STRAŻAK

STRAŻAK

Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu

Wymiar pracy
Pełny etat
Rodzaj umowy
Mianowanie
Doświadczenie
Doświadczenie niewymagane
Wynagrodzenie
od 6 156 PLN
brutto
Stawka miesięczna
 Drukuj ofertę
  • Polski

Opis

Numer:
StPr/25/0376

Rodzaj umowy:
Mianowanie

Wynagrodzenie:
od 6 156 PLN
+wysługa lat Przewidywany okres zatrudnienia lub wykonywania umowy: 3 lata służby przygotowawczej, następnie służba stała

Zakres obowiązków:
1. Ogólny zakres obowiązków: udział w działaniach ratowniczo gaśniczych; sprawna obsługa podczas akcji ratowniczych sprzętu silnikowego i specjalnego oraz wykonywanie innych czynności i poleceń dowódcy zmiany w ramach posiadanych kwalifikacji i umiejętności; prawidłowe przyjmowanie podczas zmiany służby pojazdu i sprzętu oraz urządzeń znajdujących się na ich wyposażeniu; branie czynnego udziału w naprawach i konserwacji wozów i sprzętu pożarniczego; prawidłowe prowadzenie kart drogowych i kart pracy sprzętu silnikowego; wykonywanie obsług codziennych OC i obsług technicznych przydzielonego pojazdu i konserwacji sprzętu specjalistycznego; przestrzeganie fabrycznych instrukcji obsług i elementarnych zasad kultury technicznej podczas bieżącej eksploatacji i obsługi sprzętu; natychmiastowe doprowadzanie wozu bojowego i jego wyposażenia do pełnej gotowości bojowej i wzorowej czystości po powrocie z akcji; stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych w drodze samokształcenia oraz na przeprowadzanych kursach, nabywanie uprawnień do obsługi wszystkich pojazdów i specjalistycznego sprzętu gaśniczego znajdującego się na wyposażeniu jednostki; natychmiastowe przekazywanie dowódcy zmiany informacji o stwierdzonych brakach w pojeździe i sprzęcie; uczestniczenie w naradach, szkoleniach organizowanych poza służbą; wykonywanie rozkazów i poleceń wydanych przez przełożonych oraz przestrzeganie regulaminów służby; kierowanie pojazdami pożarniczymi oraz obsługa urządzeń specjalistycznych i sprzętu silnikowego stosownie do posiadanych kwalifikacji.



Miejsce pracy:
Gen. Władysława Andersa 20, 78-600 Wałcz, powiat: wałecki, woj: zachodniopomorskie

Pracodawca:
KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w WAŁCZU

Liczba godzin pracy w tygodniu:
40

Typ propozycji:
praca stała

Wymagania konieczne:
  • wykształcenie: średnie zawodowe
  • Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej określone w art. 28 ust. 1 i 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 1312 ze zm.) tj.: 1. posiadać obywatelstwo polskie, 2. korzystać z pełni praw publicznych, 3. być nie karanym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, 4. posiadać wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe, 5. posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby w PSP (badanie przeprowadzone jest przez komisję lekarską podległą ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych na wniosek komendanta jednostki PSP), 6. posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet), tj. po odbyciu zasadniczej służby wojskowej lub po przeniesieniu do rezerwy bez odbycia tej służby. Poza wymienionymi wyżej warunkami ustawowymi, ubiegający się o przyjęcie do służby powinien spełniać następujące kryteria konieczne, kwalifikujące do postępowania: 1. prawo jazdy kat. C Preferencje: 1) prawo jazdy kat. C+E; 2) uprawnienia do obsługi urządzeń transportu bliskiego podesty ruchome przejezdne: samojezdne montowane na pojeździe wydane przez Urząd Dozoru Technicznego; 3) uprawnienia operatora pił mechanicznych do ścinki drzew (wszystkie typy, kl. III); 4) uprawnienia do obsługi i napełniania zbiorników wysokociśnieniowych; 5) uprawnienia do obsługi agregatów prądotwórczych; 6) patent sternika motorowodnego lub stermotorzysty


Inne wymagania:
Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej określone w art. 28 ust. 1 i 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 1312 ze zm.) tj.: 1. posiadać obywatelstwo polskie, 2. korzystać z pełni praw publicznych, 3. być nie karanym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, 4. posiadać wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe, 5. posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby w PSP (badanie przeprowadzone jest przez komisję lekarską podległą ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych na wniosek komendanta jednostki PSP), 6. posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet), tj. po odbyciu zasadniczej służby wojskowej lub po przeniesieniu do rezerwy bez odbycia tej służby. Poza wymienionymi wyżej warunkami ustawowymi, ubiegający się o przyjęcie do służby powinien spełniać następujące kryteria konieczne, kwalifikujące do postępowania: 1. prawo jazdy kat. C Preferencje: 1) prawo jazdy kat. C+E; 2) uprawnienia do obsługi urządzeń transportu bliskiego podesty ruchome przejezdne: samojezdne montowane na pojeździe wydane przez Urząd Dozoru Technicznego; 3) uprawnienia operatora pił mechanicznych do ścinki drzew (wszystkie typy, kl. III); 4) uprawnienia do obsługi i napełniania zbiorników wysokociśnieniowych; 5) uprawnienia do obsługi agregatów prądotwórczych; 6) patent sternika motorowodnego lub stermotorzysty

Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy

Osoba do kontaktu:
Magdalena Huzar

Nr telefonu:
56 258 94 71 w20

E-mail:
[email protected]

Wymagane dokumenty:
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA: I. Dokumenty i oświadczenia, które kandydat zobowiązany jest złożyć wraz z aplikacją: 1. Podpisane przez kandydata podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze. 2. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych - wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przystąpienia do testu sprawności fizycznej - załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze. Koszty ewentualnych badań i wystawienia zaświadczenia pokrywa kandydat. 3. Podpisane oświadczenie o dobrowolności przystąpienia do naboru i nie wnoszeniu roszczeń do Komendanta Powiatowego PSP w Wałczu o wypłatę odszkodowania z tytułu ewentualnego wypadku podczas procesu rekrutacji - załącznik nr 3 do ogłoszenia o naborze. Dokumenty wymienione w punktach 1 3 powinny być własnoręcznie czytelnie podpisane i ułożone wg podanej kolejności, w zamkniętej kopercie z napisem: NABÓR DO SŁUŻBY Imię i Nazwisko - stanowisko stażysta, docelowo: starszy ratownik - kierowca Zainteresowani proszeni są o składanie wyżej wymienionych dokumentów w terminie do 07 listopada 2025 r. w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Wałczu ul. Gen. Władysława Andersa 20 od poniedziałku do piątku, w godz. 730 1530 osobiście lub drogą pocztową na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Generała Władysława Andersa 20, 78-600 Wałcz Dokumenty złożone po terminie (decyduje data wpływu do komendy, nie data stempla pocztowego) nie będą rozpatrywane. Uwaga! W przypadku niespełnienia wymagań, złożenia niekompletnych dokumentów lub braku własnoręcznego podpisu na wymienionych dokumentach oferta nie będzie rozpatrywana. Każdemu kandydatowi po złożeniu ww. dokumentów nadany zostanie numer identyfikacyjny, o którym kandydat zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem na podany w podaniu o przyjęcie do służby numer telefonu lub adres e-mail.

Sposób przekazania dokumentów:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail, inny - załączniki dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/kppsp-walcz
Dodano: 30.10.2025, 05:00
ID ogłoszenia: 343275
Udostępnij:
Dodano: 30.10.2025, 05:00
ID ogłoszenia: 343275

Zobacz inne oferty

Do góry