StPr/25/0454
Rodzaj umowy:
Nie dotyczy
Wynagrodzenie:
2 755,10 PLN
Zakres obowiązków:
- zapoznanie się z przepisami dotyczącymi organizacji Starostwa: ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, statut Powiatu Chodzieskiego, regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Chodzieży, regulamin pracy Starostwa Powiatowego w Chodzieży
- zapoznanie się z ustawami i rozporządzeniami przy użyciu programu LEX: ustawa z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
- zapoznanie się z Kodeksem Postępowania Administracyjnego i instrukcją kancelaryjną
dla organów powiatu,
- zapoznanie się z przepisami szczegółowymi dotyczącymi pracy wydziałów Starostwa Powiatowego w Chodzieży,
- zapoznanie się z formą i sposobem ewidencji zdarzeń gospodarczych, tj: zakładowym planem kont, wykorzystywanym programem księgowym Quorum F-K, ewidencjonowaniem operacji gospodarczych,
- zapoznanie się z zasadami sprawozdawczości,
- udział w analizie budżetu: udział w pracach przy projekcie budżetu powiatu, udział w opracowywaniu dodatkowych informacji, analiz, zestawień, wykazów dotyczących budżetu powiatu, w razie potrzeb, udział w pracach dotyczących opracowania prezentacji w zakresie projektu i wykonania budżetu powiatu oraz wieloletniej prognozy finansowej, opracowywanie materiałów do kontroli i analiz, udział w weryfikacji uzasadnień do projektów uchwał budżetowych
- Uczestniczenie w windykacji należności: Analizowanie terminowości regulowania należności
i prawidłowym naliczaniu odsetek od niezapłaconych terminowo należności, Udział w pobieraniu i dochodzeniu należności Skarbu Państwa oraz Powiatu Chodzieskiego w wysokości wynikającej z ksiąg rachunkowych, Udział w dochodzeniu należności oraz zaległości Skarbu Państwa przy współudziale Zespołu Radców Prawnych, Dekretacja dowodów księgowych ujmowanych w ewidencji objętej niniejszym opisem stanowiska, Sporządzanie dowodów polecenia księgowania na potrzeby prowadzonej ewidencji księgowej, Przygotowanie danych do sprawozdań finansowych oraz w zakresie operacji finansowych na podstawie wydruków i zestawień z ewidencji prowadzonych rejestrów księgowych.
- uczestnictwo w przygotowywaniu dla potrzeb Starosty i Zarządu oraz w celu przedłożenia Radzie i jej komisjom projektów uchwał, aktów prawnych Starosty, sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań
- udział w prowadzeniu postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- udział w sporządzaniu doraźnych informacji lub potwierdzanie danych w razie zaistniałej konieczności, w tym dotyczących realizacji projektów finansowanych lub dofinansowywanych ze środków pochodzących z budżetu UE i ze źródeł zagranicznych,
-przygotowywanie akt spraw ze stanowiska pracy i przekazywanie do archiwum zakładowego,
Miejsce pracy:
Chodzież, powiat: chodzieski, woj: wielkopolskie
Pracodawca:
kontakt przez PUP
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie branżowe, średnie zawodowe, średnie ogólnokształcące
- Obsługa urządzeń biurowych, Obsługa komputera
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
Inne wymagania:
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
Sposób aplikowania:
za pośrednictwem urzędu
Osoba do kontaktu:
Magdalena Palczak
Nr telefonu:
673426-842
Wymagane dokumenty:
skierowanie z PUP