STANOWISKO URZĘDNICZE DS. ROLNICTWA I OCHRONY PRZYRODY

STANOWISKO URZĘDNICZE DS. ROLNICTWA I OCHRONY PRZYRODY

Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie

Wymiar pracy
Część etatu
Rodzaj umowy
Umowa o pracę na czas określony
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
od 3 845 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0390

Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony

Wynagrodzenie:
od 3 845 PLN
zatrudnienie od poniedziałku do piątku; godziny pracy: pon., śr., czw.: 07:30-15:30; wt.: 07:30-17:00; pt.: 07:30-14:00

Zakres obowiązków:
W zakresie obejmującym tematykę leśnictwa i ochrony przyrody:
1) Ochrona terenów zieleni, w tym drzew i krzewów oraz tworzenie parków gminnych.
2) Przygotowywanie projektów decyzji zezwalających na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat i wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych.
3) Wykonywanie zadań z zakresu ustawy o ochronie przyrody:
opracowywanie projektów uchwał o uznaniu drzew za pomniki przyrody, o objęciu ochroną rezerwatową parków i lasów z uwagi na występujące w nich unikalne gatunki flory i fauny, prowadzenie inwentaryzacji i nadzór nad obiektami objętymi formami ochrony przyrody, nadzór nad lasami komunalnymi;
W zakresie obejmującym tematykę ochrony zwierząt:
1) realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie zwierząt, w szczególności poprzez tworzenie i realizację programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
2) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe oraz zwierzęta gospodarskie, a w szczególności: wydawanie zgody na utrzymywanie psa rasy uznawanej na agresywną, rejestracja psów zaliczanych do rasy agresywnej, prowadzenie procedury czasowego odebrania zwierząt, przygotowywanie decyzji odbierającej czasowo właścicielowi zwierzę, które jest rażąco
zaniedbywane lub okrutnie traktowane, wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności w przedmiocie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności w przedmiocie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
współpraca z organizacjami społecznymi, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt, współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej, podawanie do wiadomości zainteresowanych lub do wiadomości publicznej o zarządzonych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii działań mających na celu umiejscowienie choroby i jej likwidację.
W zakresie infrastruktury terenów wiejskich, rolnictwa, produkcji roślinnej, zwierzęcej i prawa wodnego:
1) współdziałanie z dzierżawcami lub zarządcami obwodów łowieckich w zagospodarowaniu łowieckich obszarów na terenie Gminy, w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na tym terenie,
2) wykonywanie zadań Gminy w zakresie ustawy prawo wodne, a w szczególności: ustalanie potrzeb dotyczących melioracji, regulowania stosunków wodnych na gruntach, tworzenie małej retencji,, rozstrzyganie sporów wynikających z wprowadzania zmian stosunków wodnych na gruntach, opracowywanie wniosków i niezbędnej dokumentacji do wydawania pozwoleń wodno-prawnych, zatwierdzanie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach,
3) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
4) przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób roślin lub zwierząt i przekazywanie ich do publicznej wiadomości, wzywanie do wykonywania określonych czynności wskazanych przez odpowiednie służby w zakresie ich zwalczania lub zapobiegania,
5) występowanie z wnioskiem o zgodę na zmianę sposobu użytkowania gruntów rolnych,
6) współpraca z Izbami Rolniczymi oraz współpraca z Sołectwami,
7) współpraca z Referatem Budownictwa i Rozwoju Lokalnego w sprawach z zakresu rekultywacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych,
8) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem i utrzymaniem dróg dojazdowych do gruntów rolnych,
9) przygotowanie projektów uchwał w sprawie likwidacji dróg lub części dróg dojazdowych do gruntów rolnych,
10) planowanie rekultywacji: dróg dojazdowych do gruntów rolnych, nieużytków, gruntów zdewastowanych i zdegradowanych oraz użyźniania innych gruntów,
11) opracowywanie wniosków o dofinansowanie rekultywacji gruntów rolnych,
12) organizacja i prowadzenie zadań związanych ze spisem rolnym.

Miejsce pracy:
Rynek 10, 58-230 Niemcza, powiat: dzierżoniowski, woj: dolnośląskie

Pracodawca:
Urząd Miasta i Gminy Niemcza

Liczba godzin pracy w tygodniu:
32

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), inne
  • obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych
  • wykształcenie wyższe kierunkowe: leśnictwo lub rolnictwo lub ochrona środowiska lub pokrewne; minimum rok stażu pracy w administracji publicznej, w tym na stanowisku związanym z gospodarką leśną, ochroną przyrody, utrzymaniem zieleni lub pokrewnym; wymagana wiedza specjalistyczna: znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, prawa o zamówieniach publicznych, o finansach publicznych, przepisów dotyczących danych osobowych, ochrony przyrody, ochrony środowiska, prawa wodnego, o odpadach, kodeksu postępowania administracyjnego, umiejętność interpretowania przepisów; umiejętności: planowanie i organizacja pracy, korzystanie z przepisów prawa, komunikacja pisemna, analityczne i logiczne myślenie, samodzielność, umiejętność ustalania priorytetów i wykonywania zadań pod presją czasu, gotowość i chęć do dalszej nauki; znajomość pakietu OFFICE, obsługi oprogramowania dot. elektronicznego obiegu dokumentów, poczty elektronicznej, obsługi podstawowego sprzętu biurowego


Inne wymagania:
wykształcenie wyższe kierunkowe: leśnictwo lub rolnictwo lub ochrona środowiska lub pokrewne; minimum rok stażu pracy w administracji publicznej, w tym na stanowisku związanym z gospodarką leśną, ochroną przyrody, utrzymaniem zieleni lub pokrewnym; wymagana wiedza specjalistyczna: znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, prawa o zamówieniach publicznych, o finansach publicznych, przepisów dotyczących danych osobowych, ochrony przyrody, ochrony środowiska, prawa wodnego, o odpadach, kodeksu postępowania administracyjnego, umiejętność interpretowania przepisów; umiejętności: planowanie i organizacja pracy, korzystanie z przepisów prawa, komunikacja pisemna, analityczne i logiczne myślenie, samodzielność, umiejętność ustalania priorytetów i wykonywania zadań pod presją czasu, gotowość i chęć do dalszej nauki; znajomość pakietu OFFICE, obsługi oprogramowania dot. elektronicznego obiegu dokumentów, poczty elektronicznej, obsługi podstawowego sprzętu biurowego

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Urszula Ślęzak-Markiewicz

Nr telefonu:
74 8376265

Wymagane dokumenty:
wymagane dokumenty wg. ogłoszonego konkursu na wskazane stanowisko szczegóły i zasady rekrutacji na stronie internetowej BIP UMiG Niemcza, link do strony: https://bip.um.niemcza.pl/bipkod/006/005

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon
Dodano: 11.10.2025, 03:18
ID ogłoszenia: 332408
Udostępnij:
Dodano: 11.10.2025, 03:18
ID ogłoszenia: 332408

Zobacz inne oferty

1 800 €netto
Nowe
MASOVIA CARE
Friedberg
1 800 €netto
Dodano: 5 godz. temu
Do góry