StPr/25/0566
Rodzaj umowy:
Mianowanie
Wynagrodzenie:
od 6 126 PLN
Zakres obowiązków:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy starszy specjalista Komenda Miejska PSP w Zielonej Górze system codzienny.
1. Przygotowywanie wniosków o nadanie orderów i odznaczeń.
2. Prowadzenie spraw związanych z systemem wynagrodzeń i awansowania strażaków.
3. Przygotowywanie dokumentów zwalniających strażaków ze służby.
4. Współpraca z organem emerytalnym w zakresie udzielania niezbędnych danych przy ustalaniu prawa do świadczeń oraz ich wysokość.
5. Kierowanie do komisji lekarskich w celu ustalenia przydatności do służby, inwalidztwa i związku tego inwalidztwa ze służbą oraz związku śmierci ze służbą.
6. Prowadzenie wykazu badań pracowników Komendy Miejskiej oraz kierowanie ich na badania okresowe i kontrolne, kierowanie na badania wstępne oraz nadzorowanie dopuszczania do pracy tylko tych osób, które posiadają aktualne orzeczenia lekarskie wydane po badaniach wstępnych, okresowych lub kontrolnych.
7. Prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej.
8. Przygotowywanie dokumentacji w zakresie opiniowania strażaków oraz przestrzeganie ustalonych terminów.
9. Prowadzenie dokumentacji osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami i wydawania zaświadczeń.
10. Prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania.
11. Sporządzanie okresowych sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego.
12. Obsługa sekretariatu.
13. Prowadzenie spraw kancelaryjno archiwalnych.
14. Doskonalenie poziomu wiedzy i umiejętności praktycznych stosownie
do zajmowanego stanowiska służbowego.
15. Samodzielne działanie w ramach przysługujących uprawnień (brak rozkazów przełożonych nie zwalnia z podejmowania decyzji).
16. Wykonywanie innych czynności wynikających z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. 2024 poz. 1443 ze zm.).
Miejsce pracy:
65-001 Zielona Góra, powiat: m. Zielona Góra, woj: lubuskie
Pracodawca:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40
Typ propozycji:
praca stała
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
- Wymagania niezbędne: Kandydat do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wymagania określone w art. 28 ust. 1 oraz art. 34 ust. 4, 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 1443 z późn. zm.): - posiadanie obywatelstwa polskiego; - niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe; - korzystanie z pełni praw publicznych; - posiadanie co najmniej wykształcenia średniego lub średniego branżowego; - posiadanie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP (weryfikacja w końcowym etapie naboru do służby potwierdzona orzeczeniem Rejonowej Komisji Lekarskiej MSWiA); - posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej (odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie do rezerwy bez odbycia tej służby albo po zwolnieniu od obowiązku służby wojskowej). Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem: - wykształcenie wyższe o kierunku przydatnym w Państwowej Straży Pożarnej do wykonywania zadań na stanowisku służbowym; - umiejętność obsługi komputera, pakietu MS Office; - umiejętność obsługi kserokopiarki i innych urządzeń biurowych; - znajomość ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o służbie cywilnej oraz Kodeksu Pracy; - ukończony kurs kancelaryjno archiwalny I stopnia; - posiadanie prawo jazdy kat. B; - komunikatywność; - dyspozycyjność; - samodzielność.
Inne wymagania:
Wymagania niezbędne: Kandydat do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wymagania określone w art. 28 ust. 1 oraz art. 34 ust. 4, 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 1443 z późn. zm.): - posiadanie obywatelstwa polskiego; - niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe; - korzystanie z pełni praw publicznych; - posiadanie co najmniej wykształcenia średniego lub średniego branżowego; - posiadanie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP (weryfikacja w końcowym etapie naboru do służby potwierdzona orzeczeniem Rejonowej Komisji Lekarskiej MSWiA); - posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej (odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie do rezerwy bez odbycia tej służby albo po zwolnieniu od obowiązku służby wojskowej). Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem: - wykształcenie wyższe o kierunku przydatnym w Państwowej Straży Pożarnej do wykonywania zadań na stanowisku służbowym; - umiejętność obsługi komputera, pakietu MS Office; - umiejętność obsługi kserokopiarki i innych urządzeń biurowych; - znajomość ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o służbie cywilnej oraz Kodeksu Pracy; - ukończony kurs kancelaryjno archiwalny I stopnia; - posiadanie prawo jazdy kat. B; - komunikatywność; - dyspozycyjność; - samodzielność.
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Osoba do kontaktu:
Kamil Sroczyński
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty: 1. Podanie o przyjęcie do służby w PSP stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia. 2. Oryginalne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawionego nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przedmiotowego testu, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia. Termin i miejsce składania dokumentów: Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie z napisem: NABÓR DO SŁUŻBY WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO-KADROWY Imię i Nazwisko w terminie do: 30.05.2025 r., w Sekretariacie Komendy Miejskiej PSP w Zielonej Górze przy ul. Kasprowicza 3/5, w godz. 7:30 15:30 : a) OSOBIŚCIE b) PRZESŁANE POCZTĄ LISTEM POLECONYM, c) PRZESYŁKĄ KURIERSKĄ na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze. ul. Kasprowicza 3/5, 65-074 Zielona Góra. Wyklucza się składanie ofert drogą elektroniczną.