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników Urzędu, a w szczególności:
- obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych;
- odprowadzanie podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego,
- sporządzanie rozliczeń PIT;
e) obliczanie i rozliczanie z właściwym oddziałem ZUS składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu wynagrodzeń pracowników Urzędu oraz odprowadzanie ich na właściwy rachunek;
f) współpraca z właściwym oddziałem ZUS w zakresie spraw emerytalno-rentowych;
g) prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń na wypadek choroby, śmierci, wypadku pracowników Urzędu;
h) prowadzenie postępowań w celu egzekucji należności pieniężnych z wierzytelności pochodzących z wynagrodzeń za pracę;
i) przygotowanie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracowników Urzędu;
j) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie obliczania oraz rozliczania wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych oraz sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzeń;
k) współpraca z Kasą Zapomogowo-Pożyczkową w zakresie udzielanych pożyczek dla pracowników;
l) naliczanie ryczałtów i kilometrówek z tytułu zwrotu kosztów używania samochodu osobowego do celów służbowych;
m) terminowe sporządzanie i przekazywanie sprawozdań, informacji zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczących wynagrodzeń pracowniczych, zatrudnienia, kształcenia, działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
4. Obliczanie i rozliczanie podatku i składek od umów cywilno-prawnych;
5. Sporządzanie rozliczeń PIT radnych, sołtysów i innych osób pełniących funkcje społeczne oraz w innych przypadkach objętych tym obowiązkiem.

Warunki pracy na stanowisku:
a) praca w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę na czas określony planowana od dnia 14 lipca 2025 r.
b) praca przy komputerze powyżej 4 godzin;
c) wyposażenie stanowiska pracy w urządzenia biurowe w zakresie niezbędnym do wykonania zadań na stanowisku;
d) fizyczne warunki pracy, uciążliwości fizyczne występujące w miejscu wykonywania czynności zawodowych: praca administracyjno-biurowa;
e) pomieszczenie biurowe usytuowanie na parterze budynku; miejsce pracy nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim (brak windy).

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Dobrczu (w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) nie wynosił 6%.

Miejsce pracy:
Długa 50, 86-022 Dobrcz, powiat: bydgoski, woj: kujawsko-pomorskie

Pracodawca:
URZĄD GMINY W DOBRCZU

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
  • biegła obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych
  • Wymagania niezbędne: a) w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego: - wykształcenie wyższe; - minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie płac; b) biegła umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych; c) znajomość ustaw i przepisów: o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, Prawo przedsiębiorców, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o opłacie skarbowej, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks Cywilny, Kodeks pracy, o pracownikach samorządowych, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, o finansach publicznych, samorządzie gminnym; Rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej oraz innych przepisów wymaganych na stanowisku pracy; d) kandydat powinien mieć także: - posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych; - nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe; - posiadać obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych; - cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Wymagania dodatkowe: a) wykształcenie preferowane ekonomiczne, administracyjne; b) doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na podobnym stanowisku; c) rzetelność i dyspozycyjność; d) umiejętność analitycznej pracy; e) umiejętność samodzielnej pracy i pracy w zespole.


Inne wymagania:
Wymagania niezbędne: a) w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego: - wykształcenie wyższe; - minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie płac; b) biegła umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych; c) znajomość ustaw i przepisów: o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, Prawo przedsiębiorców, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o opłacie skarbowej, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks Cywilny, Kodeks pracy, o pracownikach samorządowych, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, o finansach publicznych, samorządzie gminnym; Rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej oraz innych przepisów wymaganych na stanowisku pracy; d) kandydat powinien mieć także: - posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych; - nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe; - posiadać obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych; - cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Wymagania dodatkowe: a) wykształcenie preferowane ekonomiczne, administracyjne; b) doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na podobnym stanowisku; c) rzetelność i dyspozycyjność; d) umiejętność analitycznej pracy; e) umiejętność samodzielnej pracy i pracy w zespole.

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: a) list motywacyjny - własnoręcznie podpisany; b) życiorys (curriculum vitae) - własnoręcznie podpisany; c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; d) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe; e) oświadczenie o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i pełni praw publicznych oraz o posiadanym obywatelstwie; f) oświadczenie o zapoznaniu się z Zarządzeniem Nr 68/2024 Wójta Gminy Dobrcz z dnia 17 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Gminy w Dobrczu Regulaminu wraz z wewnętrzną procedurą dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych; g) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji; h) podpisana klauzula informacyjna; i) kserokopie świadectw pracy; j) dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań dodatkowych; k) referencje, jeśli kandydat takowe posiada; l) inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów; m) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Termin i miejsce składania dokumentów: Wymagane dokumenty kandydat może złożyć w Urzędu Gminy w Dobrczu lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Dobrczu ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz. Dokumenty winny zostać złożone lub przesłane w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem Nabór na stanowisko ds. działalności gospodarczej i płac w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11 czerwca 2025 r. do godz. 15:30. O zachowaniu terminu decyduje data faktycznego złożenia dokumentów w siedzibie Urzędu Gminy w Dobrczu. Zgłoszenia, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane Brak możliwości uzupełniania dokumentów aplikacyjnych po terminie. Przed przystąpieniem do etapu naboru wymagającego osobistego stawienia się kandydata, należy przedłożyć komisji do wglądu oryginały dokumentów, które zostały złożone w formie kserokopii oraz okazać dowód tożsamości. Dodatkowe informacje Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap obejmuje analizę i ocenę formalną złożonych dokumentów aplikacyjnych, II etap obejmuje ocenę merytoryczną kandydatów. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu naboru zakwalifikowani do niego kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie (telefonicznie, e-mail lub pisemnie). Informacje o wynikach naboru zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Dobrczu www.dobrcz.bip.net.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy w Dobrczu. Wójt Gminy Dobrcz ma prawo odwołać nabór w każdym czasie bez podania przyczyny. Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy w Dobrczu pok. nr 1 lub telefonicznie numer 52364 80 15. Klauzula informacyjna - proces rekrutacji Zgodnie z art.13 ust.1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych jest Gmina Dobrcz, reprezentowana przez Wójta Gminy Dobrcz, ul. Długa, 86-022 Dobrcz, 2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Gminy Dobrcz, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Gminie Dobrcz za pomocą adresu [email protected] 3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, miejsca zamieszkania, wykształcenia oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia będą przetwarzana na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2106/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE (RODO), tj. w oparciu o prawnie usprawiedliwiony interes wynikający z art. 22 /1/ Kodeksu pracy. W pozostałym zakresie danych osobowych i informacji o kandydacie będą one przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. w oparciu o zgodę. 4. Podane przez Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania rekrutacji na wskazane stanowisko i zostaną zniszczone 3 miesiące po jej zakończeniu. 5. Przysługuje Państwu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych. 6. Macie Państwo prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w każdym momencie, bez wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 7. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania lub brak zgody na ich przetwarzanie niestety uniemożliwi Państwa udziału w procesie rekrutacji. 8. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86. 9. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych. ................................................... (podpis kandydata)

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta
Dodano: 03.06.2025, 03:27
ID ogłoszenia: 229687
Udostępnij:
Dodano: 03.06.2025, 03:27
ID ogłoszenia: 229687

Zobacz inne oferty

Do góry